Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

A PPO károsultjait védi a FEOSZ

Munkatársunktól, 2010. február 19. - péntek 10:52
Címkék: fogyasztóvédelem, panasz, eljárás, internet, díj, csalás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) jogi képviseletet nyújt a Pre Pay Online (PPO - ppo.hu) ügyben hozzájuk fordulóknak - nyilatkozta Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke.



A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy a ppo.hu internetes oldalon regisztrált fogyasztók bankkártyáját 2.490 forint éves tagdíjjal terhelték meg január elején. A fogyasztók szerint egy korábban ingyenes szolgáltatásnak mondott ügylet módosult fizetősre, amelyet ők nem kívánnak igénybe venni. A ppo.hu honlapon keresztül egyebek közt autópálya matricát és telefonfeltöltést lehetett vásárolni bankkártyás tranzakcióval.


Baranovszky György beszél

A ppo ügyben a Gazdasági Versenyhivatal is felügyeleti eljárást indított február 3-án a ppo.hu honlapot üzemeltető társaságok, a Centillion Consulting and IT Technology AG valamint az Investech Informatika és Kommunikációs Kft. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat feltételezett megsértése miatt. A honlapról igénybe vehető szolgáltatásról vélhetően nem volt megfelelő a tájékoztatási gyakorlat, a már regisztrált ügyfelek nem kaptak megfelelő információt a díjak változtatásáról.

A FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: mintegy százharminc fogyasztó jelentkezett náluk a ppo.hu elleni panasszal, közül eddig harminc meghatalmazást is adott a jogi képviselet ellátására. A FEOSZ a jogi képviselet során békéltető testületi eljárást indít, illetve, ha szükséges, bírósághoz fordul.


Az OTP is saras lehet

Baranovszky György elmondta, hogy a fogyasztói panaszok különböző banki magatartásról szólnak, a legtöbbjük az OTP Bankkal volt kapcsolatos, így a FEOSZ közérdekű keresetet indít a közeljövőben a bank ellen. Azt kérik a bíróságtól, hogy mondja ki: a bank nem kellő gondossággal járt el akkor, amikor az ügyfele tájékoztatása nélkül levont számlájáról 2.490 forintot.

Az OTP Bank az üggyel kapcsolatosan közölte, hogy a beérkezett bejelentéseket egyenként megvizsgálta. Álláspontja szerint a ppo-tranzakciók lebonyolítása kártyakezelési szempontból szabályosan, a nemzetközi kártyatársaságok sztenderdjeinek megfelelően történt. A pénzintézet nyomatékosította, hogy a konstrukcióban kizárólag kártyaelfogadói szolgáltatást nyújt, az ügyfél és a kereskedő közötti jogügyletnek nem részese.

GVH-vizsgálat indult a PPO ügyében
PPO lehúzás - derült égből tranzakció

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza