Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Negyvenmilliós bírság a Vodafone-nak

Munkatársunktól, 2010. április 21. - szerda 13:41
Címkék: gvh, bírság, eljárás, reklám, hirdetés, átverés, szolgáltató, telefon
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított a fogyasztókkal szemben a Vodafone, ezért negyvenmillió forintra bírságolta a versenyhivatal.



A hivatal közleménye szerint a cég tavaly július-szeptemberben megtartott "Nyári SMS promóció" elnevezésű játékával összefüggő reklámokban megtévesztette a fogyasztókat. Ugyanakkor enyhítő körülménynek bizonyult például az, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációján. A közlemény szerint a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a Vodafone-nal szemben korábban már több alkalommal megállapította a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.


Jó üzlet az emelt díjas SMS

A Vodafone ügyfelei a játékban naponta megnyerhették a hatvan darab bruttó félmillió forint értékű nyaralás egyikét, fődíjként pedig a játék végén egy tizenhatmillió forint értékű siófoki nyaralót sorsoltak ki. A játékról a Vodafone több módszerrel igyekezett tájékoztatni az ügyfeleit. A Vodafone által megküldött tájékoztató sms alapján például a fogyasztók arra következtethettek, hogy egy egyszerű játékban vehetnek részt, s ehhez csak egy emelt díjas, kétszázötven forintos sms-ben el kell küldeni a nyaralás szót. Arról azonban a fogyasztóknak nem volt tudomásuk, hogy a Vodafone egy, az sms-ben közöltektől eltérő regisztrációt megkövetelő, tudásalapú kérdések megválaszolását igénylő játékot tart. Így önmagában a nyaralás szó megküldésével a játékban való részvétel nem volt biztosított, ahhoz sikeres regisztrációra volt szükség. E nélkül viszont az sms-t küldő fogyasztó nem vehetett részt semmilyen sorsoláson. A GVH szerint a tájékoztatás megtévesztő jellegére mutat rá az is, hogy a nyaralás szót megküldő fogyasztók jelentős része nem regisztrált a játékban.

A Vodafone által az üzletekben kihelyezett plakátokon és szórólapokon szereplő tájékoztatás sem felelt meg a valóságnak, mivel ellentmondásosan tájékoztattak a játékban való részvétel feltételeiről. A Vodafone ezen túlmenően megtévesztően tájékoztatta a feltöltő kártyás ügyfeleknek küldött heti egyenleg sms-ekben is az előfizetőket, mivel például a fődíjra vonatkozó sorsoláson való részvétel feltétele nem csak a nyár szó emelt díjas elküldése volt, ahhoz sikeres regisztrációra is kellett.

Hasonlóan járt el a távközlési cég a "Vodafone Színesek" sajtókommunikációs anyagban és az automatikus hangbemondásos ügyfélszolgálati tájékoztatás során is, s a felhasználók nem tudták azt sem, hogy a Vodafone által feltett kérdésekre adott válaszokat tartalmazó sms-ek küldése kétszázötven forint ellenében történik.

A GVH megállapította azt is, hogy a Vodafone agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játék lebonyolításakor, s például a regisztrálást követően a fogyasztó akkor is kapott naponta tudásalapú sms-t, ha azokra nem válaszolt. Emellett naponta emlékeztető sms-t is kapott, s a nyeremény felemlítése mellett felhívták a kérdések megválaszolására.

A játékba a honlap, a plakát, a szórólap és "Vodafone Színesek" útján belépő fogyasztó esetében az emlékeztető és a tudásalapú sms-ek célja egyértelműen a fogyasztó sürgetése volt, hogy további emelt díjas sms-eket küldjön a Vodafone részére. S bár a fogyasztók tudták, hogy a cégtől sms-eket kaphatnak, ám ezek mennyisége túllépte az ésszerűség határát. Előfordult az is, hogy a Vodafone által kiküldött sms-ek száma többszörösen meghaladta a fogyasztók által küldöttek számát.

A Vodafone Magyarország a bírságról közölte: álláspontja szerint a  Nyári SMS promóció" során nem tanúsított jogsértő magatartást a mobiltelefon-társaság, éppen ezért a Vodafone keresettel fordulnak a Fővárosi Bírósághoz, hogy a Gazdasági Versenyhivatal változtassa meg határozatát.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

kerob, 2010. április 22. - csütörtök 12:34

Én évek óta Vodás vagyok, nekem semmi bajom velük. Az ilyen játékokra, vagy akármire invitáló reklám sms-ekkel sosem szoktam foglalkozni. Aki beugrik annak úgy kell, nem szabadna már hinni a mesében. Nap mint nap rengeteg embert vernek így át különböző cégek. Anno azért jöttem át a Westeltől, mert megszüntette a Dominio 7 szolgáltatását("az sms 18, a duma meg 20"), emelt a díjakon, és a T-mobile-á alakulással egy időben megszűnt a másodperc alapú számlázás, ezzel ötszörösére emelte a szolgáltató a korábbi percdíjat mindenféle értesítés nélkül.(100Ft/perc, akkor is, ha csak 10mp-ig tartott a beszélgetés). Mióta átjöttem a Vodához nem ért hasonló meglepetés. Van rokonom, aki meg a Pannonnal szív, mert még mindíg van olyan település, ahol alig van Pannonos térerő. Mobilnetet viszont már nem vennék a Vodától. Minden szolgáltatónak van valami baja.

takacserik, 2010. április 21. - szerda 14:45

Úgy kell ennek az inkorekt cégnek,engem már több ezer forinttal megkárosítottak!

Kommentek

Trust Fund, 2018. május 21.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Trust Fund, 2018. május 21.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Trust Fund, 2018. május 21.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés