Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Újabb fogyasztói csoportokat vizsgált a GVH

MTI, 2010. július 21. - szerda 13:01
Címkék: gvh, eljárás, ellenőrzés, átverés, reklám, hirdetés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fogyasztói csoportokat szervező vállalkozások a hirdetéseikben azt a látszatot keltik, mintha kölcsönt nyújtanának, és ezzel megtévesztik a fogyasztókat. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) újabb két ilyen céget tiltott el a megtévesztő reklámok közlésétől.


A GVH a Hungarian Economy Partners Kft. és az Exit Finance Constitution Kft. ellen indított versenyfelügyeleti eljárást, mert a vállalkozások hirdetéseikben nem, vagy nem egyértelműen adnak információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól - közölte a GVH. A versenyhivatal még az eljárás lezárása előtt, ideiglenes intézkedésként megtiltotta a szóban forgó hirdetések közlését.

A versenyhivatal az elmúlt öt évben összesen tizenkét eljárást folytatott le különböző fogyasztói csoportokat szervező vállalkozásokkal szemben, a vizsgálatok szinte kivétel nélkül elmarasztalással és összesen 143 millió forintot meghaladó bírság kiszabásával zárultak.

Nem mindenki markol
    
Az ilyen vállalkozások újságokban megjelent tájékoztatásai összhatásukban azt a látszatot keltik, mintha e cégek kölcsönt, hitelt nyújtanának. A fogyasztók számára sokszor még a szerződéskötéskor sem derül ki a fogyasztói csoport működésének sajátossága, vagyis az, hogy ez előtakarékoskodást takar, és a fogyasztói igényt egy jövőbeni, de előre nem meghatározott időben elégíti ki. Az ügyfelek annak reményében köthetnek szerződést, hogy hamarosan pénzhez jutnak, ezzel szemben részben a szerencsétől függ, hogy a futamidőként megjelölt időtartam során mikor jutnak a tulajdonjoghoz és az sem ismert előttük, hogy nem készpénzhez jutnak.

Ráadásul e vállalkozások többnyire az átlagosnál jóval kiszolgáltatottabb helyzetben lévő, jellemzően anyagilag megszorult, a hitelintézetek banki szolgáltatásaiból kirekesztett (BAR-listások, nyugdíjasok) fogyasztókat célozzák meg.

A GVH a közleményében arra is felhívja a figyelmet, a versenyhivatal magát a konstrukciót nem vizsgálhatja, csak a tagokat toborzó hirdetések, tájékoztatások tartalmát. Ám gyakran hiába mondja ki a jogsértést, szab ki bírságot, írt elő kötelezettséget, a vállalkozások némileg módosítva tájékoztatási gyakorlatukat, folytatják azt. Nem ritka az a jelenség sem, hogy e cégek egyik napról a másikra megszűnnek, majd új néven, ám azonos gyakorlatot folytatva működnek tovább.

A versenyhatóság a jogalkotó felé már többször jelezte, hogy szükség lenne e csoportok működésének szabályozására, ám a jogszabály hatályba lépése azóta is várat magára.
   

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

lewis Murphy, 2017. október 16.


Ön Debt Review vagy Administration alatt van? Feketelistában vagy? Nem tudsz megbirkózni ...

Telefonok a szervizben

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés