Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nokiás trükkök a kínai hamisítók ellen

Munkatársunktól, 2010. május 20. - csütörtök 08:01
Címkék: csalás, rendezvény, telefon
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Nokia álláspontja szerint szankciók és fenyegetések helyett a hatóságokkal és a helyi gyártókkal való együttműködés hoz eredményt a kínai hamisítványokkal szemben.



A finn mobilóriás, a Nokia szellemi tulajdonjogi részlegének vezetője szerint a kínai hatóságok támogatásának megszerzése lehet a kulcs az ázsiai országban gyártott hamisítványok visszaszorítására irányuló küzdelemben. Egy gyógyszerhamisítás elleni konferencián a cég hamisítás elleni stratégiáját ismertető Lucy Nichols kifejtette: a valóban hatékony fellépés egyetlen módja ez, ha egy vállalkozás saját termékeinek kínai hamisítványai ellen intézkedne.

Nichols intette a konferencia résztvevőit attól, hogy agresszív, követeléseket és szankciókat kilátásba helyező módon próbálják meggyőzni Kínát a hamisítás elleni küzdelem szükségességéről, mert az ilyen megközelítésnek számos hátulütője lehet. Ezzel szemben a hatóságokkal és a hamisítás által szintén érintett helyi gyártókkal kell partnerséget keresni. A Nokia jelentős eredményeket ért el Kínában elkötelezettsége bizonyításával. A cég számos vezető beosztású biztonsági alkalmazottat telepített Kínába, akik a helyszínen szerzett tapasztalatok mellett a hajlandóságot és a kellő mennyiségű erőforrást is biztosították.

MTI
Hamis játékokat semmisítenek meg Kínában

A mobilcég szakértője a vállalat hamisítás elleni stratégiájának másik kulcselemeként a vámellenőrzések erősítését jelölte meg. Ez Kína esetében fő irányként a hamisítványok határokon belül tartását célozza. A 2009-ben világszerte lefoglalt tizenegymillió hamis készülékből hárommillió Kínában került elő. Nichols szerint a kínai kormánynak minden erőforrása és hozzáértése megvan ahhoz, hogy az exportra szánt áruk közül kiszűrjék a problémásakat. Ehhez azonban szükségük lehet néhány olyan információra is, amit a cégek nem szívesen adnak ki. A szakértő szerint azonban a bizalom kifizetődő: ha a cég jó kapcsolatot ápol Kínával, befektetéséből komolyan profitál.

A Nokia, miután szembesült azzal, hogy termékeinek replika verziói sokszor az eredeti előtt  kerülnek forgalomba Kínában, úttörőként dolgozta ki és kezdte el alkalmazni hamisítás elleni stratégiáját. A mobilcég elsőként indított olyan jogi eljárást, ahol a hamisítvány a Nokia védjegyét nem, csak formatervezési oltalmát sértette.

Forrás: HENT

     

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mária Ádám, 2019. szeptember 11.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Menekülés a UPC-től

Valeria Marco, 2019. szeptember 10.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés