Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Tudatos vásárlásra serkentenek a fogyasztóvédők

Munkatársunktól, 2010. április 08. - csütörtök 10:05
Címkék: fogyasztóvédelem, ügyfélszolgálat, panasz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Legtöbb probléma továbbra is a hibás termékek kicserélésével van, a FOME adatai szerint ezeket közvetlenül a közműcégekkel kapcsolatos panaszok követik. Sok a baj a webáruházakkal is, ami együtt járhat a szektor növekedésével.



Sikeres évet tudhatnak maguk mögött a fogyasztóvédők: az ország különböző pontjain található, hat tanácsadó irodájukat egyre többen keresik fel. Csak az irodákban 3675 ügyfelet regisztráltak, rendezvényekre kitelepülve pedig további ezrekkel kerültek kapcsolatba.

Tapasztalataik szerint a fogyasztók elsősorban akkor keresik őket, ha konkrét problémájuk van, előzetesen ritkán érdeklődnek. A fogyasztói tudatosság ugyanakkor fejlődik, hiszen részben már ismerjük jogainkat, ami öt-tíz évvel ezelőtt még nem volt jellemző. A tanácsadókhoz gyakran csak pontosításért, ismereteik visszaigazolásáért fordulunk.

Fogyasztók/Tóth Sándor Péter
Legnagyobb "sláger" továbbra is a szavatossággal kapcsolatos panasz

Érdekesség, hogy a korábbi évek élelmiszer-botrányai után 2009-ben kevés, mindössze hetvenhárom panasz érkezett a Fogyasztóvédőkhöz. A panaszosok abszolút többsége (mintegy kétezer fő) szavatossági kérdésekkel kapcsolatban jelentkezett. Mindennapjainkat végiggondolva nem csoda, hogy a közműcégekkel kapcsolatosan sok panasz (az összes tizenkét százaléka) érkezett, a számlaproblémák, az elszámolási kérdések is sokak számára jelentettek problémát.
Egyre többen vásárolnak az interneten, amit a panaszok emelkedő száma is bizonyít (hat százalék). Igaz ez akkor is, ha az e-kereskedelmi panaszok jó része egy adott, a bíróság által tisztességtelennek minősített ingatlanhirdető portál üzemeltetőjével kapcsolatosan érkezett. Számos építőipari, pénzügyi és turisztikai kérdés, panasz mellett az egyéb kereskedelmi területeket is komoly érdeklődés (húsz százalék) kísérte.

Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) elnöke szerint a fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák felállítása hasznosnak bizonyult. "A lakossági kérdések, panaszok megválaszolása Európa-szerte civil feladat. A pályázatokon nyert összegek biztosítják, hogy telefonnal és internettel is felszerelt ügyfélszolgálataink jól felkészült, nagy tudású szakemberekkel segíthessék a fogyasztókat." A fogyasztóvédelmi panaszok egyre jelentősebb részét válaszolják meg civil szervezetek, ám az állami dominancia valószínűleg csak pár év múlva szűnik meg.

Forrás: FOME
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza