Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nyolcszázezres E-ON számla - tévedésből

2010. január 08. - péntek 17:01
Címkék: áram, díj, ügyintézés, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Hogyan gyűlhetett össze ekkora tartozás, ha mindig rendszeresen fizettem a számlákat és ezeket bizonylatokkal is igazolni tudom? - tette fel a költői kérdést a komáromi panaszos.



Horribilis összeget, egészen pontosan 881 464 forintot számlázott ki egy évvel ezelőtt az E.ON Energiaszolgáltató Kft. a komáromi Bocska Bélának. Miután nem kapiott választ a szolgáltatótól, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult segítségért. Annak ellenére, hogy az NFH elismerte a panasz jogosságát - sőt hatvanezer forintra meg is büntette az E.ON-t - Bocska Bélának mégis ki kellett fizetnie több mint 138 ezer forintot, különben kikapcsolták volna lakásában az áramot.

kemma

A történet kezdete 2007 őszére nyúlik vissza, addig voltak ugyanis érvényben családi háznál felszerelt mérőműszerek. A kiszálló szakemberek rögzítették a villanyórák állását, majd újakat szereltek fel. A következő évben nem is volt semmi probléma, Bocska Béla minden hónapban rendesen fizette a villanyszámlákat. 2009. januárjában azonban érdekes levelet kapott az E.ON-tól, melyben több mint 800 ezer forint kifizetésére szólították fel. Bocska Béla elmondása szerint azonnal beadványt küldött a szolgáltatónak, aki azonban két hónap elteltével sem méltatta válaszra.


Kiderült, hogy az E.On tévedett

Így panaszával a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult. Az eljárás megindítása után az E-ON felülvizsgálta nyilvántartását és kiderült, hogy ők tévedtek (Ezt levelükben közölték az NFH-val.). Az egyik mérőműszer esetében ugyanis a lecseréléskor tévesen rögzítették az óra állását. A másik műszert azonban már nem sikerült átvizsgálni, mert az időközben selejtezésre került. Így a második óra állását a leszerelést megelőző évek áramfogyasztása alapján állapították meg. Az elvégzett módosítások után 138 865 forintos hátraléktartozást állapítottak meg.

Elismerték azt is, hogy Bocska Bélának küldtek egy levelet, melyben közölték, hogy az ügy kivizsgálás alatt van, ám annak eredményéről technikai okok miatt már nem tudtak válaszlevelet küldeni.


Bocska Béla ügyvédhez fordult

Érthető okokból a panaszos nem akarta kifizetni a már jócskán lecsökkentett, de még így is magas pénzösszeget. - Nem fogadom el az E.ON álláspontját. A szolgáltató ugyanis hosszú ideig nem ismerte el a hibáját, ráadásul jelenlegi álláspontját értelmezhetetlen kimutatással próbálja meg alátámasztani. A számlákat mindig rendszeresen fizettem, sőt minden elszámolási időszak végén többletem volt, amit jóvá is írtak. Mindezek alapján elfogadhatatlannak tartom, hogy az elismert hiba után még mindig ilyen óriási tartozást mutatnak ki - mondta Bocska Béla.

Mivel azonban a szolgáltató továbbra is fenntartotta álláspontját, Bocska Béla ügyvédhez fordult. Hogy ne kapcsolják ki azonnali hatállyal lakásában az áramot, kifizette a vitatott 138 ezer forintos tartozást. Ezt az összeget most már csak bírósági úton nyerheti vissza.


A társaság szerint a számlamódosítás során kedvezően jártak el

Egyházi Nikoletta az EON Vállalati Kommunikációs munkatársa a Kemma.hu kérdésére az üggyel kapcsolatban a következőkről számolt be: - A szóban forgó esetben a hiteles mérők cseréjekor hibás adatrögzítés történt és ez alapján téves, magas összegű számla készült ügyfelünk fogyasztásáról; ezt később sztornóztuk. Sajnos a hibára csak azt követően derült fény, hogy a leszerelt fogyasztásmérőt leselejteztük. Ennek következménye, hogy utólag a hiteles fogyasztásmérő által mért adat nem hozzáférhető, azaz a ténylegesen elfogyasztott villamos energia mennyiség nem megállapítható.

Mivel nincs jogszabály, amely kifejezetten a hibás adatrögzítés következtében megállapíthatatlanná vált fogyasztás elszámolását szabályozná, ezért ilyen esetekben a bírósági gyakorlatban elfogadott és a jog által számos esetben alkalmazott analógia módszerét alkalmazzuk, azaz a korábbi fogyasztás átlagával számoljuk a kérdéses időszakra vonatkozó fogyasztást.

Jelen esetben az ügyfelünk részére elvégzett számlamódosítás során kedvezően jártunk el, mivel nem az új mérőkészüléken mért napi energia felhasználást vettük figyelembe hanem kizárólag a téves rögzítést megelőző mért időszak átlagával számoltunk ugyanis a Panaszos számára ez jóval kedvezőbb értéket adott.


Ötezer forintos kötbért fizetett az E.On

Az így kiszámolt összegre ügyfelünk huszonnégy havi kamatmentes részletfizetési kedvezményre volt jogosult. Erről leveleinkben tájékoztattuk is őt, egyben kértük, amennyiben élni kíván ezzel a lehetőséggel, jelezze azt ügyfélszolgálatunk felé. Ügyfelünk azonban nem kívánt élni ezzel kedvezménnyel, hiszen részletfizetésre vonatkozó megkeresést nem küldött társaságunknak. Az NFH által megállapított bírság nem a tájékoztatás minősége miatt adódik, hanem hogy a megadott határidőn túl küldtük meg válaszunkat ügyfelünk részére, és ugyanebből az okból kifolyólag fizetett társaságunk ötezer forint kötbért ügyfelünknek.

Forrás: Kemma.hu
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Az emailben saját magamnak "ingyen"küldhetek felszólító mailt az elmaradásról. INGYEN tehát nem FESLSZÓLÍTÁST MÁR LEVÉLBEN Ami több 100 ft-már !!!, 2010. október 18. - hétfő 16:18

Befizetett Számlák megjelenítése és fizetendő kiküldött számlák... Számlája megtekintéséhez kérjük, kattintson a kiválasztott számla sorában lévő ikonra. Amennyiben nem rendelkezik a pdf formátumú dokumentum megnyitásához szükséges programmal, az alábbi linkről ingyenesen letöltheti: Adobe Reader Felhívjuk figyelmét, hogy a számlák nem hitelesek, adóigazgatási bizonylat céljára nem alkalmasak. Hiteles számlamásolat kérése Amennyiben hivatalos ügyintézés céljából szeretne másolatot kérni valamelyik számlájáról, jelölje ki az adott számla sorának végén lévő négyzetet, majd kattintson a táblázat alatt lévő Számlamásolat igénylése parancsra. Egyszerre több számláról is kérhető másolat. Ebben az esetben jelölje ki az adott számlák sorainak végén lévő négyzeteket, majd kattintson a táblázat alatt lévő Számlamásolat igénylése parancsra. A számlamásolatot postán küldjük el Önnek. A számlamásolat kiállításának költsége a második alkalomtól a 17/2008 (VIII.1) KHEM és 16/2008 (VIII.1) KHEM rendelet értelmében az ügyfelet terhelheti. Számlái értelmezéséhez számlamagyarázatot a következő linkre kattintva talál. Intézze számláit egyszerűen és kényelmesen az interneten, elektronikus számlával a Távszámla oldalon! Az elektronikus számla ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a nyomtatott számla. Elektronikus aláírás és időbélyeg biztosítja, hogy megfeleljen a jogszabályban előírt követelményeknek, így hivatalos ügyintézésnél adathordozóra mentve (pl. hitelbírálatnál) ugyanúgy használható, mint a nyomtatott számla. A Távszámla szolgáltatás kényelmes, hiszen az internet révén bármikor, bárhonnan (akár nyaralás vagy távollét esetén is) elérhető. A weboldal biztonságos, a számlák könnyen nyomon követhetők, illetve visszakereshetők. A papírszámla leváltásával pedig Ön is hozzájárulhat környezetünk védelméhez. www.tavszamla.hu

eon-regisztráció 2 perc , nincs több sötétben tapogatózás , 2010. október 18. - hétfő 16:10

https://e-portal.eon-hungaria.com/rhood EON.húúúú .Új internetes szolgáltatásunkat azért hoztuk létre, hogy könnyen és gyorsan intézhesse ügyeit. Adatait csak az első alkalommal, a regisztráció során kell megadnia. Ezt követően bármikor egyszerűen és gyorsan rögzítheti mérőóraállását, lekérheti egyenlegét, megtekintheti korábbi számláit és elintézhet más ügyeket is. Mindezt sorban állás és várakozás nélkül.<<<<< Amennyiben már regisztrált, lépjen be email címével és jelszavával. Ha új felhasználó, kérjük, kattintson a baloldalon lévő Regisztráció menüpontra............. Mérőállás rögzítése Hogyan rögzíthetem a mérőállásomat? 1. Kérjük, válassza ki, hogy melyik fogyasztási helyén található mérőóra állását szeretné bejelenteni. 2. Adja meg a táblázat utolsó oszlopában (Aktuális mérőóraállás) az óraállást tizedesjegyek nélkül. (Ha a kurzorral a cellára áll, a megengedett minimum és maximum értékek jelennek meg. Ezek az értékek csak tájékoztató jellegűek, és azt mutatják, hogy eddigi havi fogyasztásait figyelembe véve kb. milyen értékek között lehet a mérőóra állása). 3. Amennyiben elszámoló számlát kér, jelölje be az „Elszámoló számlát kérek” rubrikát. 4. Végezetül kattintson a „Mérőállás rögzítése” gombra. 5. Felhívjuk figyelmét, hogy egy nap csak egyszer rögzíthet mérőóra állást! Mérőállást tévedésből is el lehet írni ezért KORRIGÁLHATÓ anélkül hogy anyáznánk vagy EON ügyfélszolgálaton taporognánk többi analfabétával együtt. Változtataható a havi részfogyasztás is . PL Akinek sok kiadása van télen az 4-5 hónapra SAJÁT MAGA VIsszaveheti a résszámla összegét úgy hogy a KW-ot pl 160 KW -ról 110 KW ra veszi mert sok esetleg a gázszámla. Majd mikor nincs annyi fűtésszámla akkor pl Áprilistól feljebb emeli magának az ELŐLEGET /Havi résszámlát pl 18 KW-ra , hogy utolérje magát az ÉVES elszámoló beolvasásig.Ettől eltekintve . HA PL minden hónap első napján LEOLVASSA A TULAJDONOS saját havi átlagfogyasztást tudna készíteni ha meghibásodikl egy ELEKTROMOS készüléke azt 1 hónapon belül megtudná állípítani. Nem 1 év után mikor jön az elszámoló HORROR Számla. A Befizetett számlát akár postán csekkken adja fel az EON 48 órán belül jóváírja erről Emailt kaphat és egyéb értesítőt. A beállítás menüpontban ezt megteheti !Moin Moin

Csybe, 2010. október 18. - hétfő 15:46

Énis megkaptam a szolgáltatótól az éves elszámolási dijat!153.413 forintot fizessem be 8 napon belül!Az érdekessége a dolognak,eddig minden évben kaptam vissza 10-20 ezer forintot amit természetessen jóvá irtak:) elmaradásom nincs,és többet fizetek általányt mindt eddig- 3 ezer forintal.Rövid számolás után az esedékes havi 10 ezer forint,és a ráfizetni való:20 ezer forint havi villanyszámlára rúg!12 órás munka mellett-egyedül élek-1 szobásban.Kiváncsian várom mi lessz ebböl,mivel holnap bemegyek, és mindenképpen közlöm önökkel az eredményt.Ha beteszi ide a lábát mégegyszer a szolgáltató leolvasni,azonnal ketté vágom a fűrésszel!Ők lennének értünk nem pedig forditva.....

hódosi roland, 2010. február 18. - csütörtök 19:12

ez nem semmi!!golyót a felyükbe!!énmár raktam volna!!

stilus, 2010. február 06. - szombat 09:33

Claude, 2010. január 29. - péntek 12:05 Ez a lekicsinylő, lealázó, kötözködő stílus szépen elterjedt az Interneten. Egyre több követője van. Jó érzést okoz, ha a másiknak nem csak a mondanivalójába, hanem a nickjébe is beleköt?

Claude, 2010. január 29. - péntek 12:12

Jah persze.. A neve mindent elárul, így már meg sem lepődöm.. Ha IQ-ra osztanának internetet, pár ember biztosan nem írná tele a fórumokat marhaságokkal..

Claude, 2010. január 29. - péntek 12:05

Kedves Eszeth Lenke! Ön vagy nem olvasta a cikket, vagy beépített Eonos, vagy forduljon orvoshoz sürgősen.. Jelen esetben a fogyasztó nem tehetett semmiről.. A szokásos számlát kapta mindig, túlfizetései is voltak időnként, amit az Eon jóváírt neki. Majd, egyszer csak két év múlva az Eonnál valakinek felbüffent, hogy rosszul cserélték le az előző mérőórát. Ők hibáztak, 2 évig eszük ágában sem volt gondosan utánajárni, és miután kiszámláztak közel egymillió forintot, válaszra sem méltatták azt a szerencsétlent.. Majd kegyesen lesztornóztak a végösszegből 700ezer forintot (maguktól panasz nélkül persze ezt sem tették volna meg), és az a jogalap, ami alapján a fennmaradó 138000 forintot követelték, egy koholmány.. Ugyanis ők hibáztak, a fogyasztó fizetett rendesen, teljesen jóhiszemű volt. A hibákat a szolgáltatónál szokás lenyelni, nem pedig a minimálbéren tengődő fogyasztót sanyargatni, hogy kikapcsolják az egész mindenséget. Az már csak hab a tortán, hogy az 'Eon arcátlanságok' című feljelentőben lévő cikk a párom esete, nagyon hasonló ehhez. Hibát észlelt, hogy a szomszéd számláját fizeti. Szólt. Írtak, hogy minden rendben van, korrigálták a hibát. Erre ismét eltelt a bűvös 2 év jóhiszeműen fizette a számlát, majd egyszer csak kiszámláztak közel 140ezer forintot.. Ennyit arról, hogy a fogyasztó a figyelmetlen! Inkább kiszolgáltatottnak mondanám.. Az értő olvasást pedig lesz szíves gyakorolni a következő hasonlóan elmés hozzászólásai előtt..

Reichenbach Ottó, 2010. január 25. - hétfő 09:06

Az E-ON mint globális szervezett bűnözői csoportot tartják szánon a kiszolgáltatott felhasználók!! Sem JOGI sem PANASZOS szervezet nem képes a politikából erővel bíró céget rendre utasítani!Tanácsadók özöne van érdekelve 177 milliárdos összeharácsolt szeptemberig számolt haszonba.Modortalan és éhező gyerekek,elkeseredett családok a háttérben.

Eszeth Lenke, 2010. január 24. - vasárnap 17:25

Sajnos ahol emberek dolgoznak ott hibák is lehetnek. Akár egy elmaradt rögzítés, akár egy hibás adatbevitel okozhat kellemetlen meglepetéseket. Gyakran a hibás adatalkalmazás csak egy későbbi időpontban derül ki, és ez mennél későbbi annál nagyobb problémát okozhat. Az ilyen esetek megelőzéséért mi fogyasztók is tehetünk. Sajnos a fogyasztók többsége az áram és gázszámlák kézhezvételekor nem ellenőrzi azokat le. Pedig egy pár perces ellenőrzés során megelőzhető lenne a több évre visszamenőleges számlakorrekciókból eredő nagy összegű számlakövetelések. Javaslom mindenkinek, hogy amikor megkapja a gáz, vagy áramszámláját ellenőrizze le a mérők gyári számát valamint a mérőállásokat. És bármi rendelleneset tapasztal rögtön jelezze a szolgáltatónak. Még akkor is ha kevesebbet számlázott mint a tényleges fogyasztás, ugyanis az ilyen esetek következménye egy későbbi időszakban jelentkező nagy összegű követelés. Tudomásul kell venni, hogy bárki tévedhet, a téves követelések pedig 5 éven belül érvényesíthetőek. Ezért fontos, hogy a fogyasztók is ellenőrizzék le a kiszámlázott mennyiségeket.

bazsalikom, 2010. január 15. - péntek 21:05

Ismerős a probléma! Jó lenne, ha az e.on helyett lehetne más szolgáltatót választani!Ez a cég volt olyan kedves, hogy amikor egy horribilis elszámoló számla után részletfizetést kértem e-mailben, nem válaszoltak. Nem akartam tartozni, személyesen mentem be az irodába, kifizettem az egész összeget. Rá egy hónappal kaptam e-mailben a válaszukat, természetesen egy jóval korábbi időpontra visszadátumozva, s megspékelve egy 2500 Ft-os kamattal, a részletfizetési kérelmem miatt. Egyébként nem tudom, igazából mit számolnak, miért, mert amikor 4 hónapig nem használtuk a lakást, akkor is kijött a havi átlagos fogyasztás.Most én is ott tartok, hogy szakemberrel fogom megvizsgáltatni a fogyasztást, a villanyóra működését. Ez se lesz ingyen!


1 2

Kommentek

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

Mr. Richard Cosmos, 2019. június 15.

Jó napot,

Én egy bejegyzett magán pénzt hitelezo. Adunk hitelt, hogy segítse az ...

Menekülés a UPC-től

Mr. Richard Cosmos, 2019. június 15.

Jó napot,

Én egy bejegyzett magán pénzt hitelezo. Adunk hitelt, hogy segítse az ...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés