Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sokszor elmegyünk jogaink sérelme mellett

Munkatársunktól, 2010. június 10. - csütörtök 07:51
Címkék: fogyasztóvédelem, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fogyasztók sokszor elmennek jogaik sérelme mellett a Forsense Intézet felmérése szerint.



Az Európai Unió támogatásával végzett kutatásban 1.091 fogyasztót kérdeztek meg a leginkább érzékelt fogyasztóvédelmi problémákról, a leggyakrabban alkalmazott megoldásokról 2010 márciusában - közölte a Tudatos Vásárlók Egyesülete.

A felmérés szerint a lakásfenntartás során a válaszolók tíz százaléka, míg az élelmiszervásárlással kapcsolatban tizennégy százaléka számolt be arról, hogy fogyasztói jogai sérültek az elmúlt egy-két évben. A válaszadók ötvenhat százaléka találkozott lejárt szavatosságú termékkel, tizennyolc százalék a rossz minőségű árut kifogásolta, tíz százalék szerint nem megfelelően tüntették fel az árakat.


Panaszkönyv - ritkán írunk bele

A felmérésből kiderült az is, hogy fogyasztói jogsérelem esetén a panaszosok kevesebb mint ötöde fordult volna fogyasztóvédelmi hatósághoz, és még az öntudatosabb fogyasztók esetében is az érdekvédelemmel kapcsolatos ismeretek szintje alacsony.

A megkérdezettek nyolcvanhat százaléka nem ismert egyetlen fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezetet sem, és akik állításuk szerint ismernek ilyet, azok is gyakran állami, önkormányzati hivatalt, intézményt soroltak a civil szférába.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

HELEN BENJAMIN, 2018. november 12.

IMMACULATE LOAN PROVIDERS LIMITED

A pénzügyi probléma megoldása 24 órán belül....

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mária Ádám, 2018. november 09.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Fülöpné Zsuzsa, 2018. november 08.

Pecsenyekacsa? Te kis hülye vásárló mit akarsz reggel fél kilenckor a hívogató kacsából! El...

Penny akciók, csak papíron

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés