Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kötelező biztosítás váltás buktatói

Munkatársunktól, 2010. május 17. - hétfő 15:01
Címkék: autó, ügyintézés, biztosítás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A kártörténeti igazolás beszerzése a szabályozás változása óta már nem az ügyfél, hanem az új biztosító felelőssége. A rendszer működése azonban akadozik, az esetleges hibás adatszolgáltatás pedig a jogszabály értelmében - a kedvezmény megvonása révén - díjemelkedéshez vezethet.



Azok az autósok, akiknek biztosítója nem tudta beszerezni a kártörténeti igazolást, elvesztették a kampányban megszerzett kedvezményüket. Jobb esetben A00, rosszabb esetben M04-es osztályba sorolta vissza őket biztosítójuk, így pedig a megajánlott díj többszöröséről kaphatnak csekket. A biztosítók jogszabályi kötelezettségeiknek eleget téve kénytelenek voltak azon ügyfeleiket visszasorolni, akik kártörténeti igazolását a rendelkezésre álló időszak alatt valamilyen oknál fogva nem tudták beszerezni.

A kötelező biztosítási piacra vonatkozó új szabályok nagy része az ügyfelek érdekeinek védelmében született. Törvény szerint a kártörténeti igazolások beszerzése a bonus-malus nyilvántartás révén a biztosítók feladata. Ezek elvileg néhány, az ügyfélre, és az autóra vonatkozó adat megadása után lehívhatók, az ezt a célt is szolgáló, biztosítók között működő belső adatbázisból.


Ugorhat a kedvezmény

"A jogalkotó szándéka nem valósult meg teljesen. Kiderült, hogy a háttérben működő rendszerek nem mindig képesek ekkora mennyiségű adat gyors, és pontos továbbítására, lehívására." - hívja fel a figyelmet Sebestyén László, a Genertel Biztosító értékesítési igazgatója. Azaz amellett, hogy bizonyos esetekben az ügyfelek adták meg pontatlanul adataikat, a rendszerek működéséből adódó adatátviteli problémák is felmerültek. "A kártörténeti igazolások hiányának okai azonban nem változtatnak a tényen, hogy ezekben az esetekben a biztosítóknak vissza kell minősíteniük az ügyfelek szerződését. Ez - még ha csak átmenetileg is - a kampánykedvezmények elvesztésével, adott esetben tehát jóval magasabb tarifával jár együtt."

A biztosítók a törvény betartása érdekében nem mérlegelhetik, hogy az ügyfél pontatlan adatközlése, vagy valamely rendszer esetleges hibája okozta az igazolás hiányát. A kártörténeti igazolás hiánya esetén minden esetben ki kell küldeni a csekket a megemelt díjról, ami bizonyos esetekben a kampányban elfogadottnak a két-háromszorosa is lehet."

Fontos hangsúlyozni ugyanakkor, hogy amennyiben az ügyfelek nem fizetik be a megnövelt díjat, az a jogszabály értelmében akár a szerződés megszüntetésével is járhat. A biztosítók számára a jogszabály akkor is előírja az ügyfélszerződés A00-ás osztályba történő visszasorolását, ha a kártörténeti igazolás beszerzése nem az ügyfél hibás adatközlése miatt hiúsult meg.

A társaságok igyekeznek mindent megtenni az ilyen ügyfélkonfliktusok elkerülése érdekében. "A rendszer működési hiányosságai esetén a biztosítóknak lehetőségük van arra, hogy az ügyfelek segítségét vegyék igénybe, a szükséges adatokat tőlük kérjék be." - mondta el Sebestyén László. "Az esetleges visszasorolásból adódó túlfizetés összegét a biztosítók a kártörténeti igazolások beszerzése után  minden esetben beszámítják a következő esedékes díjba, - azaz jóváírják, vagy visszafizetik."

2009-ben csaknem egymillió autós cserélte le biztosítóját a kötelező kampány során. A kártörténeti igazolások beszerzésére vonatkozó probléma jelenleg mintegy öt százalékukat érintheti, azaz mintegy ötvenezren kaphattak olyan értesítést biztosítójuktól, hogy a kampány-kedvezmények visszavonása, illetve az átmeneti visszasorolás miatt magasabb éves díjat kell fizetniük.

A tapasztalatok birtokában a piaci szereplőknek érdemes végiggondolniuk a folyamatokat, és javaslatot kidolgozni az adatszolgáltatás javítására, illetve a jogszabály további finomítására" - hangsúlyozza Sebestyén László.

Forrás: Pénzcentrum
   
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Lajos, 2012. június 05. - kedd 15:23

Sikerült kijátszani egy rendeletet a biztosítóknak ismét, az ő hibájukból adódó kárt az ügyféllel megfizettetni. Természetesen így érdekükben áll , hogy a rendszer ne működjön jól mer csak nyernek rajta. Azt kéne elővenni aki ezt kitalálta és így hibásan hagyja működni a biztosítók hasznára. 50 ezer ügyfél átvágása mondjuk 10 ezerrel az 500 millió, nem is rossz. Mégha majd egyszer be is számítják. Gondolom csak ha nem vált biztosítót. jellemző az országra ez is.

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza