Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Telefonok a szervizben

Munkatársunktól, 2009. október 16. - péntek 11:44
Címkék: telefon, szerelő, garancia, szavatosság, jótállás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Aki mobiltelefont vesz, az a statisztikák szerint legalább egy-két szezonon keresztül használja - és ez idő alatt szüksége lehet szervizre is. Nem árt tudni, hova vigyük, mennyit várjunk, milyen jogaink vannak, ha elromlott a mobilunk?



Garanciális változások

A garancialevelet általában mindenki eldobja, pedig rosszul teszi. Nem árt kéznél tartani, hiszen a garanciális időn belül - ami általában egy-két év - készülékünket ingyen is megjavítják. Ehhez persze az is kell, hogy ne lógassuk bele az akváriumba és ne dobjuk le a galériáról - a rendeltetésszerű használat legszembetűnőbb nyoma, hogy nincs nyoma. A jótállás jótállási jeggyel (garancialevéllel) érvényesíthető. Nem kell hozzá feltétlenül a számla, bár sok kereskedő ezt is elvárja - tudtunk meg a fogyasztóvédelmi szakembertől. Előírás szerint a nyugta a szavatosság "igénybevételéhez" szükséges.


Telefonra vigyázzunk, számlát és garancialevelet őrizzük meg!

A jótállás és szavatosság fogalma gyakran összemosódik. A jótállás, vagyis a garancia által az eladó arról biztosítja vevőjét, hogy egy adott időtartamon belül a termék problémamentesen működik. Ha mégsem: javítják, vagy ha kell, kicserélik. A jótállás kötelezettsége csak akkor szűnik meg idő előtt, ha egyértelműen bizonyítható, hogy a vevő nem úgy használta a terméket, mint ahogyan előírták. A szavatosság a jótállási idő után is él, mert míg a garancia általában egy, a szavatosság (telefon esetében) három évig tart.

Márkaszerviz, forgalmazó szervize
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
550-3000
Szoftverfrissítés
5000
Munkadíj szerint óránként + alkatrészár
10000

Amennyiben már sem a jótállás, sem a szavatosság nem él, és a szervizben húszezer forint feletti a munka és anyagköltség, kötelesek az elvégzett munkára fél éves jótállást biztosítani.


Márka vagy független?

A meghibásodott, még garanciás telefont vissza kell vinni a kereskedőhöz, élve az ingyenes javítás lehetőségével. A kereskedő kötelessége eljuttatni a készüléket a szakszervizbe. A megjavított telefont is a forgalmazótól kapjuk vissza.  Persze - ha nekünk így kényelmesebb - elmehetünk mi is közvetlenül a márkaszervizbe, de ezt a feladatot a kereskedő nem háríthatja ránk.


Amíg garanciális, csak a márkaszerviz nyúlhat hozzá

A kisebb független műhelyeket általában akkor keresik fel, ha lejárt a garanciális idő, hiszen ekkor lehet, hogy gyorsabban és a nagyszerviz áraihoz képest akár kétszer-háromszor olcsóbban is javíttathatunk. Az is előfordulhat, hogy a gyártó előírásai szerint már nem vállalható a javítás. Azzal is számoljunk, ha garanciális telefont viszünk el független szervizbe, akkor a készülék ezzel elvesztheti a jótállást.

Független műhely 
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
2-3000
Sürgősségi felár (félóránként)
1200
Kijelző csere, típustól függően
1500-3000
Burkolat, komplett ház csere, típustól függően
1500-6000
Végfok csere - főleg térerő hibáknál
2500-9000
Képernyő csere
<10000
Alaplap csere
<10000
Akkumulátor csere
<4000

Ha használt mobiltelefont veszünk, akkor mindig a bolttól függ, hogy mennyi garanciát kapunk rá - általában egy hónapot adnak. Hogy elkerüljük a kezdeti bosszúságokat, mindenképpen ellenőrizzük az ún. IMEI számot. A *#06#-ot beütve megkapjuk az azonosítót, aminek egyeznie kell a készülék hátlapján és a papíron lévővel. Nem árt, ha a hangszórót is kipróbáljuk.


Jogok a szervizben

A legfontosabb dolog, hogy pontosan töltessük ki a garancialevelet. Legyen a papíron pecsét, a telefon IMEI száma és az eladás dátuma - erre figyelmeztet az általunk megkérdezett szervizközpont.

A garanciálisan javított telefonok szervizeléséért semmilyen díjat nem kérhetnek el. A jótállásba még annak is bele kell férnie, ha telefonunkat külföldön csináltatják meg. Egy telefon gyorsjavítása általában néhány órát, maximum egy-két napot vesz igénybe. A hatályos előírás alapján a szerviznek törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül elvégezze a munkát. Az általános tapasztalat szerint ezt nem mindig tartják be. Ha emiatt kifogást emelünk, hivatkozzunk a jogszabály azon részére is, amely előírja hogy a javítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ha a kereskedő hajthatatlan, ügyünket a területileg illetékes békéltető testület elé vihetjük. Az eljárást ingyenesen vehetjük igénybe. A békéltető testületek elérhetőségei itt olvashatók.

Néhány kisszerviz
Bolt neve
Cím
Telefon
Web
Centrum GSM 1132 Budapest Váci út 32. 06 70 3225299 www.centrumgsm.hu
GSM Doki Budapest XVIII. kerület 06 70 6357481 www.gsmdoki.hu
GSM Doki 6724. Szeged, Csongrádi sgt. 112. 06-30-8285130 www.gsmdoki.hu
Full GSM I. 1043 Budapest, Árpád út 95. 06 1 3692219 www.fullgsm.hu
Full GSM II. 1043 Budapest, Árpád út 62/b. 06 30 6888788 www.fullgsm.hu
Full GSM Dunakeszi 2210 Dunakeszi, Fő út 115. 06 20 9933993 www.fullgsm.hu
Nasa tel 2500, Esztergom, Bajcsi Zs. út 9. 06 30 9617085 nasa-tel.uw.hu
Kar-tel GSM 9028 Győr, József A. u. 12. 06 96 338-400 www.kartelgsm.hu

Cseretelefonra ne számítsunk minden esetben, ugyanis egy 2003-as rendelet értelmében a szervizek erre nem kötelezhetők. A javítók számára ez szabadon választható lehetőség. A cserekészüléknek pedig még csak hasonló tudásúnak sem kell lennie, mint szervizelt telefonunknak.

A külföldön vásárolt telefont más ország márkaszervizében is lehet javítani, ha a számla és garancialevél egyértelműen bizonyítja, hogy azonos telefonról van szó. Mindez attól függ, hogy a szerviz hogyan egyezett meg a gyártóval, befogadja-e a más országban vásárolt készüléket.

A szerviz akkor is jogszerűtlen lépést követ el, ha kikódolja a telefont. Ezt ugyanis csak a szolgáltató végezheti legálisan, ára pedig tízezer forint körül van.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Rudolf, 2014. január 07. - kedd 18:45

Tisztelt F.M Következő lenne a problémám. Az egyik telefon szolgáltatónál van szerződésem. Háromszor volt az egy éve megvásárolt készülékem szervizben ugyanazon hibával. A mai nap folyamán bevittem negyedik alkalommal a szervizbe és ugyan úgy csak vissza akarják küldeni a gyártónak frissítésre ,, gyalulásra " Továbbra is le szokott fagyni a telefonom.A szervizes úr azzal vigasztalt, hogy ,,Ilyen az informatikai világ " illetve, hogy tesztelgessem egyesével, hogy milyen alkalmazást szeret a telefonom és milyet nem. FELHÁBORÍTÓ! Kérném mielőbbi válaszát, tanácsát.

Károly, 2013. október 29. - kedd 06:55

Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem,hogy 4 hónapja vett telefon már 3 hete javítás alatt áll,és mikor mennyi idő után köteles a kereskedő kicserélni vagy vissza adni a készülék árát? Várom a válaszukat. Köszönöm

F.M., 2013. szeptember 12. - csütörtök 10:20

Örömmel értesítem a segítőket, hogy az 5. javíttatás után végre kicserélték a telefont. Igaz, kaptunk egy címet ahova írtunk. Egyedi Igénykezelési Csoport 2045 Törökbálint Pannon út 1. Fax.: 061-4646171. Talán másoknak is tudok segíteni.

Gabi, 2013. augusztus 31. - szombat 08:32

Üdv!! Olyan gondom lenne hogy vettünk egy telefon egy magánszemélytől aki biztonsági kódot rakott a telefonra.Magyarul ha belerakjuk a saját kártyámat akkor kér egy biztonsági kódot. Ez rendben van,bevittük a telefont ahol lett véve újjonan és azt mondták hogy ezt nem bírják megcsinálni, vigyük el egy másik szervizbe.Úgy is tettünk Egerben elvittük egy szervizbe ahol 3 hetet töltött a telefon úgy hogy azt mondták másnapra megcsinálják. 3hét után megelégeltük és elmentünk a telefonért. Én bolond mikor vissza kaptam a telefont nem néztem meg hogy bekapcsol-e csak otthon és mily meglepő nem kapcsolt be és nem vette a töltést sem. Ilyenkor mi van mert bizonyítani sem tudjuk hogy ott volt a telefon hisz papírt sem kaptunk róla. Kérem minél hamarabb válaszoljanak hisz fontos lenne!!!!

Nagy, 2013. július 23. - kedd 22:04

Tisztelt F.M!Elnézést az elírásért és Öntől is jocomano77!Viszont,ha már ennyire tudja,hogy melyik pld-t kell a Vevőnek magánál tartani,akkor hamarabb is válaszolhatott volna esetleg a Kedves kérdező kérdésére,mivel Ön is elég gyakran ellátogat erre az oldalra.Amúgy minden írására,ami a tartalmat illeti,kioktatásból jeles.Ne lepődjön meg,ha az Ön segítségkérésére még egy válasz sem érkezik.Amúgy a boltban el fogják mondani,hogy melyik példányt tartsa magánál.

jocomano77, 2013. július 23. - kedd 11:25

Tisztelt Nagy! "A teljes panaszát írja be a Vásárlók könyvébe! Az első példány az Öné!" ..... Nem az első! Hanem a második példány, a panasz be íróé! Az elő pédány azé aki meg válaszolja a panaszát, a másdik példány a várálók könyvébe író panaszosé, és a harmadik példány marad benne a vásárlók könyvében! Mivel 3 példányos.

F.M., 2013. július 22. - hétfő 06:18

Köszönöm!!!

Nagy, 2013. július 21. - vasárnap 21:37

F.M!A bolt vezetőjének 30 napja van arra,hogy Önnek válaszoljon,de Ön azért ezt ne várja meg.Keresse fel a fogyasztóvédelmet nyugodtan.Ha nem kap 30 nap múlva választ,azért is feljelentheti őket esetleg.

Nagy, 2013. július 21. - vasárnap 21:35

F.M!A teljes panaszát írja be a Vásárlók könyvébe!Az első példány az Öné!Ezzel keresse meg a helyi Fogyasztóvédelmi felügyelőséget(a boltban vagy a szervizben ki van függesztve,hogy hol van).Majd ők segítenek Önnek nagyon szívesen,hogy minél előbb megoldódjon a problémája!

Matus László, 2013. július 20. - szombat 14:15

Nem, itt nem válaszol senki. Az illetékesek nem olvasnak ilyen "gyenge" oldalt, az oldal üzemeltetője pedig nem veszi a fáradságot,hogy továbbítsa az illetékeseknek. Ez a morgunk magunkban oldal.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Kommentek

Nora Smith, 2018. augusztus 17.

Szüksége van egy kényelmes kölcsön az Ön elégedettségére? Kínálunk megfizethető hitel 2%...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2018. augusztus 16.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Menekülés a UPC-től

alicia-mitchelleinvestorcfunds@hotmail.com, 2018. augusztus 16.

Jó nap,
   Szüksége van egy kölcsönnek a tartozás megszilárdítására? Szüksége v...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés