Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Évente több mint egymillió a gyerek ára

Munkatársunktól, 2010. május 05. - szerda 11:21
Címkék: díj, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Születésétől egyetemi tanulmányainak végéig átlagosan harmincmilliót költünk el egy gyermekre, így évente 1,26 millió forintba kerül egy gyermek nevelése.



A vásárlóerő növekedésével együtt a szülők többet költenek gyerekeikre is - derül ki a GfK Hungária kutatási eredményeiből. A közlemény szerint egy újszülött érkezése erősen változtat a család, a háztartás költségvetési szerkezetén: bizonyos kiadások csökkennek, viszont újak is felbukkannak. A kiadások mértékét jelentősen befolyásolja az egy háztartáson belüli gyermekek száma is.

A KSH adatai alapján a családok harmincöt százalékában nincsen gyermek, harmincnégy százalékuknál egy gyermek van, míg a kétgyermekes családok aránya huszonhárom százalék, a három vagy több gyermeket nevelőké pedig nyolc százalék. A TÁRKI Társadalomkutatási Intézet 2007-es felmérése szerint a születéstől az egyetemi tanulmányok végéig átlagosan harmincmilliót költenek el egy gyermekre a családok, így egy gyermek nevelése évente, átlagosan 1,26 millió forintba kerül. Ebben az összegben nemcsak a készpénz-kiadások vannak benne, összegezték a háztartási munka becsült értékét is.

MTI
Van kiadás bőven

A mérések szerint egy gyermek évente 288-417 ezer forintnyi árut (élelmiszert és tartós fogyasztási cikket) fogyaszt el. A tág intervallumot a gyermekek száma magyarázza. Legdrágábbak az egykék, az egy főre jutó költség a három vagy több gyereket nevelő családban a fenti intervallum alsó szélén mozog.

Egy új jövevény a család mindennapjait, vásárlási-étkezési szokásait is megváltoztatja. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerTracking adatai szerint a mosóporokból például az öt évnél fiatalabb gyerekkel rendelkező háztartások egy személyre vetítve csaknem kétszer annyit vásárolnak, mint a gyermek nélküli háztartások.

A GfK közleménye szerint Magyarországon 2009-ben több mint minden ötödik gyerek olyan családban élt, ahol nem volt aktív kereső. A keresők hiánya számos egyéb probléma forrása is. A szegény gyerekek kétharmada a kistelepüléseken él, s ez az adat várhatóan tovább nő a jövőben.

Magyarországon 620 ezer tizennyolc évnél fiatalabb él a szegénységi küszöb alatt, és ezen belül "mély szegénységben" nevelkedik legalább 200-300 ezer. Pesszimistább számítások szerint számuk ennek duplája is lehet, attól függően, mit nevezünk mély szegénységnek - fogalmaz a közlemény.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Á. Balázs, 2020. január 22.

Üdv! Nekünk a Baliner Bt.-ről van nagyon rossz véleményünk. Nem teljesítették határidőre a...

Ablakcsere buktatókkal

Mr. George Anderson, 2020. január 22.

Üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsönök, lakáscélú kölcsönök, autó kölcsönök, di...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza