A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akik nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően - közölte a fogyasztvédelmi civil szervezet.
A szövetség a beérkező panaszokat továbbítja a megfelelő fórumhoz. Kovács Krisztina, a FEOSZ szóvivője az elmondta, hogy egyedi ügyekben a bejelentést továbbítják a határon átnyúló esetekben illetékes Európai Fogyasztói Központhoz. Széles fogyasztói réteget érintő esetként pedig az egyesület képviselheti a fogyasztók érdekeit a légitársaság csődeljárását lefolytató bíróság előtt.
Törölt járat esetén visszajár a jegyárA SkyEurope szlovák légitársaság anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette kedd hajnalban, az utasok ezrei rekedtek a reptereken, sokaknak pedig az elutazásuk vált lehetetlenné.
A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Unió külön rendeletben szabályozza a légijáratok törlésével kapcsolatban a kártalanítás kérdéskörét. Kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljára.
Ezen kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén. Ez az összeg kétszázötven euró minden ezerötszáz kilométeres vagy rövidebb repülőútra, négyszáz euró minden ezerötszáz kilométernél hosszabbra. Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, ezerötszáz és 3500 kilométer közötti repülőútra, illetve hatszáz euró minden egyéb esetben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, köztük a Malév és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az utasok többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét követően tudják a repülőjegy árát megfizetni ezeknek a légitársaságoknak.
Forrás: MTI
Szóljon hozzá: