Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Gyenge minőségű a sörök tizenöt százaléka

MTI, 2010. július 07. - szerda 15:41
Címkék: sör, fogyasztás, teszt
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Huszonhat féle világos, láger típusú, legalább négy százalék alkoholtartalmú hazai és külföldi termék, illetve a kereskedelmi hálózatok saját márkás dobozos söreit tesztelte a Teszt plussz magazin.


A tesztelés a régi magyar szabvány előírásainak megfelelő érzékszervi bírálatból és laborvizsgálatokból állt, a zsűrit négy profi sörbíráló és három amatőr alkotta. A bírálók nem láthatták, hogy milyen sört vizsgálnak éppen. A vakpróbánál egy deciliteres, szabványos sörkóstoló poharakat használtak.

mti
Csak négy sör kapott gyenge minősítést

A tesztben öt értékmérőt - illat, habtartósság, íz, recencia, keserűség - pontoztak 1 és 5 pont között, majd ezeket súlyozottan vették figyelembe. A laboratóriumban vizsgálták a feltüntetett alkoholtartalom/mért alkoholtartalom (V/V) arányát, a maradék szárazanyag-tartalmat és az energiatartalmat (KJ/100 ml). A végső pontértékek ezek alapján születtek.

A pontozáskor a gyenge, a közepes, a jó, illetve a kiváló minősítésű kategóriákat alakították ki. A csillagokkal jelölt értékeléskor kiderült, hogy csak négy sör - a tesztelt sörök mintegy tizenöt százaléka - kapott gyenge minősítést. A közepes minőségűre értékelt három csillagos sörök a tesztelt minták több mint negyven százalékát tették ki. Ugyanennyi termék lett jó és kiváló minősítésű: hét dobozos sör kapott négy csillagot, négy termék pedig - a Zipfer, a Kaiser, a Gösser és a Holsten - öt csillagot.

A laborvizsgálatok eredményei szerint valamennyi sör megfelelt az előírásoknak.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

gogo222, 2010. július 29. - csütörtök 11:59

Ez a cikk a tipikus esete annak,hogy.....nesze semmi fogd meg jól !

nightwish, 2010. július 08. - csütörtök 08:50

Teljes mértékben egyetértek az előttem hozzászóloval! A jó minüségűeket a megnevezésük nélkül is ismeri egy átlag fogyasztó, de a cikkben meg nem nevezett "tizenöt százalékra" lennénk kíváncsi......

cumulus, 2010. július 07. - szerda 20:00

Az ilyen cikkeknek semmi értelme. Miért nem lehet megnevezni a sz*r söröket? Ha pozitív reklámot lehet folytatni (a jók megnevezésével), akkor milyen indokkal nem lehet negatívat?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza