Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kötbért kérhetnek a T-Mobile ügyfelei

Munkatársunktól, 2009. december 04. - péntek 14:54
Címkék: telefon, szolgáltató, ügyintézés, díj
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Váratlan szoftverprobléma okozta a hívásfogadási gondokat a Telekom mobilhálózatában pénteken. Az üzletszabályzat alapján kötbér jár az ügyfeleknek.



Forrás: photos.com
Az ügyfelek bejelentései alapján és a T-Mobile közleménye szerint is pénteken a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva, vagy a hangposta jelentkezik.

Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre. Délutánra nagyjából visszaállt a rend, a legtöbb harmincas mobilszám már sikeresen hívható (javasolt előtte telefonunkat kikapcsolni és újra bekapcsolni).

A délelőtti események összefoglalása itt olvasható.


Járhat a kötbér, de kérnünk kell

Márton György, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is.

A híradások és az olvasói bejelentések alapján a szolgáltatás fennakadása bőven tovább tartott négy óránál. Több olvasó már reggel hétkor panaszkodott, hogy nem tudnak harmincas számokat hívni (a T-Mobile közleménye alapján éjféltől próbálták a problémát elhárítani). A hálózat sokaknak még délben sem működött megfelelően.

Márton György a Fogyasztók.hu kérdésére elmondta, hogy azoknak az ügyfeleknek, akik úgy gondolják, kötbér illeti meg őket, mindenképpen a szolgáltatónál kell bejelenteniük a hibát és igényelniük a kötbér fizetését. Ha ezt követően a panaszos úgy érezné, hogy a szolgáltató nem megfelelően jár el, bíróságon is érvényesítheti kárigényét - mondta a szóvivő.

A kötbér mértéke a T-Mobile üzletszabályzata alapján a "hiba bejelentését megelőző hat hónapban az Előfizető által az Előfizetői Szerződés alapján az adott szolgáltatással kapcsolatban kifizetett díj átlaga alapján egy napra vetített összeg nyolcszorosa." Ha a szolgáltató esetleg be tudja bizonyítani, hogy a az üzemzavar idején nem volt teljes a szolgáltatás fennakadása, csupán "gyengébb volt a minősége", akkor csak az említett kötbér felét kell kifizetnie.

A T-Mobile délutáni közleményében megállapította, hogy "bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, de az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként tíz, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen." A közleményre reagálva Fischer Gábor az Országos Fogyasztóvédeli Egyesület (OFE) távközlési ügyekért felelős szakértője elmondta, hogy jogi lépéseket fontolgatnak az ügyben.

Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.

Kapcsolódó ügyvédi szakvélemény: Jogos-e a fogyasztói kötbérigény?

Forrás: MTI/Fogyasztók
 

Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt., egyúttal a T-Mobile tulajdonosa.
   
  

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

amperkiller, 2009. december 05. - szombat 10:38

Végre egy jó hír.Mivel csak most olvastam,remélem még tudom érvényesíteni ezt a kötbér dolgot a t-mobilnál.Aztán meglátjuk,mi lesz.

Kommentek

Á. Balázs, 2020. január 22.

Üdv! Nekünk a Baliner Bt.-ről van nagyon rossz véleményünk. Nem teljesítették határidőre a...

Ablakcsere buktatókkal

Mr. George Anderson, 2020. január 22.

Üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsönök, lakáscélú kölcsönök, autó kölcsönök, di...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza