Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Negyvenmilliós bírság a Vodafone-nak

Munkatársunktól, 2010. április 21. - szerda 13:41
Címkék: gvh, bírság, eljárás, reklám, hirdetés, átverés, szolgáltató, telefon
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított a fogyasztókkal szemben a Vodafone, ezért negyvenmillió forintra bírságolta a versenyhivatal.



A hivatal közleménye szerint a cég tavaly július-szeptemberben megtartott "Nyári SMS promóció" elnevezésű játékával összefüggő reklámokban megtévesztette a fogyasztókat. Ugyanakkor enyhítő körülménynek bizonyult például az, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációján. A közlemény szerint a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a Vodafone-nal szemben korábban már több alkalommal megállapította a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.


Jó üzlet az emelt díjas SMS

A Vodafone ügyfelei a játékban naponta megnyerhették a hatvan darab bruttó félmillió forint értékű nyaralás egyikét, fődíjként pedig a játék végén egy tizenhatmillió forint értékű siófoki nyaralót sorsoltak ki. A játékról a Vodafone több módszerrel igyekezett tájékoztatni az ügyfeleit. A Vodafone által megküldött tájékoztató sms alapján például a fogyasztók arra következtethettek, hogy egy egyszerű játékban vehetnek részt, s ehhez csak egy emelt díjas, kétszázötven forintos sms-ben el kell küldeni a nyaralás szót. Arról azonban a fogyasztóknak nem volt tudomásuk, hogy a Vodafone egy, az sms-ben közöltektől eltérő regisztrációt megkövetelő, tudásalapú kérdések megválaszolását igénylő játékot tart. Így önmagában a nyaralás szó megküldésével a játékban való részvétel nem volt biztosított, ahhoz sikeres regisztrációra volt szükség. E nélkül viszont az sms-t küldő fogyasztó nem vehetett részt semmilyen sorsoláson. A GVH szerint a tájékoztatás megtévesztő jellegére mutat rá az is, hogy a nyaralás szót megküldő fogyasztók jelentős része nem regisztrált a játékban.

A Vodafone által az üzletekben kihelyezett plakátokon és szórólapokon szereplő tájékoztatás sem felelt meg a valóságnak, mivel ellentmondásosan tájékoztattak a játékban való részvétel feltételeiről. A Vodafone ezen túlmenően megtévesztően tájékoztatta a feltöltő kártyás ügyfeleknek küldött heti egyenleg sms-ekben is az előfizetőket, mivel például a fődíjra vonatkozó sorsoláson való részvétel feltétele nem csak a nyár szó emelt díjas elküldése volt, ahhoz sikeres regisztrációra is kellett.

Hasonlóan járt el a távközlési cég a "Vodafone Színesek" sajtókommunikációs anyagban és az automatikus hangbemondásos ügyfélszolgálati tájékoztatás során is, s a felhasználók nem tudták azt sem, hogy a Vodafone által feltett kérdésekre adott válaszokat tartalmazó sms-ek küldése kétszázötven forint ellenében történik.

A GVH megállapította azt is, hogy a Vodafone agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játék lebonyolításakor, s például a regisztrálást követően a fogyasztó akkor is kapott naponta tudásalapú sms-t, ha azokra nem válaszolt. Emellett naponta emlékeztető sms-t is kapott, s a nyeremény felemlítése mellett felhívták a kérdések megválaszolására.

A játékba a honlap, a plakát, a szórólap és "Vodafone Színesek" útján belépő fogyasztó esetében az emlékeztető és a tudásalapú sms-ek célja egyértelműen a fogyasztó sürgetése volt, hogy további emelt díjas sms-eket küldjön a Vodafone részére. S bár a fogyasztók tudták, hogy a cégtől sms-eket kaphatnak, ám ezek mennyisége túllépte az ésszerűség határát. Előfordult az is, hogy a Vodafone által kiküldött sms-ek száma többszörösen meghaladta a fogyasztók által küldöttek számát.

A Vodafone Magyarország a bírságról közölte: álláspontja szerint a  Nyári SMS promóció" során nem tanúsított jogsértő magatartást a mobiltelefon-társaság, éppen ezért a Vodafone keresettel fordulnak a Fővárosi Bírósághoz, hogy a Gazdasági Versenyhivatal változtassa meg határozatát.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

kerob, 2010. április 22. - csütörtök 12:34

Én évek óta Vodás vagyok, nekem semmi bajom velük. Az ilyen játékokra, vagy akármire invitáló reklám sms-ekkel sosem szoktam foglalkozni. Aki beugrik annak úgy kell, nem szabadna már hinni a mesében. Nap mint nap rengeteg embert vernek így át különböző cégek. Anno azért jöttem át a Westeltől, mert megszüntette a Dominio 7 szolgáltatását("az sms 18, a duma meg 20"), emelt a díjakon, és a T-mobile-á alakulással egy időben megszűnt a másodperc alapú számlázás, ezzel ötszörösére emelte a szolgáltató a korábbi percdíjat mindenféle értesítés nélkül.(100Ft/perc, akkor is, ha csak 10mp-ig tartott a beszélgetés). Mióta átjöttem a Vodához nem ért hasonló meglepetés. Van rokonom, aki meg a Pannonnal szív, mert még mindíg van olyan település, ahol alig van Pannonos térerő. Mobilnetet viszont már nem vennék a Vodától. Minden szolgáltatónak van valami baja.

takacserik, 2010. április 21. - szerda 14:45

Úgy kell ennek az inkorekt cégnek,engem már több ezer forinttal megkárosítottak!

Kommentek

Luis Roland, 2018. október 13.

Az én nevem Luis Roland, kedves feleségem és 3 gyerekem van. egy héttel ezelőtt kétségbeesett...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 13.

Sürgős hitre van szüksége? Adunk üzleti hiteleket, személyi kölcsönöket, diákhiteleket, au...

Évi egy fogkefe

Mária Ádám, 2018. október 13.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés