Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Legyen drágább az egészségtelen étel

Munkatársunktól, 2010. május 08. - szombat 18:41
Címkék: élelmiszer, egészség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Táplálkozástudományi oktatásnál is eredményesebben lehet a fiatalokat az egészségesebb táplálkozásra rávenni, ha emelik a kerülendő ételek árát.



A túlsúly, elhízás kezelésére már sok szakember javasolta a hizlaló élelmiszerek adójának emelését. Ezt bizonyos helyeken, például New York államban vagy Philadelphiában megtették, de a módszer mindenütt sok vitát váltott ki és eredményességét még nem sikerült bizonyítani.

Perry Gordon-Larsen és munkatársai ezt a kérdést vizsgálták egy évtizedek óta folyamatban lévő tudományos program adatainak elemzésével. A CARDIA tanulmányt még a múlt század nyolcvanas éveiben indították annak tisztázására, hogy a koszorúér-betegség hogyan, milyen kockázati tényezők hatására alakul ki fiatal felnőttekben.

AFP
Túl csábbítóak a filléres étkek

A vizsgálat alanyai részletes kérdőíveken válaszoltak életvitelükre. Testsúlyuk alakulása, étkezési szokásaik változása ugyancsak ismertté vált. A kutatók a 1985-2006 közötti évek megfigyeléseit dolgozták fel, ötezernél több résztvevő adatai alapján. Kiszámolták azt is, hogy a cukros üdítőitalok és a pizza árának alakulása milyen módon befolyásolta a fiatal amerikaiak táplálkozási szokásait, életmódját ebben az időszakban.

A munkacsoport felfigyelt arra, hogy az üdítő italok és a pizza árának emelkedése fordított arányban állt azok fogyasztásának gyakoriságával és a mennyiséggel is. Azaz a cukros üdítők árának tíz százalékos emelkedésére 7,12 százalékkal csökkent azok fogyasztása. Ha a pizza ugyanennyivel drágult, 11,5 százalékkal kevesebb fogyott belőle. Mindkét élelmiszer esetében a csökkenés statisztikailag jelentősnek bizonyult.

Ha a kétliteres üdítő ára egy dollárral nőtt, az átlagos amerikai naponta 124 kalóriával kevesebbet töltött magába és ezáltal testsúlya is fokozatosan csökkent. Számítások szerint az ilyen egészségtelen ételek adójának tizennyolc százalékos emelése a napi energiabevitelt ötvenhat kalóriával vinné lejjebb, ily módon az amerikai átlagsúly évente két kilóval csökkenne.

Forrás: MTI

   

  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Monda László, 2010. május 08. - szombat 19:40

Nagyon erdekes modszer. Hatarozottan tamogatnam a karbon adoval egyutt.

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. május 30.

Sürgős kölcsönt keres? Megtagadták-e hitelét a bankjától vagy bármely pénzügyi vállalkoz...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. május 30.

Szüksége van hitelre az adósság megszilárdításához? Szüksége van kölcsönre vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. május 28.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza