Ha a jelenlegi törvények nem biztosítanak megfelelő garanciákat a lakossági hitelezésben, akkor a hiányosságokat törvényi szinten kell pótolni - javasolja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A Magyar Bankszövetség átadta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) a banki etikai magatartási kódexet, amely a hosszas egyeztetések után már csak a kormány aláírására vár. A FEOSZ megdöbbentőnek tartja, hogy egy erről egy televíziós adásból értesült. Sem az egyeztetési folyamatokról, sem annak eredményéről a társadalmi szervezetek - az ügyfelek érdekeit védő társadalmi szervezetek - nem kaptak értesítést.
Aláírásunk fölött a tartalom változhat...A PSZÁF, valamint a bankok és az ügyfél közötti viszony átláthatóbbá tételére alkalmas lehet egy kódex szintű szabályozás, de a jelenlegi gyakorlat megváltoztatására nem - vélekedik a szövetség. A hitelintézetek tisztességtelen gyakorlatot folytatnak szerződésmódosításaik során, több extra költséget is áthárítva a fogyasztókra, szinte korlátlan hitelszerződés módosítási lehetőségeikkel - áll a FEOSZ közleményében.
A szervezet szerint csak törvényi előírások, törvényben szabályozott szankciók érhetik el azt, hogy egyetlen lakossági hitelezéssel foglalkozó intézmény se használhassa ki gazdasági erőfölényét akkor, amikor a fogyasztóval szerződést köt. A hitelezés egész folyamatát, egészen a hitelszerződés megkötése előtti információnyújtástól a hitelekkel kapcsolatos problémák megoldásáig, a teljes lakossági hitelezési gyakorlatot az alapján kell jogszabályi szinten szabályozni, hogy egy hitelszerződés megkötésekor két egyenlő fél áll egymással szemben.
Forrás: MTI
Szóljon hozzá: