Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fiktív lányokért bírságolt a GVH

Munkatársunktól, 2010. február 11. - csütörtök 14:32
Címkék: gvh, bírság, eljárás, reklám, hirdetés, átverés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 48 millió forintra büntette a Gold Sweet 2002 Kft.-t és a Digitania Zrt.-t a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.



Mindent megteszek egy normális, hozzám illő férfinak!


A két társaság 2008 április 1. és augusztus 31. között a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, 2008. szeptember 1. és december 31. között pedig a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított a Flört vonal, Randi, és Randi1 elnevezésű társkereső szolgáltatások reklámjaiban megjelent tájékoztatással - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

AFP
Fiktív "szókimondó lánykák"

A Digitania Zrt. negyvenmillió, a Gold Sweet Kft. pedig nyolcmillió forint bírságot kapott és a GVH eltiltotta őket a jogsértő magatartás további folytatásától is.

A Gold és a Digitania közös szolgáltatása az "SMS magic", "Flört", "Randi", illetve "Randi1" fantázianevű szolgáltatás. A vállalkozások szóban forgó szolgáltatásukat főként bulvárlapokban és hirdetési újságokban népszerűsítették, illetőleg a Viasat televíziós csatornán televíziós reklámokat is sugároztak. A hirdetésekben vonzó hölgyek fényképei alatt az alábbi szövegek voltak olvashatók: "Házasságban élő nő titkos, egzotikus újdonságokra vágyik. Hivatásos táncosnő szeretné, ha most őt "vinnék táncba". Szókimondó csajszi a párnacsatát megelőzné egy szócsatával. Húszas éveit taposó vidám, kiegyensúlyozott lány kapcsolatot teremtene. Mindent megteszek egy normális, hozzám illő férfinak! Írj bátran!" A reklámok - a valóságtól eltérően - azt sugallták, hogy a szöveg a képen látott személytől származik, és ténylegesen vele lehet kapcsolatba lépni. A reklámok SMS üzenetek küldésére buzdították a fogyasztókat. Az üzenet ára 240 forint plusz Áfa volt.

Visszaeső hazudozó

A bírság összegének megállapításakor a Digitania Zrt-vel kapcsolatban súlyosbító körülményként merült fel, hogy a versenyhatóság korábban hasonló magatartás miatt már elmarasztalta a vállalkozást, amely ennek ellenére megtévesztő kommunikációs tevékenységét hosszú időn át, széles körben folytatta - olvasható a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.

A GVH bejelentését követően az MTI megkereste az érintett társaságokat, ám azok nem voltak elérhetők.

Forrás: MTI/GVH
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza