Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Csalók is lebuktak a nagy taxiteszten

Munkatársunktól, 2010. február 17. - szerda 13:44
Címkék: autó, díj, teszt, utazás, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Valószínűtlenül magas viteldíjtól a gyors és szakszerű szolgáltatásig mindennel találkozott a Kosár magazin csapata, amikor februári számában a tizenkét piacvezető budapesti taxitársaságot tesztelte.





Általános megállapítások

Bár - amint az teszttáblázatunkból is kitűnik - jócskán voltak különbségek az egyes társaságok, autók és sofőrök között, akad azért néhány olyan megállapítás - pozitív és negatív értelmű egyaránt, amelyik csaknem általános érvényű.

Ami pozitív: egyetlen esetben sem kellett többet várni a taxira, mint amiről a diszpécser ígérete szólt. A legtöbb esetben tíz perces terminust mondtak, de előfordult, hogy három-négy perc múltán már meg is érkezett a kocsi. Tudható, hogy a társaságok a sofőrjeiknél nagyon kritikusan értékelik a kiállást: többen említették, hogy egy kicsit óvatosabban "nyomnak", inkább tíz percre, mint ötre, ha három-négy percre saccolják az érkezést.



Ami negatív: sokkal kevesebb taxiban fizethetünk kártyával, mint vártuk volna. Ráadásul a menet közben feltett, ez irányú kérdésre többnyire azt válaszolják a sofőrök, hogy ezt előre kellett volna jelezni a diszpécsernél. Akadt olyan taxi is, amelyben volt kártyaolvasó, de a sofőr kérte, hogy lehetőleg ne úgy fizessünk. Ez még akkor is furcsa, ha tudjuk a sofőrök nehezebben jutnak hozzá a kártyáról leemelt összeghez: egyrészt igen közel a határidő, amikor egyenesen kötelező lesz a kártyás fizetés lehetőségének a biztosítása; másrészt a készpénz mellőzése elvileg a sofőrök biztonsága szempontjából is fontos lenne.


Fehér, fekete és kockás bárányok

Tudjuk persze, hogy egyetlen sofőr és taxi, egyetlen fuvar alapján nem lehet abszolút igazságosan ítélkezni egy taxivállalat teljes munkája felett. Azonban a megállapítások jó része nyilvánvalóan függ a vállalkozás önmagával szembeni igényességétől is: hogyan választják ki munkatársaikat; milyen a kocsik felszereltsége, az utastájékoztatás; miként szervezik a fuvarokat. Tesztünk nyertese - a fentiek előrebocsátásával - a Főtaxi lett. Bár tarifarendszere miatt hendikeppel indult, a magasan legjobb sofőrteljesítmény és az autó adottságai együttesen hozták meg a győzelmet a kockásoknak. Mögötte két kisebb cég kapott helyet a képzeletbeli dobogón: a Max Taxi és a Minimobil Taxi. E két cégnek sikerült cáfolni azt a (nagyobb cégek által hangoztatott) gyanút, hogy aki kétszáz forint/km alatt megy, az valahogy máshogy veri át az utasait. Ők relatíve olcsón dolgoznak, mégis hamar odaérnek: a legtöbb utasnak (talán egy kis udvariasság mellett) ez a lényeg. Igazán elégedetlenek két szolgáltatóval voltunk, ők végeztek az utolsó helyeken.

Az utolsók: Taxi Plus és a Zóna Taxi

A Taxi Plus sofőrje az előzetes megbeszéléstől eltérő útvonalat választott (a Szabadság-hidat az Erzsébet-híd helyett), ezzel sikerült messze a legtöbb menetkilométert és menetidőt produkálnia. Mivel jelenleg az ő tarifájuk a legkedvezőbb, élnünk kell a gyanúval, hogy a sofőr látszólagos gyámoltalansága mögött valóban megbúvik a már említett sétakocsikáztatás szándéka. A Zóna Taxi sofőrje pedig - erre nem lehet enyhébb kifejezést használni - átvert minket. Előre kell bocsájtani, hogy a reptéri transzferre szakosodott társaság diszpécserét eleve azzal a kérdéssel hívtuk fel, hogy vállalnak-e egyáltalán városon belüli fuvart. Határozott igenlő válaszára és tarifaközlésére (amely egyébként a kocsiban nincs látható helyen kitéve) rendeltük meg a taxit. A standard, 6,5 km-es úton jártunk, tizennégy perces menetidővel. Megálláskor olyan végösszeget közölt (2500 forint), amely az adott tarifarendszerből ki sem jöhetett. Ha ugyanis végig a korábban említett, várakozási díjjal emelt fuvardíjjal járunk is, a számla összege legfeljebb 2650 forint körül lenne. Ekkor azonban az adott sebességgel legfeljebb három km-re juthattunk volna! Mint a többi társaság fuvardíjaiból is kiderült, ez a fuvar sehogy sem lehetett volna több kétezerkétszáz forintnál. Kérdésünkre azt mondta a sofőr, hogy pontosan nem tudja megmondani, de legalább(!) tíz kilométert mentünk - ám ez vaskos füllentés volt, mint tudjuk.

A teszt eredményei elolvashatók a Kosár Magazinban!
 
1.  Csalók is lebuktak a nagy taxiteszten
2.  Elsők és utolsók

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Peter Szabo, 2011. április 08. - péntek 20:30

ténybeli tévedés. várakozási díj*60/kmdíj pl. 41*60/165=14.909 km/h ez a határsebesség, ez alatt perc alapon számol az óra, e felett kilométer alapon, a kettő együtt soha nem megy, kérem nézzen utána, így pontos ha mondjuk 41 ft/percért áll az autó, akkor 2460 ft a rezsióradíja, ez nem átverés, ez mindenhol így van a világon. P.

Peter Szabo, 2011. április 08. - péntek 20:26

ténybeli tévedés. várakozási díj*60/kmdíj pl. 41*60/165=14.909 km/h ez a határsebesség, ez alatt perc alapon számol az óra, e felett kilométer alapon, a kettő együtt soha nem megy, kérem nézzen utána, így pontos ha mondjuk 41 ft/percért áll az autó, akkor 2460 ft a rezsióradíja, ez nem átverés, ez mindenhol így van a világon. P.

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés