Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Megtévesztő reklámért bírságolták a Fakro Kft.-t

Munkatársunktól, 2010. április 19. - hétfő 17:01
Címkék: gvh, reklám, eljárás, átverés, reklám
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Megtévesztő reklámokat tett közzé a Fakro Magyarország Kft. tavaly január elseje és július 26. között az általa forgalmazott ablakokkal kapcsolatban. A versenyhatóság ezért egymillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.



A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Fakro Magyarország Kft. olyan módon kívánta felkelteni a szakemberek érdeklődését, hogy az általa forgalmazott ablakoknak azon műszaki tulajdonságait hangsúlyozta, amelyekkel versenytársai nem rendelkeznek. Az állítások azt az érzést keltették a megcélzott vevőkben, hogy a Fakro termékei adott szempontból jobbak, mint bármelyik más versenytárs áruja. A közzétett tulajdonságokról a vállalkozás versenytársai nem kommunikáltak, így a megcélzott vásárlóknak nem volt lehetőségük a tulajdonságok összevetésére. A GVH közleményében elismeri, hogy a reklámok címzettjei szakemberek, akiknek szaktudás-szintje magasabb, mint az egyszerű vásárlóé, azonban ez sem zárja ki a szakemberek megtévesztésének lehetőségét.

A reklámtörvény szerint a reklámozónak a GVH felhívására igazolnia kell a reklám részét képező tényállítás valóságát. Ha a reklámozó nem tesz eleget ennek a kötelezettségnek, úgy kell tekinteni, hogy a tényállítás nem felelt meg a valóságnak.


Kinek az ablaka a jobb?

A versenyhatóság szerint megállapítható, hogy a vizsgálatban érintett reklámok megtévesztőek voltak, így a Fakro Kft. egymillió forint bírságot kapott. A közlemény szerint a vállalkozás terhére róható, hogy úgy használt a piacon kizárólagosságra, illetőleg piacelsőségre utaló kifejezéseket, hogy azokat előzetesen nem ellenőrizte. Ráadásul a piacelsőségi állításban használt felsőfokú jelző vevőcsalogató hatása különösen erőteljes.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a kifogásolt tájékoztatásokat megjelentető kiadványok példányszáma alacsony volt. Bár piacelsőségi állításait a Fakro nem tudta bizonyítani, a magyar piacon hetven százalékos részesedéssel bíró márka egyes termékeivel végzett összehasonlító vizsgálatok rámutattak a Fakro ablakok kiválasztott típusinak előnyös tulajdonságaira. Enyhítő körülménynek bizonyult továbbá, hogy a Fakro elismerte állításainak jogsértő voltát, az eljárás folyamán együttműködött a GVH-val, és aktívan segítette az ügy feltárását.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

vakhal ládzló, 2019. december 07.

van egy 50 literes hajdu bojlerem tönkre ment a fütöszál az eredeti az 600 Wattos volt amit kapt...

A hosszú életű villanybojler titka

vakhal ládzló, 2019. december 07.

van egy 50 literes hajdu bojlerem tönkre ment a fütöszál az eredeti az 600 Wattos volt amit kapt...

A hosszú életű villanybojler titka

Illikmann József, 2019. december 03.

Tisztelt Fórum!
Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz!
Autó bérbeadással fogl...

Parkolás: ki fizeti a bírságot?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza