Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Néha olcsóbb az újat venni

Munkatársunktól, 2010. január 28. - csütörtök 16:59
Címkék: jótállás, szavatosság, garancia, műszaki cikk, szerelő
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tartós fogyasztási cikket rendszerint nem két-három évre vásárol az ember. Márpedig gyakran előfordul, hogy mégis kénytelen újat venni, mert nem lehet megjavíttatni a jótállási, szavatossági időn túl meghibásodott háztartási gépet.



Kecskeméten három-négy szervizben lehet úgynevezett fehér árut - mosógépet, hűtőszekrényt és kisebb háztartási gépeket - javíttatni. Munka akad bőséggel, a mesterek vállalnak is minden gépet, feltéve, ha van hozzá alkatrész, illetve megéri szervizelni.

Nem melegít a vasalóm, ha kétezer forint értékben meg lehet javítani, hozzák rendbe, ha nem, akkor veszek másikat - adja le rendelését egy fiatalasszony az egyik városi javítóműhelyben. A mikrohullámú sütőknél, vasalóknál, kávéfőzőknél gyakori, hogy bár orvosolható a baj, az alkatrész és a javítási költség kiteszi egy új gép árának felét - mondja Miklós László, aki 1964-ben kezdte a szakmát, így tapasztalt szervizes.

mti
Fogyasztóvédők ellenőrzik a mosógépeket

A mester szerint manapság szerencse dolga, meddig működik egy háztartási gép. A dizájn más és más, de sok modell "belseje" megegyezik. Az olcsó cikkek, műanyag borítását nem is csavarral rögzítik, csak "összeroppantják", amit szét sem lehet szedni. Másik kuncsaft érkezik, rossz hír fogadja. Négyéves, olasz mosógépéről kiderül: elektronikai problémája van, ötvenezer forintból lehet rendbe hozni. A gép garanciája lejárt, szavatosságát nincs kin számon kérni, mert időközben megszűnt az üzlet, ahol vették.

A korábbi szabályozás szerint a gyártó köteles volt a tartós fogyasztási cikkhez nyolc évig tartalék alkatrészt biztosítani. Ez a szabály 2003-ban megszűnt, most az az előírás, hogy garanciális javításnál a fogyasztási cikkbe csak új alkatrészt lehet beépíteni, ha pedig nincs ilyen, cserélni kell a terméket.

mti
Régen minden javítható volt

Az utóbbi időben számos forgalmazó megszűnt, és sokan szembesülnek azzal, hogy nem tudják érvényesíteni garanciális jogukat, mert nincs garanciaviselő - osztja meg tapasztalatait Maczák Tamás, aki közel húsz éve működtet szervizt, szaküzletet a megyeszékhelyen. "Ez ellen nincs orvosság. Mi is azt ajánljuk ügyfeleinknek, akik vásárlás előtt érdeklődnek, hogy középáron, középkategóriás háztartási cikket vegyenek, ami mögött van valamilyen gondoskodás." Bevett gyakorlat például, hogy a nevesebb gyártók a javítási díj fejében vadonatúj gépet adnak vevőjüknek, ha a háztartási készülék öt éven belül meghibásodik. A multicégek egy része szavatossági eljárás, hosszadalmas ügyintézés nélkül biztosítja az általuk forgalmazott márkák ingyenes javítását.

Aki bóvlit vásárol nagyon olcsón, az ne várja el a csúcsminőséget - fogalmaz a szakember. - Amikor látom, milyen elektromos vásárfiával közelednek az emberek a hipermarketek pénztárai felé, mindig eszembe jut: szervizünk potenciális ügyfelei. Ha egy márkátlan terméken a származási hely sincs feltüntetve, alkatrészt pláne nem lehet majd hozzá rendelni. Az ilyen gépeket visszacserélik ugyan a garanciális idő alatt, ám azt követően el lehet dobni, ha elromlik.


Ha van szerviz, akkor szabad vásárolni

Aki "tartós" fogyasztási cikket vásárol, ne csak a dizájn és ár alapján döntsön, keressen szervizt is a készülékhez - ajánlják a szakemberek. A legmegbízhatóbb a klasszikus, közvetlen szerviz-ügyfél kapcsolat, amikor a készüléknek van garancialevele. Ez tartalmazza a garancia feltételeket, a készülék adatait, valamint egy címlistát a fogadó szervizekről. A világcégek egy része már nem ad garanciális szervizlistát, de megjelöli saját vevőszolgálata telefonszámát, ahol érdemes megérdeklődni, hiba esetén hol javítják a beteg gépet.

mti



Forrás: Baon.hu
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

papa62, 2011. december 27. - kedd 11:11

Nekünk volt /van/ egy Indesit witp 102 automata mosógépünk. 5 évig bírta, akkor beadta a kulcsot. Amúgy csak a csapágynak volt baja, nade 5000 Ft-ba kerül darabja. Szétszedtem a gépet darabokra, a dobot úgy tudtam kiemelni, hogy darabokra törtem a müanyag burkolatot. Az egyik csapágy ment benne tönkre. Most megpróbálom majd új csapággyal összerakni. A régi Hajdu mosógépekkel, centrifugákkal semmi baj nem volt, kivéve, ha tengelyt, vagy agyat kellett benne cserélni. Szinte fillérekbe került a javítása. Tartalékban most is van egy ilyen garnitúránk. Közel 30 éves, de még mindig működik, nem úgy, mint ezek a nyugati drága gépek, amiket úgy gyártanak, hogy 5 évnél ne bírják tovább.

Vajda János, 2011. január 07. - péntek 18:37

A mai világban azon van a hangsúly,hogy egy műszaki cikket javítani se lehessen!! Ha tönkre megy és,úgy gyártják meg,hogy ne lehessen javítani,dobjam ki és vegyek újat!!Nekem volt egy Creative Inspire T3100 hangfalam,amikor 2008-ban meg lett véve nagyon örültem neki,és rá körülbelül másfél évre gyanítom hogy nem szól az egyik hangfal,el lett víve szerelőhöz,hogy javítsa meg,és azt mondta,hogy ezekkel ne kezdjek semmit,csak drágább a javítása,mint,hogyha egy újat vennék,felesleges pénz kidobás. Komolyan mondom nekem nagyon rosszul esett,hogy tönkre ment a hangfalam,és ha hiszik el,ha nem 6 éve van számítógépem,és most eddig a 3.hangfalam van,valakinek meg 40 évig csak 1!

adolf, 2010. június 02. - szerda 08:48

Újabban néhány számítástechnikai gyártó azt a gyakorlatot folytatja, hogy külföldön szervizeli a termékeit. Általában gyorsan, de mi van a garancia lejárta után. Eszébe jut a vásárlónak, hogy milyen tortúrával és költségekkel jár kiutaztatni a készüléket ? Szerintem ez a gyakorlat meglehetősen érdekes.

Almási Péterné, 2010. április 06. - kedd 11:16

Két éve vásárolt, 100 ezer forint feletti SANIMIX tip. zuhanykabin ajtajához nem tudok üveget beszerezni. A forgalmazó azt sem tudta kideríteni hogy ki volt a termék beszállítója. Miután a raktárban nem talált, már szóba sem áll velem. Kidobhatom a kabinomat? Ennyit az alkatrészutánpótlásról.

vakOnd, 2010. március 09. - kedd 18:49

a vicc az ezekben a javításokban, hogy egyes alkatrészek aránytalanul sokba kerülnek, ezért inkább újat vásárol aki teheti. (nekem egy kb. 8 éves , 10 ezres mikróban 5 e ft-os alkatrészt építettek volna be, + a jav. költség = vettem újat )

hellboy, 2010. február 01. - hétfő 17:50

...garanciális javításnál a fogyasztási cikkbe csak új alkatrészt lehet beépíteni, ha pedig nincs ilyen, cserélni kell a terméket... ezt a mondatot javítanám, mert így ebben a formában nem igaz. lehet javítani, nem muszáj alkatrészt is cserélni benne. igaz ha odakerül a dolog hogy azt is kell, akkor az valóban újnak kell lennie...

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. május 30.

Sürgős kölcsönt keres? Megtagadták-e hitelét a bankjától vagy bármely pénzügyi vállalkoz...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. május 30.

Szüksége van hitelre az adósság megszilárdításához? Szüksége van kölcsönre vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. május 28.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza