Kétes áruk

Ingyenes fogászati szűrés

Mai Piac - Kereskedelem, kommunikáció

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!


Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Ártanak a szívnek a feldolgozott húsok

Munkatársunktól, 2010. május 18. - kedd 11:31
Címkék: élelmiszer, egészség, teszt
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát, ha valaki rendszeresen eszik sonkát, virslit, szalámit és más feldolgozott húsokat.



A Circulation című szakfolyóiratban hétfőn közzétett tanulmány szerint a feldolgozott húsok fogyasztása negyvenkét százalékkal növelheti a szívbetegségek és tizenkilenc százalékkal a kettes típusú, felnőttkori diabétesz kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor a kutatók nem tapasztaltak ezekre a betegségekre emelkedett kockázatot azoknál, akik feldolgozás nélkül fogyasztottak vörös húsokat, például marha-, sertés- vagy birkahúst.

Mint Renata Micha kutatásvezető, a Harvard Egyetem közegészségügyi iskolájának munkatársa elmondta, a korábbi tanulmányok ellentmondásos eredményre jutottak a húsfogyasztás és a kardiovaszkuláris betegségek, valamint a diabétesz összefüggéséről.

istockphoto
Elég egy virsli

Micha kutatócsoportja a világ különböző részein, összesen 1,2 millió ember bevonásával készült ezerhatszáz jelentés adatait dolgozta fel. Mint kiemelték, már naponta átlagosan ötven gramm feldolgozott hús, például két szelet szalámi vagy egy hot dog elegendő a szívbetegségek és a diabétesz kockázatának emelkedéséhez.

A feldolgozatlan vörös húst és a feldolgozott húsokat fogyasztók életmódja hasonló volt, ám csak az emelkedett kockázat csak a második csoportnál jelentkezett - hangsúlyozták. A feldolgozatlan vörös húsok és a feldolgozott húsok hasonló mennyiségben tartalmaztak telített zsírokat, ám a feldolgozott húsok mintegy négyszer több nátriumot és ötven százalékkal nitrát-tartósítószert tartalmaztak. Micha szerint ez arra utal, hogy kevésbé a zsírtartalom, nagyobb valószínűséggel a só és tartósítószer nagy mennyisége okozza a szívkockázat növekedését.

A kutatók figyelmeztetnek, hogy a szívroham és a cukorbetegség megelőzése érdekében érdemes elkerülni vagy heti egy alkalomra csökkenteni a sonka, szalámi, virsli és egyéb feldolgozott húsok fogyasztását.

Forrás: MTI
   

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog - Mikor büntet a GVH?
DM-kampányok és a reklámtörvény
Jelentkezzen konferenciánkra!

Kommentek

Matus László, 2012. május 25.

Remélem,hogy valakinek azért csak szeget üt a fejébe,hogy vaj miért is van ez? Lehet,hogy "tök...

Egyre több a fogyasztói PSZÁF-kérelem

DrugDealerKiller, 2012. május 24.

Akinek ennyi esze van, hogy ezt a szart szedi, az meg is érdemli, hogy megdögöljön!...

A mefedron öncsonkításhoz is vezethet

lilike, 2012. május 24.

Vakera. Hogy is írjam .... ? Vatera moderátor ? Szerintem azokat nem anya szülte. Öntelt, bek...

Így húzza le a Vatera a gyanútlan ügyfelet

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

0, 2011-09-12 10:51:00+02

"Valerio telefonon rendelt kocsit Taxi 4-től, de a késve érkező taxis autójába mások szálltak be, mert a sofőr nem emlékezett a rendelő nevére. "

Nem emlékszik utasai nevére a Taxi4

0, 2011-08-10 15:37:56+02

"Lajos pénzszűkébe került és egymillió forintos hitelszerződést írt alá a GVH által már elmarasztalt Euromobilien Hungary Kft.-vel. Az ügyintéző kérésére befizetett hetvenezer forintját viszont már a szerződés felmondása után nem kapta vissza. "

Nem utal vissza pénzt az Euromobilien Hungary

1222, 2011-08-02 11:21:00+02

"Mónika problémája akár az egész ország problémája is lehetne. Másfél éves állástalanság után épp kezdene egyenesbe jönni a család, csupán a behajtó cégek munkatársai írogatnak sms-t este kilenc után. "

Behajtó cégek és a család
Lássunk világot!
Decanter Decanter Véget ért az idén 14 119 bort felvonultató Decanter borverseny.
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés