Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Utasjogok a vulkáni hamuban

Munkatársunktól, 2010. április 22. - csütörtök 10:31
Címkék: utazás, eljárás, fogyasztóvédelem, ügyintézés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Fogyasztóvédők összegyűjtötték az izlandi vulkánkitörés miatt kárt szenvedő utasok jogait és igényeik érvényesítésének lehetőségeit.




Elhelyezés magasabb vagy alacsonyabb osztályon

Előfordul, hogy egy légifuvarozó egy utast magasabb osztályon helyez el, mint amelyre a jegyet váltotta. Ilyenkor a légifuvarozó nem kérheti a különbözet megfizetését. Ha az utast alacsonyabb osztályon helyezik el, mint amelyre a jegyet váltotta, akkor a különbözet visszatérítésére igényt tarthat.

Tájékoztatáshoz való jog

A járatot törlő üzemeltető légifuvarozó minden érintett utasnak átad egy írásbeli tájékoztatást, amely az uniós rendelettel összhangban meghatározza a kártalanítás és segítségnyújtás szabályait. A légifuvarozó ezen kívül hasonló tájékoztatást ad át minden, legalább két órás késéssel érintett utasnak. Az eljárásra jogosult szerv kapcsolattartási adatait az utas írásban szintén megkapja.

Utazási szerződés esete

Az utas az utazási szerződéstől írásban tett nyilatkozattal az utazás megkezdése előtt bármikor elállhat. Ha az utazásszervező az utazási szerződés lényeges feltételét az indulás előtt rajta kívül álló okból kívánja jelentősen módosítani, köteles erről az utast haladéktalanul tájékoztatni. Ilyenkor az utas jogosult elállni a szerződéstől, és erre az esetre bánatpénz sem követelhető tőle. Amennyiben tehát az utazási iroda elutazás előtt tájékoztat az utazás jelentős módosításáról (pl. tíz-húsz órás autóbuszozás pár órás repülőút helyett), jogunkban áll elállni a szerződéstől és visszakérni a befizetett díjat.

Ha már elutaztunk

A jogszabály szerint az utazásszervező felel az utazási szerződés nem-teljesítéséből vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, kivéve, ha a nem-teljesítés, illetve a hibás teljesítés sem az ő, sem az általa igénybe vett közreműködő magatartására nem vezethető vissza. Ide tartozik az vis maior esete is, tehát a kialakult helyzetért nem tehető felelőssé az utazási iroda.

mti
Valahol csak kell aludni...

A rendelet azonban szigorúan kimondja, hogy az utazásszervező köteles segítséget nyújtani az utasnak, ha nehézségei támadnak. Fogyasztóvédők álláspontja szerint szerint ezt úgy kell értelmezni, hogy az utazásszervező lehetőségeihez mérten köteles megfelelő szálláshely és alternatív szállítási mód biztosítására törekedni a kint bajba kerülő utasai érdekében. E törekvés elmaradása kártérítési igények alapjául szolgálhat.

Amennyiben maga az utazási iroda áll el a vis maior-ra hivatkozással az utazási szerződéstől, akkor felajánlhat egy, az eredetivel azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatást. Amennyiben az utas erre nem tart igényt, követelheti egyrészt a teljes befizetett díj azonnali visszafizetését, illetve, amennyiben a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, úgy a díjkülönbözet megfizetését.

Igényérvényesítés

Az előállt helyzet miatt a fogyasztók panaszaikkal a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, az illetékes megyei békéltető testületekhez, vagy polgári bírósághoz fordulhatnak.


Elérhetőségek:

Polgári Légiközlekedési Hatóság (PLH)
Budapest, Ferihegy I
HU - 1675 BUDAPEST, PF 41
Tel. : +36 1 296-9502
Fax : +36 1 296-8808
ugyfelszolgalat@caa.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)
1088 Budapest, József krt.6.
Tel.: +36 1 459 4800
Fax: +36 1 210 4677
www.nfh.hu
nfh@nfh.hu

Forrás: FOME
 
1.  Utasjogok a vulkáni hamuban
2.  Hogyan érvényesítsük igényeinket?

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Mérő Mókus, 2010. április 22. - csütörtök 11:33

képek a vulkánkitörésről: http://www.sacbee.com/static/weblogs/photos/2010/04/volcanic-ash-blankets-europe.html

Kommentek

Mark Geza Istvan, 2020. február 22.

Nekem is a Plastic World Hungary Kft-vel van kellemetlen tapasztalatom. Panel lakás ablak és ajtó...

Ablakcsere buktatókkal

Mark Geza Istvan, 2020. február 22.

Nekem is a Plastic World Hungary Kft-vel van kellemetlen tapasztalatom. Panel lakás ablak és ajtó...

Ablakcsere buktatókkal

Laszlo, 2020. február 20.

Vasaroltam egy autot amit annak rendje es modja szerint elvittem eredetvizsgara es megbukott. A buka...

Valami nem stimmel a megvett autóval

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza