Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Telefonok a szervizben

Munkatársunktól, 2009. október 16. - péntek 11:44
Címkék: telefon, szerelő, garancia, szavatosság, jótállás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Aki mobiltelefont vesz, az a statisztikák szerint legalább egy-két szezonon keresztül használja - és ez idő alatt szüksége lehet szervizre is. Nem árt tudni, hova vigyük, mennyit várjunk, milyen jogaink vannak, ha elromlott a mobilunk?



Garanciális változások

A garancialevelet általában mindenki eldobja, pedig rosszul teszi. Nem árt kéznél tartani, hiszen a garanciális időn belül - ami általában egy-két év - készülékünket ingyen is megjavítják. Ehhez persze az is kell, hogy ne lógassuk bele az akváriumba és ne dobjuk le a galériáról - a rendeltetésszerű használat legszembetűnőbb nyoma, hogy nincs nyoma. A jótállás jótállási jeggyel (garancialevéllel) érvényesíthető. Nem kell hozzá feltétlenül a számla, bár sok kereskedő ezt is elvárja - tudtunk meg a fogyasztóvédelmi szakembertől. Előírás szerint a nyugta a szavatosság "igénybevételéhez" szükséges.


Telefonra vigyázzunk, számlát és garancialevelet őrizzük meg!

A jótállás és szavatosság fogalma gyakran összemosódik. A jótállás, vagyis a garancia által az eladó arról biztosítja vevőjét, hogy egy adott időtartamon belül a termék problémamentesen működik. Ha mégsem: javítják, vagy ha kell, kicserélik. A jótállás kötelezettsége csak akkor szűnik meg idő előtt, ha egyértelműen bizonyítható, hogy a vevő nem úgy használta a terméket, mint ahogyan előírták. A szavatosság a jótállási idő után is él, mert míg a garancia általában egy, a szavatosság (telefon esetében) három évig tart.

Márkaszerviz, forgalmazó szervize
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
550-3000
Szoftverfrissítés
5000
Munkadíj szerint óránként + alkatrészár
10000

Amennyiben már sem a jótállás, sem a szavatosság nem él, és a szervizben húszezer forint feletti a munka és anyagköltség, kötelesek az elvégzett munkára fél éves jótállást biztosítani.


Márka vagy független?

A meghibásodott, még garanciás telefont vissza kell vinni a kereskedőhöz, élve az ingyenes javítás lehetőségével. A kereskedő kötelessége eljuttatni a készüléket a szakszervizbe. A megjavított telefont is a forgalmazótól kapjuk vissza.  Persze - ha nekünk így kényelmesebb - elmehetünk mi is közvetlenül a márkaszervizbe, de ezt a feladatot a kereskedő nem háríthatja ránk.


Amíg garanciális, csak a márkaszerviz nyúlhat hozzá

A kisebb független műhelyeket általában akkor keresik fel, ha lejárt a garanciális idő, hiszen ekkor lehet, hogy gyorsabban és a nagyszerviz áraihoz képest akár kétszer-háromszor olcsóbban is javíttathatunk. Az is előfordulhat, hogy a gyártó előírásai szerint már nem vállalható a javítás. Azzal is számoljunk, ha garanciális telefont viszünk el független szervizbe, akkor a készülék ezzel elvesztheti a jótállást.

Független műhely 
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
2-3000
Sürgősségi felár (félóránként)
1200
Kijelző csere, típustól függően
1500-3000
Burkolat, komplett ház csere, típustól függően
1500-6000
Végfok csere - főleg térerő hibáknál
2500-9000
Képernyő csere
<10000
Alaplap csere
<10000
Akkumulátor csere
<4000

Ha használt mobiltelefont veszünk, akkor mindig a bolttól függ, hogy mennyi garanciát kapunk rá - általában egy hónapot adnak. Hogy elkerüljük a kezdeti bosszúságokat, mindenképpen ellenőrizzük az ún. IMEI számot. A *#06#-ot beütve megkapjuk az azonosítót, aminek egyeznie kell a készülék hátlapján és a papíron lévővel. Nem árt, ha a hangszórót is kipróbáljuk.


Jogok a szervizben

A legfontosabb dolog, hogy pontosan töltessük ki a garancialevelet. Legyen a papíron pecsét, a telefon IMEI száma és az eladás dátuma - erre figyelmeztet az általunk megkérdezett szervizközpont.

A garanciálisan javított telefonok szervizeléséért semmilyen díjat nem kérhetnek el. A jótállásba még annak is bele kell férnie, ha telefonunkat külföldön csináltatják meg. Egy telefon gyorsjavítása általában néhány órát, maximum egy-két napot vesz igénybe. A hatályos előírás alapján a szerviznek törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül elvégezze a munkát. Az általános tapasztalat szerint ezt nem mindig tartják be. Ha emiatt kifogást emelünk, hivatkozzunk a jogszabály azon részére is, amely előírja hogy a javítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ha a kereskedő hajthatatlan, ügyünket a területileg illetékes békéltető testület elé vihetjük. Az eljárást ingyenesen vehetjük igénybe. A békéltető testületek elérhetőségei itt olvashatók.

Néhány kisszerviz
Bolt neve
Cím
Telefon
Web
Centrum GSM 1132 Budapest Váci út 32. 06 70 3225299 www.centrumgsm.hu
GSM Doki Budapest XVIII. kerület 06 70 6357481 www.gsmdoki.hu
GSM Doki 6724. Szeged, Csongrádi sgt. 112. 06-30-8285130 www.gsmdoki.hu
Full GSM I. 1043 Budapest, Árpád út 95. 06 1 3692219 www.fullgsm.hu
Full GSM II. 1043 Budapest, Árpád út 62/b. 06 30 6888788 www.fullgsm.hu
Full GSM Dunakeszi 2210 Dunakeszi, Fő út 115. 06 20 9933993 www.fullgsm.hu
Nasa tel 2500, Esztergom, Bajcsi Zs. út 9. 06 30 9617085 nasa-tel.uw.hu
Kar-tel GSM 9028 Győr, József A. u. 12. 06 96 338-400 www.kartelgsm.hu

Cseretelefonra ne számítsunk minden esetben, ugyanis egy 2003-as rendelet értelmében a szervizek erre nem kötelezhetők. A javítók számára ez szabadon választható lehetőség. A cserekészüléknek pedig még csak hasonló tudásúnak sem kell lennie, mint szervizelt telefonunknak.

A külföldön vásárolt telefont más ország márkaszervizében is lehet javítani, ha a számla és garancialevél egyértelműen bizonyítja, hogy azonos telefonról van szó. Mindez attól függ, hogy a szerviz hogyan egyezett meg a gyártóval, befogadja-e a más országban vásárolt készüléket.

A szerviz akkor is jogszerűtlen lépést követ el, ha kikódolja a telefont. Ezt ugyanis csak a szolgáltató végezheti legálisan, ára pedig tízezer forint körül van.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Nagy, 2013. június 10. - hétfő 21:14

Adam!Én úgy tudom,hogy kérheti a cserét,mivel többször szervizeltette már a telefont,de talán így már az árát is vissza kérheti,ha nem talál Önnek megfelelőt vagy ilyen telefont.Szerintem kérdezzen rá a helyi Fogyasztóvédelmi felügyelőségnél telefonon,de régebben úgy volt,ahogyan leírtam az elején

Adam, 2013. június 10. - hétfő 20:16

Nagyon sürgős segítségre szorulok. Kb vettem egy éve egy mobiltelefont ami elég drága volt,viszont még van 1 év garancia de már 4 szer volt szervízbe és még a hibát nem tudták normálisan megoldani (lefagy újraindul a készülék )de a készülékre úgy vigyázok mint a szemem fényére nincs rajta semmi fölösleges alkalmazás ami ártana a készüléknek és mégse úgy működik ahogy kell.. bevittem a szervízbe cserét kértem mivel nem azért vettem hogy oda vigyem hanem hogy használjam erre azt mondta az eladó hogy nem tehet semmit újrarakta a szoftvert és semmi más, erre szeretnék választ hogy van e jogom beállítani megint és kérni a cserét?

Nagy, 2013. június 09. - vasárnap 21:41

Veres Péter!A garanciális javítás ebben az esetben nem érvényes.Ingyen nem fogják megjavítani,hiszen a készülék tökéletesen működött,mielőtt bele ejtette a patakba.Rögtön nem is kellett volna szerintem bekapcsolnia,ezzel lehet,hogy még nagyobb kárt is tett benne.De a szervizben majd elmondják ezt Önnek.

veres péter , 2013. június 09. - vasárnap 12:17

Üdvözletem.2 hete vettem egy alcatell onetuch készüléket és sajnos véletlen beleejtettem a patakba gyorsan kivettem müködött is csak a kijelzője nem igazán fogta a jelet és az elő kamerája bepárásodik néha garanciával inngyen megjavítsák vagy nem ezt szeretném megtudni? Előre is köszönöm!

Borkován Attila, 2013. április 28. - vasárnap 12:53

Üdvözletem. -Pár hónapja vásároltam X mobil szolgáltatónál egy 100 ezer forintnál kicsit magasabb árú okos telefont. -Kb egy hét múlva bevittem egy hivatalos márkaszervizbe szoftverfrissítésre mert a készülék már az első bekapcsolásnál jelezte,hogy egy új frissítés érhető el. -Én nem vagyok egy telefon mágus és még a készülék is garanciális, ezért inkább elvittem egy hivatalos márkaszervizbe,hogy ők végezzék el ezt a munkát a készüléken mert szerintem ebben az esetben ez a szerviz dolga lenne? -A szerviben ezzel szemben elküldtek melegebb éghajlatra azzal a szöveggel ,hogy oldjam meg én magam a szoftverfrissítési dolgot. -Ez normális eljárás a szerviz részéről..?

flendy, 2013. február 03. - vasárnap 10:07

Garanciás telefonomon 2 hónapja cseréltek hangszórót, ami ismét elromlott. 2 hete cseréltek kijelzőt. Most lesz a harmadik szervizelése, és kérdésem, hogy kérhetek e másik készüléket?

Balázs Jenőné, 2011. október 28. - péntek 10:16

Sony Ericsson VIVAZ készülékemet tavaly augusztusban vettem a tatabányai T-Mobil ponton. Idén még az 1 éves garancia lejárta előtt elvittem, mivel már hónapok óta szinten naponta kellett tölteni. Elküldték a szervízbe, "megjavították". Talán egy hónapot működött rendesen, most már félnaponta töltöm. Ez miatt, s más okból is szeretném kicserélni más típusra. Lehetőségem lenne erre? Természetesen a felmerülő különbözet kifizetésével, beszámításával, új hűségnyilatkozattal, stb. Válaszukat előre köszönöm! Balázsné

Laco, 2011. október 11. - kedd 18:58

Bozó kérdésére szeretnék én is választ kapni. Ugyan ez a problémám, a különbség, hogy nekem 2 hónapon belül romlott el ugyan az (LG érintőképernyője), + előtte egy félévvel legelőször. Másfél hónap múlva lejár a garancia.. valszeg megint elromlik, de 2 hónap múlva széttárják a kezüket, majd kinyújtják a tenyerüket... Újat kérnék, mert egyértelműen a telefonnal van vmi gond, amitől újra és újra elromlik

Bozó, 2011. október 07. - péntek 12:28

Áprilisban vettem az előfizetésemre egy LG érintőképernyős készüléket, majd ezt követően 3 hét múlva még egy ugyan ilyen LG GT 400-t. Ezt követően 2 hónap múlva elromlott szinte napra pontosan mind2 telo érintőképernyője. Az enyémet elvittem szervizbe kicserélték, ami barátomnál volt azt nem mert kártya-függetlenítette. Most október elején újra tönkre ment. Szóval ami nálam van a fél év alatt 2* ment tönkre. Jogomban áll-e kérni, hogy új telefont akarok és erről lemondok. a voda*one-nál at mondták, hogy amíg az 1 év le nem telik és javítani lehet addig állítólag kötelesek javítani. (csak a a szerviz azt állítja hogy nem javítható, akkor kaphatok újat)De ennyi erővel ha havonta romlik el akkor havonta kell szaladgálni vele???? (Csak senki nem tudja mennyi kellemetlenséggel jár, hogy egyszer csak nem tudok telefonálni és megáll az élet). Ki fizeti meg a több ezres káromat ami keletkezik emiatt, hogy nem tudok telefonálni, költségek stb. Ha nekem ez a "kellemetlenség" jelentős költséggel jár miért köteleznek hogy járuljak hozzá az újbóli szereléshez? Követelhetem-e hogy nem kívánom tovább használni ezt a készüléket és ezen az áron válasszak másikat?

Nagy, 2011. július 31. - vasárnap 14:21

Igen sajnos akkor is fizetni kell.De jobb helyeken felajánlanak cserekészüléket a javítás idejére,de lehet,hogy kötelességük is lenne.A javításra nem tud sajnos hivatkozni,mert a kártya betehető másik telefonba is,ha van.Ha nincs kérjen nyugodtan a szervizben,ahol leadta a telefont.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés