Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fogyasztóvédők várják a SkyEurope károsultjait

Munkatársunktól, 2009. szeptember 04. - péntek 11:12
Címkék: utazás, fogyasztóvédelem, panasz, reklamáció, ügyintézés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akik nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően - közölte a fogyasztvédelmi civil szervezet.



A szövetség a beérkező panaszokat továbbítja a megfelelő fórumhoz. Kovács Krisztina, a FEOSZ szóvivője az elmondta, hogy egyedi ügyekben a bejelentést továbbítják a határon átnyúló esetekben illetékes Európai Fogyasztói Központhoz. Széles fogyasztói réteget érintő esetként pedig az egyesület képviselheti a fogyasztók érdekeit a légitársaság csődeljárását lefolytató bíróság előtt.


Törölt járat esetén visszajár a jegyár

A SkyEurope szlovák légitársaság anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette kedd hajnalban, az utasok ezrei rekedtek a reptereken, sokaknak pedig az elutazásuk vált lehetetlenné. A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Unió külön rendeletben szabályozza a légijáratok törlésével kapcsolatban a kártalanítás kérdéskörét. Kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljára.

Ezen kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén. Ez az összeg kétszázötven euró minden ezerötszáz kilométeres vagy rövidebb repülőútra, négyszáz euró minden ezerötszáz kilométernél hosszabbra. Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, ezerötszáz és 3500 kilométer közötti repülőútra, illetve hatszáz euró minden egyéb esetben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, köztük a Malév és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az utasok többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét követően tudják a repülőjegy árát megfizetni ezeknek a légitársaságoknak.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. George Anderson, 2018. július 23.

Pénzhitelező vagyok, kölcsönöket kínálok egész nap, személyes kölcsönöket és üzleti k...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Mr. Richard Cosmos, 2018. július 22.

Ha szüksége van egy sürg?s kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és €...

Évi egy fogkefe

chris, 2018. július 22.

Ha szüksége van egy sürgős kölcsön pénzügyi igényeinek megoldására, mi hitelek közötti ...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés