Heti három vagy annál több hamburger fokozhatja az asztma és a zihálás veszélyét a gyerekeknél, a gyümölcsökben és halakban gazdag étrend viszont csökkenti a kockázatot.
hirdetés
Német, spanyol és brit szakemberek húsz országban ötvenezer, nyolc és tizenkét év közötti gyerek étkezési szokásait feltérképezve találtak kapcsolatot az étkezés minősége, illetve az asztma között. A kapcsolat azokban a fejlett országokban a legerősebb, ahol az étrendben gyakran szerepelnek gyorséttermi fogások.
A húsban gazdag táplálkozás önmagában nem rejti magában az asztma veszélyét, a gyakori hamburgerezés viszont összefüggésben áll más életviteli tényezőkkel, amelyek viszont már fokozhatják az asztma kockázatát - olvasható a Thorax című brit tudományos folyóiratban közölt tanulmányban.
Lusta kaja
A szendvicsek más életmódbeli és környezeti faktorokkal - így az elhízással és a mozgáshiánnyal - járnak kéz a kézben - fogalmazott Gabriele Nagel, a németországi Ulm egyetemén működő epidemiológiai intézet munkatársa, a kutatás vezetője.
Ugyanakkor "biológiailag megbízható" jelek utalnak arra, hogy az egészségesebb táplálkozásnak pozitív hatásai vannak. A gyümölcsökben és zöldségekben lévő antioxidánsok, valamint a halakban található omega-3 zsírsav - amely gyulladáscsökkentő - egyaránt segíthet a betegség elkerülésében. A C-vitaminban gazdag ételekről például úgy vélik, szerepet játszanak a tüdő jobb működésében és az asztmás tünetek ritkulásában.
A probléma súlyát jelzi, hogy Nagy-Britanniában 1,1 millió gyereket kezelnek asztmával, míg az Egyesült Államokban ez a leggyakoribb krónikus gyerekbetegség, tízmillió diagnosztizált gyerekkel.
"Lajos pénzszűkébe került és egymillió forintos hitelszerződést írt alá a GVH által már elmarasztalt Euromobilien Hungary Kft.-vel. Az ügyintéző kérésére befizetett hetvenezer forintját viszont már a szerződés felmondása után nem kapta vissza. "
"Mónika problémája akár az egész ország problémája is lehetne. Másfél éves állástalanság után épp kezdene egyenesbe jönni a család, csupán a behajtó cégek munkatársai írogatnak sms-t este kilenc után. "
Szóljon hozzá: