Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kamu volt a gyógyhatás

Munkatársunktól, 2009. november 09. - hétfő 12:51
Címkék: gvh, bírság, fogyasztóvédelem, egészség, hirdetés, reklám, átverés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Megbírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Üstöki Kft.-t 13 millió forintra, mert a cég megalapozatlanul gyógyhatást tulajdonított egyes termékeinek, amelyeket nem valóságos kedvezménnyel, éveken át akciós áron kínált.



A versenyhivatal helyreigazító nyilatkozat közzétételére is kötelezte a társaságot. Az Üstöki Kereskedelmi, Szolgáltató és Ügynöki Kft. az általa forgalmazott Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek népszerűsítésére megjelentetett tájékoztatásaiban gyógyhatást tulajdonít termékeknek. A GVH eljárása során azonban a cég nem nyújtott be olyan iratot, amely az élelmiszer kategóriájába tartozó termékekről közzétett betegségmegelőző, gyógyító, regeneráló tulajdonságokra vonatkozó állításokat tudományos igénnyel alátámasztaná.

Most vagy soha!

A hatóság vizsgálta azt is, hogy a vállalkozás a Tahiti Noni Juice, a Forever 365 Aloe Vera és a Prolong termékeket folyamatosan nagymértékű árkedvezménnyel hirdeti, és azt állítja, hogy azok a kedvezményes áron csak nagyon korlátozott ideig állnak rendelkezésre. A versenyhivatal szerint az Üstöki Kft. reklámjai, tájékoztatói több mint három éven keresztül azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy a termékeket alkalmi áron, ötven, harminchat, harmincnyolc százalékkal olcsóbban lehet megvenni. Az Üstöki Kft. olyan tájékoztatást adott, mintha egyszeri, akciós értékesítésre kerülne sor, miközben az állítólagos "akciós" ár folyamatosan érvényesült.

Forrás: photos.com
Az GVH szerint jogsértő, hogy az Üstöki Kft. egyes hirdetéseiben a "most", a "soha vissza nem térő alkalom" és "a készlet erejéig" kifejezéseket használata. A reklám üzenetének ellentmond az a tény, hogy a készlet nem fogyott el - mutatott rá közleményében a hatóság.

Notórius megtévesztők

A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként vette figyelembe a hatóság, hogy a vállalkozás nem először sértette meg a versenytörvényt, üzletpolitikájának középpontjában a tudományosan nem magalapozott gyógyhatásra utalás állt, megtévesztő tevékenységét pedig több éven át folytatta. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, és próbálta kijavítani tájékoztatási hibáit.



Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Légrádyné, 2009. november 10. - kedd 16:48

Magyarországra a szerencsevadászok hozták el az aloa vera termékeket, majd az értékesítésnél felépítették az un. piramis rendszert, így aki az elején belevágott az most egész jól megél belőle. Ugyanakkor külföldön a boltok polcain lehet kapni ezeket a termékeket nincs semmi misztifikálás a termék körül. Nincs ez a fajta értékesítés, előadás stb. Az árait túlzónak tartom, a termék nem rossz, de sokkal jobbat vártam. Már rég nem érdekel az Aloe V. nem megyek semmilyen előadásra.

TGJ, 2009. november 10. - kedd 15:20

Életemben egyszer voltam F***VER-es Aloe Vera előadáson. Azt a vakítást, ami ott megy! Aztán reklámokban, bioboltokban, piacokon, a boltok polcain is tucatszám láttam bio, igazi gyógyhatású, igazi aloe verát tartalmazó készítményeket (edd meg, idd meg, kend magadra). Na de álljunk meg egy szóra és gondolkodjunk, meg számoljunk! Annyi bioterméket - esetünkben aloe verát - nem termelhetnek, amennyi biotermékként a boltok polcaira kerül. Ráadásul nem az az igazi, amelyik drága, meg amihez a 100foggal vigyorgó ügynök az életére megesküszik, hogy biotermék... Ha sok a pénzed, ne ilyen hazug disznók zsebét tömd, hanem adakozz: annyi rászoruló van!

nbacsi, 2009. november 09. - hétfő 17:36

Az Aloe vera termékek egy kicsit túl vannak lihegve.

Kommentek

Kovács Márton, 2019. szeptember 20.

betegojogi k.Debreceni nem csinált semmit...

Mit tehet a betegjogi képviselő?

Sándor Tünde, 2019. szeptember 17.

Tisztelt Cím !
Érdeklődnék, hogy milyen módon lehet csatlakozni a szociális bolthálóz...

Kisbolt, közért, szociális bolthálózat

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés