Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre megfontoltabban vásárolunk

Munkatársunktól, 2010. április 28. - szerda 11:31
Címkék: felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A minőség-frissesség, az ár és a választék hármasa a legfontosabb a boltválasztásnál, de emellett a vásárlások típusai is meghatározóak. Kevesebb az élményszerű vásárlás.


Csökken az úgynevezett élményszerű vásárlások aránya, de akadnak olyan esetek, amikor kedvtelésből vásárolnak az emberek - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. című tanulmányából.

A GfK Hungária Piackutató Intézet a vásárlással kapcsolatos attitűdök kapcsán rendszeresen vizsgálja, hogy mennyire tudatosak a vásárlók a bevásárlóhely kiválasztásában, illetve az üzleteken belül megvizsgálják-e a termékek minőségét, eredetét és árát, figyelemmel kísérik-e az akciókat. A kutatásokból kiderül, hogy a vásárlóknak eleve vannak bizonyos elvárásaik az egyes üzlettípusokkal szemben és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják.

AFP
Visszaszorult a céltalan "shoppingolás"

Egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak, és ha az adott lánc nem felel meg ezeknek az elvárásoknak, a vásárlók elégedetlensége is nagyobb. A közlemény szerint a drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék szempontjából a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött. Az árszínvonallal kapcsolatos általános elégedettség minden esetben, minden csatorna és lánc kapcsán az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, azaz a vásárlókat még a kemény árverseny ellenére is nehéz elégedetté tenni ebből a szempontból.

A vásárlók szerint a drogériákra, a kisboltokra és a szupermarketekre, azaz a kisebb alapterületű üzletekre jellemző az, hogy odafigyelnek rájuk - közölte a GfK. A tanulmány szerint a legigényesebb boltok a szupermarketek, a drogériák és a hipermarketek, míg a diszkontok és a kisboltok ezen a téren kevésbé lehetnek sikeresek.

A közleményben idézik Kui Jánost, a GfK Hungária kereskedelem szektorának menedzserét, aki szerint "fontos megkülönböztetni a vásárlások típusait, hiszen ez nagymértékben meghatározza a boltválasztást is. Egyre kevésbé jellemző az, hogy élményt jelentene a vásárlás, folyamatosan csökken az egy vásárlásra jutó idő. Vannak viszont olyan esetek, amikor kedvtelésből vásárolunk, ilyenkor elsősorban cipővel, ruházati termékekkel, illatszerekkel vagy édességekkel kényeztetjük magunkat, és ezeket az alkalmakat a kikapcsolódásra, kellemes időtöltésre szánjuk".

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza