Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sok magyar nem reggelizik

Munkatársunktól, 2010. április 21. - szerda 18:01
Címkék: felmérés, élelmiszer, egészség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A magyar felnőtt lakosság harminc százaléka csak rendszertelenül, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni.



A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nyolcvan százaléka reggelente otthon eszik, s a megkérdezettek harminc százaléka nem minden nap, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni. A 18-29 éves fiatalok közel fele, míg a 30-39 és 40-49 évesek harmada hetente legalább egyszer házon kívül reggelizik, átlagosan 320-340 forint értékben - derül ki a 2010 áprilisában készült McReggeli Gyorsjelentésből.

A házon kívül reggelizők négy jellegzetes csoportba sorolhatók: a válaszadók hetven százaléka "irodai piknikező", azaz otthon csomagolja be magának az ennivalót és a munkahelyén fogyasztja el. A megkérdezettek harminchét százaléka elvitelre vásárol elsősorban pékségeknél, a "mobil reggeliző" menet közben falatozik. A huszonkét százalékot kitevő "reggeli vadászok" megfontolják, hová mennek reggelizni, mert számukra az ár-érték arány kiemelt jelentőségű. Ínyükre van a gyors kiszolgálás, körülbelül tizenöt percet szánnak a nap első étkezésére, ugyanakkor szeretik nyugodtan, kulturált környezetben elfogyasztani az ételt.


Az igényességhez idő kell

Legkevesebben az "időmilliomosok" vannak, a megkérdezettek nyolc százaléka reggelente akár egy órát is elüldögél bisztrókban, kávézókban. A csoportok között van átfedés: mivel az emberek nem feltétlenül ugyanazt a típusú ételt választják minden reggel, emiatt a házon kívüli étkezés helyszíneit is váltogatják - közölte a felmérés kommunikációjával megbízott ügynökség.

A magyarok 61-61 százaléka szendvicset és a péksüteményt eszik reggelenként, negyvenhét százalék tojásételeket, harminchárom százalék pirítóst. A kutatásból kitűnik, hogy az életciklusnak és az ahhoz kötődő életformának is meghatározó szerepe van a reggelizési szokásainkban. A 18-29 évesek között a kollégákkal és a barátokkal reggelizők, míg a negyven év felettieknél az egyedül étkezők vannak nagyobb számban. A 18-39 éves szingli nőkre és férfiakra jellemzőbb, hogy házon kívül reggeliznek, mint azokra, akik már együtt élnek valakivel, esetleg házasok. A szinglik tipikusan müzlit, gyümölcsöt és gyümölcslevet, a párkapcsolatban élők jellemzően tojást, tósztot és teát fogyasztanak reggelente.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

kotlik klotild, 2010. április 21. - szerda 23:44

már lassan nem lesz miből reggelizni...

Kommentek

Hajdu Györgyi, 2018. augusztus 15.

hello, az én nevem Hajdu Györgyi Magyarország vagyok, itt vagyok, hogy elmondjam Önöknek, hogy ...

Telefonok a szervizben

Hajdu Györgyi, 2018. augusztus 15.

hello, az én nevem Hajdu Györgyi Magyarország vagyok, itt vagyok, hogy elmondjam Önöknek, hogy ...

Telefonok a szervizben

TiaDalma, 2018. augusztus 15.

Használt mobilom árultam, az érdeklődő done32115@gmail.com Peter W.
Azután a "Santander...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés