Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sok a hazudós reklám

Munkatársunktól, 2010. március 10. - szerda 11:04
Címkék: reklám, átverés, fogyasztóvédelem, gvh
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az ésszerűen eljáró fogyasztó elfogadja a reklám információtartalmát, ezért annak önmagában kell igaznak lennie. Nem várható el, hogy más forrásból ellenőrizzük azt.



A bíróság - az elé került ügyekben - súlyosbító körülményként értékeli azt, ha a cég bizalmi termékkel sérti meg a reklámozással kapcsolatos szabályokat - mondta Zavodnyik József, a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának tagja. Bizalmi termék a gyógyhatású készítmény és a pénzügyi szolgáltatás is.

Ha egy reklám időben és térben korlátlanul jut el a fogyasztóhoz, akkor a termék pozitív és negatív tulajdonságainak is szerepelnie kell abban. Ellenben ha a reklám hatóköre korlátozott, akkor nem kell teljesnek lennie, viszont amit közöl, annak az igazságtartalma nem vonható kétségbe.


Mindig csak az igazat!

A versenytanács tagja beszélt arról is, hogy az eljárások során a cégnek kell bizonyítania a saját állítását. Ezért nem rendel ki szakértőt a versenytanács. Az ismétlődő jogsértésekről szólva elmondta: a versenytanács a bírságot beszorozza az adott cég által korábban elkövetett versenyjog sértések számával. A bírósági gyakorlat nem kifogásolja a többszöri jogsértés miatti magasabb bírságot, de a szorzást inkább csak akkor fogadja el, ha a korábbi jogsértések is hasonló jellegűek voltak, mint a legutóbbi.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa, Ranyák Eszter elmondta, hogy a kérelemre - a fogyasztók kezdeményezésére - indult eljárások száma náluk mindössze tíz százalék, a többit a hatóság indítja. A fogyasztói kezdeményezések hatvannégy százaléka megalapozott.

Ranyák Eszter példákon mutatta be a tipikus fogyasztói megtévesztéseket. Ilyen például a termék összetételének meghatározása, amely csokoládénál a kakaó tartalmat jelenti, és nem ritka, hogy más van a reklámban, mint a címkén. A más termékkel összetéveszthetőségre pedig a hamis herendi porcelánokat hozta példaként.

Forrás: MTI
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza