Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Hűtlen vásárlók, varázslatos akciók

Munkatársunktól, 2010. június 02. - szerda 15:31
Címkék: olcsó, akció, hipermarket, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Csökken a vásárlói lojalitás, a jó vétel reményében egyre több áruházláncot keresünk fel.


A magyar háztartások vásárlói viselkedésében hosszú távú tendenciákat indított el az elmúlt időszak recessziós környezete. A nyugat-európai országokhoz hasonlóan nálunk is kialakult a tudatos vásárló modellje. Az árak jelentősége felértékelődött, a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya nőtt - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. Tavaly megnövekedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma és többen olvassák az akciókat tartalmazó hirdetési újságokat (leaflet) is. A háztartások vásárlói viselkedésében hosszú távú tendenciákat indított el az elmúlt időszak recessziós környezete - nálunk is kialakult a tudatos vásárló modellje. Az árak jelentősége felértékelődött, a napi fogyasztási cikkek esetében megnőtt az akciós, promóciós vásárlások aránya.


Az akciók nem veszítettek népszerűségükből

A háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásainak nominálértéke 2010 első negyedévében 1,6 százalékkal volt magasabb, mint 2009 hasonló időszakában. Ez a márciusban prognosztizált, öt százalék feletti inflációval korrigálva reálértékben továbbra is zsugorodó piacot jelent. A márkás, ezért gyakran drágább termékek esetében két-három éve figyelhető meg az akciós vásárlások növekvő aránya. Míg 2007-ben a gyártói márkák negyedét vásárolták promóciós áron vagy valamilyen akció keretében a háztartások, addig tavaly ez az arány már harmincegy százalék volt. Nő az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma is. Míg 2008-ban egy év alatt átlagosan nyolc üzletláncban vásároltunk, addig 2009-ben már kilencben - mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária fogyasztói viselkedést elemző szektorának menedzsere.


Az áruházláncokkal kapcsolatos vásárlói lojalitás jellemzően csökken. A háztartások egy-egy jó vétel reményében egyre inkább hajlandóak több láncot is felkeresni. A tájékozottság egyre fontosabb a vásárlók számára, amit az is alátámaszt, hogy tavaly nőtt az akciós hirdetőújságok olvasottságának aránya. Egy, a GfK Hungária által 2009 novemberében készített felmérés során kétezer megkérdezett 82 százaléka válaszolta, hogy legalább olyan gyakran, vagy jóval gyakrabban tanulmányozza a kereskedelmi láncok akciós újságait, mint korábban. Nem meglepő, hogy az idei első negyedévben a hipermarket és a diszkont csatorna tudott javítani, a 2009-es, hasonló időszakban vizsgált pozíciójához képest. Több hipermarket, illetve diszkont lánc esetében tapasztalható, hogy bár az egyes vásárlóik költési intenzitása alacsonyabb mint egy éve, de más csatornák rovására jelentős vásárlói közönséget, ezáltal többletfogalmat szereznek, így összességében kiegyenlített teljesítményt mutatnak.


Forrás: GfK Hungária

   

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2019. május 24.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Bereczk János, 2019. május 20.

Úgy látszik, nem találtak egy tollat, vagy valakit, aki leírja, miről is van szó! Én
m...

Fatüzelésű otthonok és a szálló por

Ferenc, 2019. május 18.

A fasznak kell felrakni olyan linket ami nem mukodik:http://www.parkonet.com/hun/hun/magazine/conten...

Interaktív térképen a fővárosi parkolási zónák

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés