Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Telefonok a szervizben

Munkatársunktól, 2009. október 16. - péntek 11:44
Címkék: telefon, szerelő, garancia, szavatosság, jótállás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Aki mobiltelefont vesz, az a statisztikák szerint legalább egy-két szezonon keresztül használja - és ez idő alatt szüksége lehet szervizre is. Nem árt tudni, hova vigyük, mennyit várjunk, milyen jogaink vannak, ha elromlott a mobilunk?



Garanciális változások

A garancialevelet általában mindenki eldobja, pedig rosszul teszi. Nem árt kéznél tartani, hiszen a garanciális időn belül - ami általában egy-két év - készülékünket ingyen is megjavítják. Ehhez persze az is kell, hogy ne lógassuk bele az akváriumba és ne dobjuk le a galériáról - a rendeltetésszerű használat legszembetűnőbb nyoma, hogy nincs nyoma. A jótállás jótállási jeggyel (garancialevéllel) érvényesíthető. Nem kell hozzá feltétlenül a számla, bár sok kereskedő ezt is elvárja - tudtunk meg a fogyasztóvédelmi szakembertől. Előírás szerint a nyugta a szavatosság "igénybevételéhez" szükséges.


Telefonra vigyázzunk, számlát és garancialevelet őrizzük meg!

A jótállás és szavatosság fogalma gyakran összemosódik. A jótállás, vagyis a garancia által az eladó arról biztosítja vevőjét, hogy egy adott időtartamon belül a termék problémamentesen működik. Ha mégsem: javítják, vagy ha kell, kicserélik. A jótállás kötelezettsége csak akkor szűnik meg idő előtt, ha egyértelműen bizonyítható, hogy a vevő nem úgy használta a terméket, mint ahogyan előírták. A szavatosság a jótállási idő után is él, mert míg a garancia általában egy, a szavatosság (telefon esetében) három évig tart.

Márkaszerviz, forgalmazó szervize
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
550-3000
Szoftverfrissítés
5000
Munkadíj szerint óránként + alkatrészár
10000

Amennyiben már sem a jótállás, sem a szavatosság nem él, és a szervizben húszezer forint feletti a munka és anyagköltség, kötelesek az elvégzett munkára fél éves jótállást biztosítani.


Márka vagy független?

A meghibásodott, még garanciás telefont vissza kell vinni a kereskedőhöz, élve az ingyenes javítás lehetőségével. A kereskedő kötelessége eljuttatni a készüléket a szakszervizbe. A megjavított telefont is a forgalmazótól kapjuk vissza.  Persze - ha nekünk így kényelmesebb - elmehetünk mi is közvetlenül a márkaszervizbe, de ezt a feladatot a kereskedő nem háríthatja ránk.


Amíg garanciális, csak a márkaszerviz nyúlhat hozzá

A kisebb független műhelyeket általában akkor keresik fel, ha lejárt a garanciális idő, hiszen ekkor lehet, hogy gyorsabban és a nagyszerviz áraihoz képest akár kétszer-háromszor olcsóbban is javíttathatunk. Az is előfordulhat, hogy a gyártó előírásai szerint már nem vállalható a javítás. Azzal is számoljunk, ha garanciális telefont viszünk el független szervizbe, akkor a készülék ezzel elvesztheti a jótállást.

Független műhely 
Javítás típusa
Ára (forint)
Bevizsgálás
2-3000
Sürgősségi felár (félóránként)
1200
Kijelző csere, típustól függően
1500-3000
Burkolat, komplett ház csere, típustól függően
1500-6000
Végfok csere - főleg térerő hibáknál
2500-9000
Képernyő csere
<10000
Alaplap csere
<10000
Akkumulátor csere
<4000

Ha használt mobiltelefont veszünk, akkor mindig a bolttól függ, hogy mennyi garanciát kapunk rá - általában egy hónapot adnak. Hogy elkerüljük a kezdeti bosszúságokat, mindenképpen ellenőrizzük az ún. IMEI számot. A *#06#-ot beütve megkapjuk az azonosítót, aminek egyeznie kell a készülék hátlapján és a papíron lévővel. Nem árt, ha a hangszórót is kipróbáljuk.


Jogok a szervizben

A legfontosabb dolog, hogy pontosan töltessük ki a garancialevelet. Legyen a papíron pecsét, a telefon IMEI száma és az eladás dátuma - erre figyelmeztet az általunk megkérdezett szervizközpont.

A garanciálisan javított telefonok szervizeléséért semmilyen díjat nem kérhetnek el. A jótállásba még annak is bele kell férnie, ha telefonunkat külföldön csináltatják meg. Egy telefon gyorsjavítása általában néhány órát, maximum egy-két napot vesz igénybe. A hatályos előírás alapján a szerviznek törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül elvégezze a munkát. Az általános tapasztalat szerint ezt nem mindig tartják be. Ha emiatt kifogást emelünk, hivatkozzunk a jogszabály azon részére is, amely előírja hogy a javítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ha a kereskedő hajthatatlan, ügyünket a területileg illetékes békéltető testület elé vihetjük. Az eljárást ingyenesen vehetjük igénybe. A békéltető testületek elérhetőségei itt olvashatók.

Néhány kisszerviz
Bolt neve
Cím
Telefon
Web
Centrum GSM 1132 Budapest Váci út 32. 06 70 3225299 www.centrumgsm.hu
GSM Doki Budapest XVIII. kerület 06 70 6357481 www.gsmdoki.hu
GSM Doki 6724. Szeged, Csongrádi sgt. 112. 06-30-8285130 www.gsmdoki.hu
Full GSM I. 1043 Budapest, Árpád út 95. 06 1 3692219 www.fullgsm.hu
Full GSM II. 1043 Budapest, Árpád út 62/b. 06 30 6888788 www.fullgsm.hu
Full GSM Dunakeszi 2210 Dunakeszi, Fő út 115. 06 20 9933993 www.fullgsm.hu
Nasa tel 2500, Esztergom, Bajcsi Zs. út 9. 06 30 9617085 nasa-tel.uw.hu
Kar-tel GSM 9028 Győr, József A. u. 12. 06 96 338-400 www.kartelgsm.hu

Cseretelefonra ne számítsunk minden esetben, ugyanis egy 2003-as rendelet értelmében a szervizek erre nem kötelezhetők. A javítók számára ez szabadon választható lehetőség. A cserekészüléknek pedig még csak hasonló tudásúnak sem kell lennie, mint szervizelt telefonunknak.

A külföldön vásárolt telefont más ország márkaszervizében is lehet javítani, ha a számla és garancialevél egyértelműen bizonyítja, hogy azonos telefonról van szó. Mindez attól függ, hogy a szerviz hogyan egyezett meg a gyártóval, befogadja-e a más országban vásárolt készüléket.

A szerviz akkor is jogszerűtlen lépést követ el, ha kikódolja a telefont. Ezt ugyanis csak a szolgáltató végezheti legálisan, ára pedig tízezer forint körül van.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Máté, 2014. október 09. - csütörtök 15:58

Tisztelt szakértő! A következő lenne a problémám. Bevittem a telefonomat javításra mert meghalt. Pontosabban csak addig kapcsolt be hogy kimutatta a telefon nevét de tovább nem jutott. A képernyőm bevolt repedve, már 3 hónapja így használtam, külső hajszál repedés volt, semmi komoly. A kezemben halálozott el a teleofn, azóta csak annyit csinál ha be akarom kepcsolni. A szervízben azt mondták hogy ezt a hibát a képernyő okozta és hogy cserére szorúl. Kiakarják fizettetni velem a képernyőt+munkaórát. Mit tegyek?

Patrik, 2014. július 30. - szerda 14:38

Tisztelt Szakértő! A problémám a következő: Három hónappal ezelőtt vásároltam közel 200 ezer forintért egy Samsung mobiltelefont. A telefon kijelzőjét védő üvegen foltok jelentek meg több helyen. A hibát jeleztem a gyártó felé és bevittem a szervízbe. A telefon napra pontosan kettő hétig volt a szervízben az említett három, vagy négy nap helyett. A készüléket amikor visszakaptam ugyan ez a hiba továbbra is fennállt, csak az üveg más részein. Az látszik, hogy cserélték az üveget rajta, mert nem sikerült pontosan a helyére illeszteni és így több helyen hézagok keletkeztek. A javítás óta a telefon recseg-ropog. Ezeket a hibákat ismét jeleztem a gyártónak és a két hetes javítási időt rövidítve felajánlották a Prémium assistance szolgáltatásukat. Ez a szolgáltatás a lehetőségekhez képest egy munkanapon belüli javítást ígér. A készülék már egy hete a szervízben van, de senki nem tud nekem semmilyen információt adni a készülékről. Olyan kérdésem lenne, hogy hányszor kell így elviselni a javítást? Mikor mondhatom azt, hogy nekem nincs szükségem egy többször szétszedett készülékre, mikor egy prémium kategóriás telefont vettem? Vagy mikor kérhetem vissza az árát. Várom válaszát.

Ani, 2014. május 20. - kedd 18:25

Tisztelt Szakértő! Nekem olyan kérdésem lenne hogy a telefonommal már 4szer mentem be a telefonszolgálatóhoz mivel állandóan lefagy, eldobálja a térerőt, olykor kikapcsol magától. Eddig viszont csak kétszer küldték Pestre szervízbe, mivel a másik két alkalommal azt mondták hogy szoftvert frissítést kell csinálni,utána meg hogy sim kártyát kell cserélni! Sajnos azóta se jó a telefonom. Most mikor újra visszamentem azt mondták hogy nem tudnak mit kezdeni vele,megint csak Pestre tudják küldeni! Kérhetem e a telefon kicserélését?

László, 2014. február 22. - szombat 19:37

Jó napot. A helyzetem a következő: november óta hordom a telefonomat a telenorhoz szervízbe. 6szor vittem be eddig, egyszer sem sikerült rendesen megcsinálni, másnap vagy 2 napra rá vittem vissza. December 6-ig volt rá garancia, de uygebár hosszabbodott. A kérdésem a következő lenne: Van lehetőségem, vagyis inkább jogom új telefont kérni? Köszönöm a segítséget.

Csécsi Tibor, 2014. február 02. - vasárnap 19:19

Szép napot! Az alábbi probléma miatt kérném a segítségüket. 2013 szeptemberében vásároltam Miskolc Tesco áruházban egy AKAI tip. mobiltelefont 22.000 ft. értékben, az üzletben kipróbálásra került( ki és bekapcsolás sím kártya nélkül) ekkor működött, ezt követöen 40 km. lévö lakásunka érve megprobáltuk a telefont bekapcsolni, de ez nem sikerült, lefagyott , mivel oda vissza az út 80 km. igy csak másnap tudtam vissza vinni .Az áruház shopjában az eladó hölgy kiprobálta, és többszöri probálkozás után sikerül azt vissza kapcsolnija, akkor azt mondta, hogy feltehetöen az SD kártya a hibás, amitt bele tedtünk, mivel azt kivette és müködött a készülék, de a jotálásba nem volt hajlando rögziteni ezt, de igy is ennek megörülve haza utaztunk. Sajnos kb. 5 nap mulva a készülék ismét lefagyott, igy azt vissza vittük (megint 80 km) itt már vizsgálat nélkül átvették a készüléket javitásra, amitt 4 hét után kaptunk vissza -ekkor müködött. A javitás ekkor már a jotálási jegyen rögzitésre került, Sajnos a készülék 2 hét után ismételten lefagyott, ekkor kocsiba ültem és vissza vittem, a boltbn kértem a cserét, vagy fizessék vissza vételárat, mert felháboritonak találtam, hogy kb. 4 honap alatt 3 hetett tudtam használni, mert a többit a szervizben volt, de közölték velem, hogy majd akkor beszélhetünk erröl ha a jotálási jegy mind hat szelvénye betelt., és javításra küldték másodszor is a telefont. A mai napig bezárólag már 4 hete a készülék szervizben van és ,még nem értesítettek, hogy mikor lesz kész. Érdeklődnék, hogy ilyenkor mit tehetek, mert lassan az üzemanyagom többe lesz mint a készülék árra. , kifizettem 22.000 ft, amitt ugy néz ki, hogy kidobtam az ablakon. Segítségüket előre is köszönöm.

Beus, 2014. január 14. - kedd 11:17

Tisztelt Szakértő! December 9-én vásárolt telefonom 10 nap után elromlott, hivatalos szerviz nézte meg, majd elküldték szakszervizbe, mert helyben nem volt javítható. Visszajött a telefon javítatlanul, azzal a jegyzőkönyvvel, hogy ismeretlen eredetű illetéktelen javítási nyomok találhatók rajta. Én ezt nem fogadom el, mert én nem nyúltam a telefonba bele, mindenki hárítja a felelősséget (szolgáltató, szakszerviz, gyártó). A Fogyasztóvédelemben azt mondták, hogy valószínűleg ezt csak bírósági úton lehet rendezni. Hol kérhetnék független bevizsgálást?

Tímea, 2014. január 09. - csütörtök 22:09

Tisztelt Szakértő, hozzászólók! Sürgős segítséget szeretnék kérni! Nem telefonról van szó hanem egy laptopról,de telefonos szolgáltatótól vásárolt. 2013 nyarán vásároltam egy LENOVO G580 típusú laptoppot a T-mobiltól. Decemberben a fél képernyő bepókhálósodott,nem ütöttük meg ,nem lett elejtve csak bekapcsoltuk a készüléket és akkor vettük észre a hibát. A garancia levélen szereplő szervizet felhívtuk ,ők azt mondták fényképezzük le a készüléket és küldjük el a képet imail-ben . ezt meg is tettük,de nem kaptunk választ sem telefonon,sem interneten. Több estben próbáltuk őket elérni telefonon mire végre sikerült. Azt mondták ,hogy be kell vizsgálni a készüléket és csak akkor tudják megmondani,hogy garanciálisan javítható-e a készülék,mert van még rajta közel 1,5 év garancia. Kérdeztük tőlük,hogy hol található a szerviz és,hogy mikor vihetjük a készüléket,ők azt mondták,hogy küldik érte a futárt,nem lehet személyesen bevinni hozzájuk.Kérdeztük tőlük,hogyha garanciálisan nem lehet megjavítani kb mennyibe fog ez kerülni, azt mondták hogy az EURO árfolyamától függ,de kb 40 ezer forintba kerülhet.Közöltük velük,hogy ennyi pénzünk nem lesz,azt mondták hogy elviszik a készüléket,mert több lehetősség van a javítás költség kifizetésére,ha nem lehet garanciára megjavítani. PL.: a készülék törlesztő részletének megenelése abban a mértékben ami a javítási költség,vagy visszavásárólja a gyártó cég a készüléket és kapunk egy újjat és a különbözettel megemelik a részleteket. mondtuk,hogy akkor jó,ha vannak ilyen lehetőségek. Elvitték a készüléket,furcsa,hogy semmimagyarnyelvü átvételi elismervényt nem adtak,csak egy matrica egyik felét a min nincs magyarnyelven semmi,nincs feltüntetve rajta hogy kitől ki és mit mikor vett át vagy vitt el. Ez azért történhetett meg mert akkor jöttek amikor csak a 12 éves gyerekünk volt itthon. Ezek után vártuk ,hogy értesítenek a bevizsgálás eredményéről,de nem. Írtam nekik imailt arra a címre amire a fényképet elküldtük,de nem válaszoltak. Nagy nehezen a férjen eltudta érni a szervízt telefonon és közölték vele,hogy nem lehet garanciára megjavítani a készüléket, a javítás 42800ft. lesz. A ferjem kérdeszte,hogy akkor melyik lehetősséggel élhetün az általuk említettek közül. Azt mondták ,hogy ők ilyeneket nem mondtak csak egyösszegű fizetésről lehet szó,de ha nem náluk javítatjuk a készüléket elveszítjük a garanciát. Abban maradtak a férjemmel,hogy ezt megbeszéljük és vissza fogja hívni őket. következő alkalommal amikor nehezen,de elértük őket megkérdeztük,hogy lehet-e arrol szó,hogy február elejére javítsák meg a készüléket,mert akkor kitudjuk fizetni ,erre az volt a válaszuk,hogy nem áll modjukban tárolni a készüléket vagy megjavítatjuk most,vagy visszaküldik futárral,de akkor aszállítási és bevizsgálási költséget ki kell fizetnünk ami kb. 8 ezer plusz áfa,de ha majd megakarjuk javítatni akkor ez a költség ismét fenáll. Beleegyeztünk,hogy akkor most megjavítatjuk a készüléket és kérdesztük hogy mikor lesz kész,hogy ithon legyünk amikor hozzák,hogy ki tudjuk fizetni és természetesen próbálni. azt mondták,hogy elküldenek egy ertesítést imailben,holnap vagy hétfőn amin szerepel az összeg és a számlaszám amire be kell fizetni a javítási költséget. no ezt az értesítőt még ma este 18 óra után megkaptuk, ami egy kvóta és szerepel rajta szerintem a munkadíj, a cserélendő alkatrész ára és a szállítási díj valamint 23% áfa összesen 43249,83 forint igaz,hogy 2 órával előtte még csak 42800 ft volt. De nem is ez verte ki nálam a biztosítékot hanem az amit imailben írt: (Tisztelt Ügyfél, Telefonbeszélgetésünkre hivatkozóan küldjük a laptop javítási kvótáját. Kérjük, értesítsen minket az átutalás után e-mail-en vagy telefonon keresztül legkésőbb hétfőn, hogy tudjuk folytatni az ön esetét.) és ami a kvótán szerepelt: a cserélendő alkatrész ami főalkatrész (szerintem), (a javítási díj és az alkatrész ára áfával meghaladja a 30 ezer forintot)csak 90 napos garanciát kap holott elvileg új alkatrész ,azért javíttatjuk náluk hogy a garanciája megmaradjon ( kb. 1,5 év ) Jogos ez az eljárás? Ebben az esetben mit tudok tenni,kihez kell fordulnom? Sürgős választ várok sürget a határidő amit szabtak nekünk.

Rudolf, 2014. január 07. - kedd 18:45

Tisztelt F.M Következő lenne a problémám. Az egyik telefon szolgáltatónál van szerződésem. Háromszor volt az egy éve megvásárolt készülékem szervizben ugyanazon hibával. A mai nap folyamán bevittem negyedik alkalommal a szervizbe és ugyan úgy csak vissza akarják küldeni a gyártónak frissítésre ,, gyalulásra " Továbbra is le szokott fagyni a telefonom.A szervizes úr azzal vigasztalt, hogy ,,Ilyen az informatikai világ " illetve, hogy tesztelgessem egyesével, hogy milyen alkalmazást szeret a telefonom és milyet nem. FELHÁBORÍTÓ! Kérném mielőbbi válaszát, tanácsát.

Károly, 2013. október 29. - kedd 06:55

Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem,hogy 4 hónapja vett telefon már 3 hete javítás alatt áll,és mikor mennyi idő után köteles a kereskedő kicserélni vagy vissza adni a készülék árát? Várom a válaszukat. Köszönöm

F.M., 2013. szeptember 12. - csütörtök 10:20

Örömmel értesítem a segítőket, hogy az 5. javíttatás után végre kicserélték a telefont. Igaz, kaptunk egy címet ahova írtunk. Egyedi Igénykezelési Csoport 2045 Törökbálint Pannon út 1. Fax.: 061-4646171. Talán másoknak is tudok segíteni.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés