Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Telefonok a szervizben

Munkatársunktól, 2009. október 16. - péntek 11:44
Címkék: telefon, szerelő, garancia, szavatosság, jótállás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Aki mobiltelefont vesz, az a statisztikák szerint legalább egy-két szezonon keresztül használja - és ez idő alatt szüksége lehet szervizre is. Nem árt tudni, hova vigyük, mennyit várjunk, milyen jogaink vannak, ha elromlott a mobilunk?



Garanciális változások

A garancialevelet általában mindenki eldobja, pedig rosszul teszi. Nem árt kéznél tartani, hiszen a garanciális időn belül - ami általában egy-két év - készülékünket ingyen is megjavítják. Ehhez persze az is kell, hogy ne lógassuk bele az akváriumba és ne dobjuk le a galériáról - a rendeltetésszerű használat legszembetűnőbb nyoma, hogy nincs nyoma. A jótállás jótállási jeggyel (garancialevéllel) érvényesíthető. Nem kell hozzá feltétlenül a számla, bár sok kereskedő ezt is elvárja - tudtunk meg a fogyasztóvédelmi szakembertől. Előírás szerint a nyugta a szavatosság "igénybevételéhez" szükséges.


Telefonra vigyázzunk, számlát és garancialevelet őrizzük meg!

A jótállás és szavatosság fogalma gyakran összemosódik. A jótállás, vagyis a garancia által az eladó arról biztosítja vevőjét, hogy egy adott időtartamon belül a termék problémamentesen működik. Ha mégsem: javítják, vagy ha kell, kicserélik. A jótállás kötelezettsége csak akkor szűnik meg idő előtt, ha egyértelműen bizonyítható, hogy a vevő nem úgy használta a terméket, mint ahogyan előírták. A szavatosság a jótállási idő után is él, mert míg a garancia általában egy, a szavatosság (telefon esetében) három évig tart.

Márkaszerviz, forgalmazó szervize
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
550-3000
Szoftverfrissítés
5000
Munkadíj szerint óránként + alkatrészár
10000

Amennyiben már sem a jótállás, sem a szavatosság nem él, és a szervizben húszezer forint feletti a munka és anyagköltség, kötelesek az elvégzett munkára fél éves jótállást biztosítani.


Márka vagy független?

A meghibásodott, még garanciás telefont vissza kell vinni a kereskedőhöz, élve az ingyenes javítás lehetőségével. A kereskedő kötelessége eljuttatni a készüléket a szakszervizbe. A megjavított telefont is a forgalmazótól kapjuk vissza.  Persze - ha nekünk így kényelmesebb - elmehetünk mi is közvetlenül a márkaszervizbe, de ezt a feladatot a kereskedő nem háríthatja ránk.


Amíg garanciális, csak a márkaszerviz nyúlhat hozzá

A kisebb független műhelyeket általában akkor keresik fel, ha lejárt a garanciális idő, hiszen ekkor lehet, hogy gyorsabban és a nagyszerviz áraihoz képest akár kétszer-háromszor olcsóbban is javíttathatunk. Az is előfordulhat, hogy a gyártó előírásai szerint már nem vállalható a javítás. Azzal is számoljunk, ha garanciális telefont viszünk el független szervizbe, akkor a készülék ezzel elvesztheti a jótállást.

Független műhely 
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
2-3000
Sürgősségi felár (félóránként)
1200
Kijelző csere, típustól függően
1500-3000
Burkolat, komplett ház csere, típustól függően
1500-6000
Végfok csere - főleg térerő hibáknál
2500-9000
Képernyő csere
<10000
Alaplap csere
<10000
Akkumulátor csere
<4000

Ha használt mobiltelefont veszünk, akkor mindig a bolttól függ, hogy mennyi garanciát kapunk rá - általában egy hónapot adnak. Hogy elkerüljük a kezdeti bosszúságokat, mindenképpen ellenőrizzük az ún. IMEI számot. A *#06#-ot beütve megkapjuk az azonosítót, aminek egyeznie kell a készülék hátlapján és a papíron lévővel. Nem árt, ha a hangszórót is kipróbáljuk.


Jogok a szervizben

A legfontosabb dolog, hogy pontosan töltessük ki a garancialevelet. Legyen a papíron pecsét, a telefon IMEI száma és az eladás dátuma - erre figyelmeztet az általunk megkérdezett szervizközpont.

A garanciálisan javított telefonok szervizeléséért semmilyen díjat nem kérhetnek el. A jótállásba még annak is bele kell férnie, ha telefonunkat külföldön csináltatják meg. Egy telefon gyorsjavítása általában néhány órát, maximum egy-két napot vesz igénybe. A hatályos előírás alapján a szerviznek törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül elvégezze a munkát. Az általános tapasztalat szerint ezt nem mindig tartják be. Ha emiatt kifogást emelünk, hivatkozzunk a jogszabály azon részére is, amely előírja hogy a javítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ha a kereskedő hajthatatlan, ügyünket a területileg illetékes békéltető testület elé vihetjük. Az eljárást ingyenesen vehetjük igénybe. A békéltető testületek elérhetőségei itt olvashatók.

Néhány kisszerviz
Bolt neve
Cím
Telefon
Web
Centrum GSM 1132 Budapest Váci út 32. 06 70 3225299 www.centrumgsm.hu
GSM Doki Budapest XVIII. kerület 06 70 6357481 www.gsmdoki.hu
GSM Doki 6724. Szeged, Csongrádi sgt. 112. 06-30-8285130 www.gsmdoki.hu
Full GSM I. 1043 Budapest, Árpád út 95. 06 1 3692219 www.fullgsm.hu
Full GSM II. 1043 Budapest, Árpád út 62/b. 06 30 6888788 www.fullgsm.hu
Full GSM Dunakeszi 2210 Dunakeszi, Fő út 115. 06 20 9933993 www.fullgsm.hu
Nasa tel 2500, Esztergom, Bajcsi Zs. út 9. 06 30 9617085 nasa-tel.uw.hu
Kar-tel GSM 9028 Győr, József A. u. 12. 06 96 338-400 www.kartelgsm.hu

Cseretelefonra ne számítsunk minden esetben, ugyanis egy 2003-as rendelet értelmében a szervizek erre nem kötelezhetők. A javítók számára ez szabadon választható lehetőség. A cserekészüléknek pedig még csak hasonló tudásúnak sem kell lennie, mint szervizelt telefonunknak.

A külföldön vásárolt telefont más ország márkaszervizében is lehet javítani, ha a számla és garancialevél egyértelműen bizonyítja, hogy azonos telefonról van szó. Mindez attól függ, hogy a szerviz hogyan egyezett meg a gyártóval, befogadja-e a más országban vásárolt készüléket.

A szerviz akkor is jogszerűtlen lépést követ el, ha kikódolja a telefont. Ezt ugyanis csak a szolgáltató végezheti legálisan, ára pedig tízezer forint körül van.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Laco, 2011. október 11. - kedd 18:58

Bozó kérdésére szeretnék én is választ kapni. Ugyan ez a problémám, a különbség, hogy nekem 2 hónapon belül romlott el ugyan az (LG érintőképernyője), + előtte egy félévvel legelőször. Másfél hónap múlva lejár a garancia.. valszeg megint elromlik, de 2 hónap múlva széttárják a kezüket, majd kinyújtják a tenyerüket... Újat kérnék, mert egyértelműen a telefonnal van vmi gond, amitől újra és újra elromlik

Bozó, 2011. október 07. - péntek 12:28

Áprilisban vettem az előfizetésemre egy LG érintőképernyős készüléket, majd ezt követően 3 hét múlva még egy ugyan ilyen LG GT 400-t. Ezt követően 2 hónap múlva elromlott szinte napra pontosan mind2 telo érintőképernyője. Az enyémet elvittem szervizbe kicserélték, ami barátomnál volt azt nem mert kártya-függetlenítette. Most október elején újra tönkre ment. Szóval ami nálam van a fél év alatt 2* ment tönkre. Jogomban áll-e kérni, hogy új telefont akarok és erről lemondok. a voda*one-nál at mondták, hogy amíg az 1 év le nem telik és javítani lehet addig állítólag kötelesek javítani. (csak a a szerviz azt állítja hogy nem javítható, akkor kaphatok újat)De ennyi erővel ha havonta romlik el akkor havonta kell szaladgálni vele???? (Csak senki nem tudja mennyi kellemetlenséggel jár, hogy egyszer csak nem tudok telefonálni és megáll az élet). Ki fizeti meg a több ezres káromat ami keletkezik emiatt, hogy nem tudok telefonálni, költségek stb. Ha nekem ez a "kellemetlenség" jelentős költséggel jár miért köteleznek hogy járuljak hozzá az újbóli szereléshez? Követelhetem-e hogy nem kívánom tovább használni ezt a készüléket és ezen az áron válasszak másikat?

Nagy, 2011. július 31. - vasárnap 14:21

Igen sajnos akkor is fizetni kell.De jobb helyeken felajánlanak cserekészüléket a javítás idejére,de lehet,hogy kötelességük is lenne.A javításra nem tud sajnos hivatkozni,mert a kártya betehető másik telefonba is,ha van.Ha nincs kérjen nyugodtan a szervizben,ahol leadta a telefont.

Takács Zsolt, 2011. július 31. - vasárnap 08:45

A telefonom 1 hét után elromlott,azt mondták a javítás 2 hét.Amíg nem lesz telefonom akkor is fizetnem kell az előfizetést amikor nem is tudom használni?

kriszta, 2011. május 15. - vasárnap 12:27

Üdv!vettem egy 6303at ami garanciális volt!egyik nap nem mentek a gobjai visszavittem garanciába de elutasították sőt mi több megvonták a garanciáját! azt mondták bevolt ázva a készülék (pedig nem )elvittem egy szervizbe(ha kell esetleg másnak is itt a link www.telefondoki.hu ) ahol megjavították amit utólag is nagyon köszönök tök normálisak voltak nem úgy mint a márkaszervíz.ennyit a márkaszervizekröl ehhh semmit nem ér a garancia . ja és háromszor annyi lett volna a javítás garanciántúli mint amennyiért nekem megcsinálták SZÉP!!!!!!

greta, 2011. február 26. - szombat 12:36

Üdv! Azt szeretném megkérdezni, hogy 4 hónappal ezelőtt vettem egy telefont és már másodszor van szervizben. Nem lehet azt kérni tőlük, hogy cseréljék ki és adjanak egy teljesen újat?

fatima, 2009. december 18. - péntek 23:48

üdvözlök mindenkit tavasszal vettem egy LG shine telefont a t-mobile-nál. sokszor lefagyott, kikapcsolt magától. bevittem a szervizbe a srác közölte hogy épp zárnak, de ezzel biztos be kell küldeni szervizbe. mentem másnap, másfél óra sorban állás után közölte ugyanez a srác hogy írjuk be a szervízkódot attól 99% hogy megjavul. na igen ja mert ami az utolsó csepp volt a pohárban: nem rezgett hívásnál csak valami csengőhang szólt halkan. közölte a srác hogy néha ki kell kapcsolni a telefont. mondtam hogy néha meg is teszem... na de hazaérte juppi rezeg a teló. erre hívnak és nem hallottuk egymást.. még jó hogy nálam volt a kód..aztán beírtam ( ja ez a bűvös kód mindent töröl a telefon memóriájából) és működött a telóm. aztán megint kikapcsolt, lefagyott, és nem töltött. bementem, sorban állás, srác: írjuk be a kódot. mondtam neki hogy már beírtuk.. ok akkor beküldi szervizbe. juppi. visszakaptam szoftverfrissítéssel, és aksi cserével. pár nap múlva akartam fényképezni, és az addig tökéletes képeket készítő telefonom fejjel lefelé fényképezett... megyek vissza.. megint az a srác.. jön a kóddal. mondtam neki tudom a kód... igen ez 99% hogy megjavítja. másnap akartam fényképezni fejjel lefelé volt a kép. na rohantam vissza... ( lassan bérletem van már oda) nagy kegyesen beküldte szervizbe ahonnan úgy jött vissza hogy "megszűnt a garancia beázás miatt". de amikor mentem a készülékért egy új srác volt ott aki azt mondta hogy ha kevesebb mint 30 nap telt el a 2 szerviz között akkor a szerviz hibája. ha jól számoltam 33 nap vana papír szerint. ebben benne van az is hogy a t-mobile kicsit várt a szervizbe küldéssel.ok.. 1 készüléket csaknem küldte el.. de akkor ne én legyek a hibás. vissza mennék, ha tudnám hogy van értelme, és nem kéne köröket futnom.. de dolgozom, suliba járok, és azt a kicsi szabadidőmet nem szeretném a t-mobile-ban tölteni. köszönöm hogy elolvastátok. szép napot. és átvágásmenteset

káosz, 2009. november 26. - csütörtök 13:25

Én ajándékba vettem a 13éves kislányomnak egy Motorola Em325 készüléket,az volt a szive vágya. Ez a telefon,működött kemény 2és fél napot. Mivel szombat este volt,telefonon jeleztem az eladó nőnek a készülék nem működik. Szept 23án vettem, 29én vihettem a legközelebbi pannon üzletbe. Ez a készülék, 2hónapja és 3napja a szervíz útját járja, Hibaként mindig akkumlátor csere van feltüntve. Volt, hogy el sem kellet hoznom az üzletből mert már ott üzemképtelen volt. Írtam a panaszkönyvbe,azt mondták írhatok amit akarok,nem abban az üzletben vettem. Hivtam az ügyfél szolgálatatot, ott azt mondta az ember, írjak nekik e-mailt, de ha ennyi baj van a készülékkel, szerinte van rá esély, hogy ujat kaphatok. Írtam e-mailt is, 2hét után válaszoltak, küldjem az IMEI számot.Türelmem fogy,a telefon November 9óta újra szervizbe, és ma sajnálattal értesitettek, még nem készült el.Viszont válaszolt a pannon is,nem áll módjukban sem új készüléket,sem a pénzem vissza adni. Ők eleget tettek törvényes kötelezettségeiknek,át vették szervizelésre. Remek,annyira jó , ajándék egy 13éves kamaszlánynak, aminek nem tud örülni. Szerintük az a normális egy nem működő telefon ami igazából nincs is itthon mert a szervízt járja egyfolytában. Na ez a zsákba macska,szegény gyerek kapott is meg nem is!köszönjük pannon!

jabor, 2009. november 15. - vasárnap 11:00

A mobilvásárlás zsákbamacska.Samsung d900i-vettem.1.a RÁDIÓ funkció:egy az az 1 adót lehet fogni:a Rádió 35-öt.2. mobilüzemmód: Tiszaujvárosban szaggat, 5-km távolságban mesés:hol van-hol nincs.(T-mobil)Hasonló élményeim vannak Polgárról.A mobilokat macerával használjuk, ekkor holvan az internet(szélessáv,stb)? A térerő mérést a panelban is el kellene végezni.Javíttassak? Mit? AH !Városunkban a Nemzeti Főadó úgy jön, hogy hozzá képest 50 éve a kristálydetektoros vétel csúcs volt. Röviden.Üdv:janbor

patyi, 2009. november 07. - szombat 09:10

A híres nyugat-európai országokban, amit állítólag utázunk, a garanciális időn belül blokk ellenében a terméket kicserélik, az árát visszafizetik, a vevő kívánsága alapján. Sok helyen meg sem nézik, hogy a termék rossz-e. Angliában, ha valami nem tetszik, általában eg éven belül bármit visszavesznek, s száz százalék készpénzvisszatérítés jár, ilyen \"ingyen javítjuk\" nem létezik. Csere, vagy KP-visza. Ez persze ki is játszható. Pl képzeld, hogy veszel egy telefont, használod 11 hónapig, majd visszaviszed, hogy nem jó. Visszaadják a pénzt, majd ugyanabból a pénzből, megveszed az egyel jobbat, ami egy évvel azelőtt még kétszerannyiba került volna. És így továb... gyakorlatilag ingyen upgradelhetsz amíg kedved tartja :)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Kommentek

Chris , 2018. február 25.

Ha szüksége van egy sürgős kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és ...

Telefonok a szervizben

Harki8ns Szilvia, 2018. február 24.

Sajnos a CCC cipőboltban vásárolt valamennyi - összesen három pár- cipő kevesebb mint négy h...

Fogyasztóvédelem és cipővásárlás

Patricia Martins, 2018. február 23.

A nevem Patricia Martins, egyedülálló anyám, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hagyo...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés