Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Három órás késésért 250 euró jár

Munkatársunktól, 2010. május 25. - kedd 16:01
Címkék: utazás, eljárás, fogyasztóvédelem, díj, euró
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szerint az Európai Bíróság kimondta, hogy ha egy repülőjárat legalább három órát késik, az utasokat 250 eurós kártérítés illeti meg.



Az EFK közleményében kiemelte: nem lehet elvitatni a Wizz Air által alkalmazott késési jótállás intézményének pozitív vonását, mivel ha a késés két és három óra között van, és az utas megváltotta a jótállás díját, akkor a légitársaság 27.500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott Wizz Air számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás minden típusú késésre érvényes, még azokra is, amelyek nem a légitársaságtól függenek, így például az időjárás vagy munkabeszüntetés miatt bekövetkező késésekre is.

Ezzel szemben azonban az Európai Fogyasztói Központ álláspontja szerint késés miatti kártérítés - a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a három órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ilyenkor a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben. Az Európai Fogyasztói Központ bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.

mti
A Wizz Air rátesz egy lapáttal

Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója elmondta: nem váltja ki a késési jótállás a légitársaságokra vonatkozó hatályos uniós szabályzatot, az csak egy plusz szolgáltatás, amellyel az utasok bizalmát kívánja erősíteni a légitársaság.

Rámutatott: a hatályos jog szerint jelenleg csak akkor jár a visszatérített repülőjegy mellé 250 eurós kártérítés, ha a légitársaság hibájából törölnek járatot, vagy utasították vissza az utasok beszállását. Amennyiben nem a légitársaság hibájából törölnek egy járatot, akkor nem jár a 250 euró, azonban az utasok visszakapják repülőjegyük árát és a légitársaságnak kell állnia a szállásköltségüket is. Emellett abban az esetben, ha öt óránál többet késik egy járat, az utasok elállhatnak az utazás jogától és repülőjegyük árát ekkor is visszakapják. Kiemelte: a Wizz Air május elején bevezetett szolgáltatása csak egy többletszolgáltatás az utasok számára, emellett minden törvényi kötelezettségének eleget tesz a légitársaság.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mária Ádám, 2019. szeptember 11.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Menekülés a UPC-től

Valeria Marco, 2019. szeptember 10.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés