Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Távol áll a parkolási cégtől a méltányosság

Munkatársunktól, 2010. május 19. - szerda 15:51
Címkék: parkolás, eljárás, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A jogállamiság elvét és a tisztességes eljáráshoz való jogot sértette a parkolási társaság azzal, hogy az egyedi körülmények mérlegelése alapján nem tekintett el pótdíjkövetelésétől és internetes oldalán félrevezető tájékoztatást ad ügyfeleinek.



Az autója szélvédője mögé helyezett parkolójegy valószínűleg az ajtó becsukásakor lefordult, amit a tulajdonos nem vett észre. Visszaérkezve pótdíjfizetési felszólítást talált a szélvédőn. Megváltott parkolójegyét bemutatta a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. (BOP) ügyfélszolgálatán, de ott a panaszát elutasították - ezután fordult az állampolgári jogok biztosához.


Hol törvényben említett jóhiszeműség?

Szabó Máté ombudsman szerint azzal, hogy a pótdíjazás időpontjában hatályos fővárosi közgyűlési rendelet nem szabályozta az utólagos bemutatást, kifejezetten nem is tiltotta azt. Az Alkotmány és a Polgári Törvénykönyv deklarálja a tisztességes eljáráshoz való jogot, a Ptk. a jóhiszeműséget is említi. A belőlük következő általános jellegű követelmények a parkolási társaságok eljárására is vonatkoznak. Ennek alapján pedig a parkolási társaságok nem zárkózhatnak el attól, hogy méltányosságból elengedjék, vagy mérsékeljék a pótdíjat.


Gyenge a törvény

Az ombudsman a kifejtette, hogy a parkolási társaságnak a panasz kivizsgálását követően - az Alkotmány és a Ptk. idézett jogelvei szellemében - méltányosságból el kellett volna tekintenie a követelésétől. A biztos ezek után a BOP honlapján megnyitotta a Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) rovatot is. Az ott szereplő tájékoztatással kapcsolatban megállapította, hogy az félrevezető, azt a látszatot kelti, hogy nincs lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. A GYIK funkciója éppen az, hogy összegyűjti a leggyakrabban előforduló eseteket, problémákat és ezáltal gyors tájékoztatást ad az ügyfeleknek.

Az ombudsman a fentiek alapján arra kérte a BOP ügyvezetőjét, hogy mivel az eljárását szabályozó rendelet a méltányosság gyakorlásának lehetőségét nem zárta ki, gondoskodjon a panaszos által befizetett összeg visszatérítéséről és az internetes oldalon olvasható tájékoztatást a hatályos rendeletnek megfelelően, haladéktalanul változtassa meg.

Forrás: OS
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

majdnem autós, 2010. május 26. - szerda 23:09

Parkolócégtől méltányosság ??? Ha, ha, ... ugyan már. Ők ezt nem ismerik , nem emberek ! Az Ombudsmannak már rég állást kellett volna foglalnia, megszólalnia ebben a témában !!!!

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza