Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sok magyar nem reggelizik

Munkatársunktól, 2010. április 21. - szerda 18:01
Címkék: felmérés, élelmiszer, egészség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A magyar felnőtt lakosság harminc százaléka csak rendszertelenül, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni.



A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nyolcvan százaléka reggelente otthon eszik, s a megkérdezettek harminc százaléka nem minden nap, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni. A 18-29 éves fiatalok közel fele, míg a 30-39 és 40-49 évesek harmada hetente legalább egyszer házon kívül reggelizik, átlagosan 320-340 forint értékben - derül ki a 2010 áprilisában készült McReggeli Gyorsjelentésből.

A házon kívül reggelizők négy jellegzetes csoportba sorolhatók: a válaszadók hetven százaléka "irodai piknikező", azaz otthon csomagolja be magának az ennivalót és a munkahelyén fogyasztja el. A megkérdezettek harminchét százaléka elvitelre vásárol elsősorban pékségeknél, a "mobil reggeliző" menet közben falatozik. A huszonkét százalékot kitevő "reggeli vadászok" megfontolják, hová mennek reggelizni, mert számukra az ár-érték arány kiemelt jelentőségű. Ínyükre van a gyors kiszolgálás, körülbelül tizenöt percet szánnak a nap első étkezésére, ugyanakkor szeretik nyugodtan, kulturált környezetben elfogyasztani az ételt.


Az igényességhez idő kell

Legkevesebben az "időmilliomosok" vannak, a megkérdezettek nyolc százaléka reggelente akár egy órát is elüldögél bisztrókban, kávézókban. A csoportok között van átfedés: mivel az emberek nem feltétlenül ugyanazt a típusú ételt választják minden reggel, emiatt a házon kívüli étkezés helyszíneit is váltogatják - közölte a felmérés kommunikációjával megbízott ügynökség.

A magyarok 61-61 százaléka szendvicset és a péksüteményt eszik reggelenként, negyvenhét százalék tojásételeket, harminchárom százalék pirítóst. A kutatásból kitűnik, hogy az életciklusnak és az ahhoz kötődő életformának is meghatározó szerepe van a reggelizési szokásainkban. A 18-29 évesek között a kollégákkal és a barátokkal reggelizők, míg a negyven év felettieknél az egyedül étkezők vannak nagyobb számban. A 18-39 éves szingli nőkre és férfiakra jellemzőbb, hogy házon kívül reggeliznek, mint azokra, akik már együtt élnek valakivel, esetleg házasok. A szinglik tipikusan müzlit, gyümölcsöt és gyümölcslevet, a párkapcsolatban élők jellemzően tojást, tósztot és teát fogyasztanak reggelente.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

kotlik klotild, 2010. április 21. - szerda 23:44

már lassan nem lesz miből reggelizni...

Kommentek

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 21.

Szüksége van egy gyors hitelfelvételre? Ha sürgős hitre van szüksége adósságának rendezés...

Évi egy fogkefe

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Pénzügyileg és szükséged van egy kölcsönre, hogy megváltoztasd a sürgős szükségletedet, ...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Kell hitel? Személyi kölcsönök? Üzleti kölcsönök? jelzálogkölcsönök? Mezőgazdasági és...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés