Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Gyakrabban káromkodnak a televízióban

Munkatársunktól, 2010. június 18. - péntek 14:11
Címkék: televízió, felmérés,
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Egy nemrég közzétett brit kutatás eredményei szerint a nézők úgy látják, az elmúlt tíz évben gyakoribbá vált a szitokszavak használata a televíziós műsorokban. Meglátásuk szerint a jelenség nem csak egyszerűen káros, de közvetlenül hozzájárult ahhoz is, hogy a mai fiatalok egyre többet káromkodnak.


Szitkozódás főműsoridőben

A brit Daily Mail megbízásából, az Ipsos MORI által készített felmérés eredményei ellentmondani látszanak a helyi médiafelügyeleti szerv, az Ofcom által nemrég bemutatott, a káromkodás médiajelenlétével foglalkozó kutatásnak. Az utóbbi felmérés szerint ugyanis a nem túl erős szitokszavak használata a médiában széles körben elfogadott, a Daily Mail adatai szerint ugyanakkor a televíziós káromkodást a társadalom jelentős része, különösen a nők és az idősebbek erősen elítélik.

Egyre gyakoribb, egyre sértőbb

A több mint nyolcszáz válaszadó részvételével készült kutatás szerint a megkérdezettek háromnegyede elítéli, és károsnak tartja a "csúnya" szavak használatát a médiában, ami hatvannyolc százalékuk szerint közvetlenül hozzájárul ahhoz, hogy a fiatalok egyre nagyobb arányban káromkodnak. A tévében látható, hallható szitkozódás káros hatásaival az idősebbek nyolcvanegy, a nők nyolcvanöt százaléka értett egyet, míg a média fiatalokra gyakorolt negatív hatását az előbbiek hetven, utóbbiak hetvennyolc százaléka látja igazoltnak.

Mindezek mellett tízből nyolc tévénéző érzi úgy, az elmúlt tíz évben egyre gyakoribbá vált a szitkozódás és a káromkodás a televíziós műsorokban. Az ötvenöt évnél idősebbek nyolcvanhat, a nők nyolcvankét százaléka értett egyet az állítással. Ráadásul a válaszadók negyede, a nők harmada, az idősebbek negyvenöt százaléka érzett már bizonyos, a médiában elhangzott szitokszavakat saját magára nézve is sértőnek.

A kutatás ugyanakkor rávilágít arra is, a tévénézők viszonylag megosztottak abban a tekintetben, hogy az este kilenc óra előtt sugárzott műsorokban probléma-e a káromkodás. Az összes válaszadónak "csak" negyvennyolc százaléka értett egyet ezzel az állítással, míg a nők ötvennégy. az ötvenöt évnél idősebbek ötvenkilenc százaléka érzi helytelennek, ha az esti idősáv előtti műsorokban nem oda illő szavak hangzanak el.

Forrás: ELTE

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza