Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Leitatással dolgoznak az üdülési klubok

Munkatársunktól, 2010. március 09. - kedd 11:38
Címkék: átverés, jog, csalás, utazás, vendéglátás, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Évente ezrek esnek áldozatául az üdülési klubok csábító ajánlatainak, luxusárak fejében nyújtott minimális szolgáltatásaik miatt. A joghézagokat kihasználó cégekkel szemben az igazságszolgáltatás szinte tehetetlen, az Európai Fogyasztói Központok Hálózata így azt tanácsolja, bele se menjünk az üdülési klubok által kínált szerződésekbe.



Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata évek óta kiemelten foglalkozik az üdülési klubok által becsapott fogyasztók panaszaival. Az eddig tipikusan Nyugat Európában népszerű csalási módszer csak az Egyesült Királyságban évente mintegy egymilliárd angol fontnyi kárt okoz, a brit Tisztességes Kereskedelem Hivatala (Office of Fair Trade) felmérése szerint. Az üdülési klubok azonban mára a magyar fogyasztók számára is egyre nagyobb veszélyt jelentenek, mondta el Dr. Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ magyarországi igazgatója.

AFP
Ezt ígérik

W. Gáspár és neje 2008. november 6-án vettek részt a Holiday Club Hungary elnevezésű üdülési klub termékbemutatóján - már megvásárolt üdülési klubtagságukat akarták elcserélni. Az üdülési klub üzletkötője szóban tett ajánlatot, mely szerint a meglevő, 3,6 millió forintot érő üdülési jogukat hat hónapon belül értékesíti, ám ajánlatát már nem volt hajlandó írásba foglalni, mondván, hogy az "adott szó többet ér bármely szerződésnél és ajánlatnál". Az üzletkötő ígéretében jóhiszeműen bízva, a házaspár megváltotta újabb klubtagságát egy horvát szigeten található szálláshelyre.

Nem osztogat - fosztogat

Az apartman, amelyre az üdülési jogot váltották azonban jóval kisebb volt, mint amit ígértek. Nem a tengerre, hanem egy élelmiszerüzletre nézett és nem harminc méterre, hanem fél kilométernyire volt a strandtól. Hat hónappal és számtalan sikertelen telefonhívással később az üdülési klub üzletkötője végül arról tájékoztatta a házaspárt, hogy az eladásra szánt üdülési jogot sajnos nem tudta értékesíteni. Ezek után pedig, ha keresték, egyszerűen kinyomta a telefont, az írásos megkeresésekre pedig nem reagál.

Az üdülési klubok az üdülési jogok "timeshare" értékesítésének módozataként jöttek létre. Az üdülési jog vásárlásakor az időben megosztott ingatlan használati jogának megváltására kötünk szerződést. Az üdülési klubok az időben megosztott ingatlanhasználati jogok megvásárlásáról szóló uniós irányelv szabályainak megkerülése érdekében jöttek létre. Az üdülési klubokkal kötött szerződések legfőképp az elállási idő, a fogyasztók tájékoztatása, valamint az előleg tekintetében használják ki a joghézagokat. Ennek szabályozása érdekében már megszületett a 2008/122/EK irányelv, amelynek a nemzeti jogrendszerbe való átültetésre a tagállamok 2011. február 23-ig kaptak határidőt. Az üdülési klubokról szóló irányelvet még nem építették be a magyar jogrendbe - addig tehát fokozottan óvatosaknak kell lennünk.

Vigyázz, mert leitatnak!

A tipikusan spanyol-, portugál és görög székhelyű üdülési klubok képviselői általában a strandokon vagy vízparti promenádokon környékezik meg a turistákat. Rendszerint kaparós sorsjeggyel ajándékozzák meg gyanútlan áldozataikat, és amikor azok a sorsjegyet lekaparva felfedezik, hogy nyertek egy utazást (hogy, hogy nem, az összes sorsjegy ingyenes utazásra jogosít), az ügynök örömrivalgásban tör ki, majd egy távolabb eső, ismeretlen helyre invitálja gyanútlan áldozataikat termékbemutatóikra, hogy ott átvehessék az "nyereményeiket", tájékoztat az ír Európai Fogyasztói Központ honlapja.

Az igazi problémák akkor kezdődnek, amikor a fogyasztók a termékbemutatókon rájönnek, hogy ajándékutazásról szó sincs, ám a klub ügynökei meglehetősen agresszívan arra próbálják meg őket rávenni, hogy váltsanak üdülési klubtagságot. Szintén az ír Európai Fogyasztói Központ számolt be arról, hogy a megkörnyékezett ír fogyasztók tapasztalatai szerint az órákig tartó termékbemutatón ételt nem, ám annál több alkoholt kínálnak. Igyekeznek folyamatos nyomás alatt tartani a hallgatóságot, akik ilyen módon képtelenek alaposan átgondolni a szerződés feltételeit, ahogyan azt sem, hogy akarnak-e egyáltalán szerződést kötni.

A fogyasztók, akik aláírják a szerződést, majd meggondolják magukat néhány nappal később, csapdahelyzetben találják magukat: az üdülési klub addig készséges üzletkötőit vagy nem tudják elérni többé, vagy pedig minősíthetetlen stílusban utasítják el kéréseiket.

A szálláshelyek vagy utazások pedig, amelyekre az üdülési klubok jogosítanak, általában jóval alacsonyabb színvonalúak, mint amit ígértek, és amire szerződtek; ám semmivel sem olcsóbbak egy normál utazási iroda által szervezett társas útnál.

Jó tanácsok

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata óva inti a fogyasztókat az üdülési klubokkal való szerződések megkötésétől és azt tanácsolják, mindig vegyék figyelembe az alábbi tanácsokat.

* Kezdjenek el gyanakodni, ha ingyenes ajándékokat ajánlanak önöknek vagy kaparós sorsjegyeket kapnak szimpatikus ügynököktől.

* Legyenek tudatában annak, hogy az üdülési klubok gyakran tisztességtelen módszerekkel, agresszívan próbálják termékeiket értékesíteni. A termékismertetők gyakran órákig is eltarthatnak és nagy nyomás alá helyezik a fogyasztókat.

* Ha mégis szerződni kívánnak, mindig kérjék ki egy független jogász véleményét a szerződésről - annak aláírása előtt.

* Tanácsos nem helyben aláírni a szerződést, hanem néhány napos gondolkodási időt kérni.

* Gondolják át az üdülési klubokkal kötött szerződések anyagi következményeit, különösen arra tekintettel, hogy szinte lehetetlen a termékeket újraértékesíteni.

* Óvakodjanak az üdülési jogokat újraértékesítő cégektől is, hiszen itt is ki vannak téve a csalás veszélyének.

Forrás: EFK
   

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Bíróné Tünde, 2010. augusztus 19. - csütörtök 22:23

A vásárlási árhoz kötött fenntartási költségre kötött szerződéseket újabb vásárlással, azaz csak új szerződés megkötésével kívánják felszámolni. Ugyanazona a héten, ugyanazon a szinten és ugyanolyan nagyságú apartman 600e, maj később 500e forint megfizetésével szabadulhatnánk meg a jelenleg 138e forintos fentartási díjtól. A 30 évre vásárolt üdülési jog 1 évre eső összegéből éd a fentartási díjból ugyanezen a településen 3 fő all inclusíve tud nyaralni.Mi meg hordhatjuk le a szemetet és takaríthatunk!!! Mit szól ehhez a GVH? Tényleg nem lehet semmit tenni?

Erzsi, 2010. május 08. - szombat 20:13

Tökéletesen egyetértek az eredeti írással.Még a Gazdasági Hivatal szerint is megtévesztés.Ajánlom mindenki figyelmébe a neten megjelenő rengeteg véleményt,panaszt.Egy dolgot nem értek.Valamikor volt--ha egy szerződést megtévesztéssel kötnek, az érvénytelen--- hogyan tehetik évek óta büntetlenül .Az egész teljesen nyilvánvaló.Az értékesítő cégek vállalják a piszkos munkát,az eladók pedig mossák kezeiket.A kettő együtt működik. Ki védi meg a sok bepalizott kisembert ?

Kelemen, 2010. március 28. - vasárnap 11:37

1280000 Ft egy biztonságos tőkeszámlán (kötvényekbe, állampapírba, garantált hozamú eszközalapokba fektetve) 7-12% hozamot hoz, ez itt kb. 90000-150000 Ft. Hozzá számolva a 45000 Ft éves "díjat" bizony szép helyekre lehet eljutni. Szebb hozamú években szebb helyekre, kisebb hozamú években szép, közelebbi helyekre futja. Az új TBSZ számlàn még adómentesen is működik az ötödik évtől. Nem kifogás a v"álság" lehetősége, mert biztonságos portfoliót lehet ehhez összeállítani, ha meg nagy az a "válság", az viszi de legalább befolyásolja az üdülési jogot és az odautazás költségeit. Az üd.jog cserében illikvid, majd 99 év után bukta.

akandur, 2010. március 18. - csütörtök 14:21

Majd jogutód nélkül megszűnik az apartmanház meg a Wellness központ,mondjuk 10-15 év múlva,aztán nézegethetsz...

Barbara, 2010. március 11. - csütörtök 08:00

Nekünk is van üdülési jogunk, mint ahogy sok barátunknak és ismerősünknek. évi 45.000 Ft-ért egy hetet tölthetünk el egy négycsilagos apartmanházban anyár közepén. egy nagy és kényelmes Wellness központ ingyenesen áll a rendelkezésünkre. és mindezért 1.280.000 Ft-ot fizettünk ki 99 évre. Igaz, mi is több ilyen ajánlatot és előadást hallgattunk végig, de ott vettünk, ahol megnézhettük előtte az apartmant. Én elhiszem, hogy fontosnak tartják felhívni a figyelmet az inkorrekt átverős cégekre, de azt is jó lenne tudatni az emberekkel, hogy vannak korrekt társaságok is.

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés