Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Otthon főzünk a válság miatt

Munkatársunktól, 2010. március 10. - szerda 08:44
Címkék: kiadvány, élelmiszer, ruházat, utazás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A magyar háztartások úgy alkalmazkodtak a válsághoz, hogy a kevesebbet költöttek ruházkodásra, utazásra, és napi vásárlásaikat is mérsékelték.



Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta: felmérésük szerint a magyar háztartások tavaly három százalékkal kevesebbet vásároltak napi fogyasztási cikkekből. Az év második felében egyre inkább az olcsó és az akciós termékek kerültek előtérbe. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kiemelte: idén az első hónapokban emelkedett a háztartások fogyasztási hajlandósága, de továbbra is kérdéses, hogy a jövőben ez megjelenik-e konkrét vásárlásokban, vagy marad a fogyasztás mérséklődése.

A GfK felmérése szerint tavaly a magyar háztatások nyolcvan százaléka kevesebbet költött ruházkodásra és utazásra, mint 2008-ban. A lakosság egyik fele magasabbnak, másik fele alacsonyabbnak érezte az élelmiszerre és vegyi árura költött összeget az évvel korábbinál. Dörnyei Otília elmondta, hogy a napi fogyasztási cikkek harminc százalékát tavaly akciók keretében vásárolták a háztartások. A vegyi áruk, kávék ennél is magasabb, negyven százalékos arányban származtak akciós bevásárlásból.


Tudatosan spórolunk

Nőtt az otthoni étkezéshez kapcsolódó termékek vásárlása - például vaj, sütőpor, tejföl -, stagnált az étolaj-, margarin- és fűszerfogyasztás, illetve kevesebb hidegitalt, csokoládét, zacskós levest is vásároltak a háztartások - mondta Dörnyei. Az ügyfélkapcsolati igazgató kiemelte, hogy a háztartások figyelme egyre inkább a lakóhelyükhöz közelebb eső üzletekre terelődik, nagybevásárlásokra kevésbé járnak. A vásárlási csatornák között stagnál a hipermarketek, emelkedik a diszkontok aránya.

Az árközpontúság egyre inkább megjelenik a vásárlásoknál, az olcsóbb termékek vásárlása nem feltétlenül a nagyobb kiszerelésű beszerzésben nyilvánul meg. A vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltenek otthon, és kevésbé fizetnek olyan szolgáltatásokért, amelyeket maguk is el tudnak végezni.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza