Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fogyasztóvédők perlik a Zeptert

Munkatársunktól, 2009. június 25. - csütörtök 14:22
Címkék: fogyasztóvédelem, eljárás, szerződés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint a Zepter - amely jellemzően termékbemutatókon értékesíti termékeit - tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz.


Ha bukik a hitelkérelem, akkor is meg kell venni

Az áruvásárlási kölcsönnel történő értékesítés esetén, a kölcsönkérelem elutasítása ellenére a fogyasztót ugyanúgy köti a szerződés, mivel a megkötött szerződés az áruvásárlási kölcsöntől függetlenül érvényes.

Idézet a Zepter szerődési feltételeiből:

„4. … a hitelkérelem esetleges elutasításáért a Zeptert felelősség nem terheli, még akkor sem, ha a hitel ügyintézésénél közreműködött. Amennyiben az áruvásárlási kölcsönszerződés megkötésére bármely okból nem kerül sor, úgy az a jelen szerződés érvényességét nem érinti, vevőnek a fizetési kötelezettségét saját erőből kell e szerződésben foglaltak szerint teljesítenie.”

A Zepter annak tudatában köti ki ezeket a szerződési feltételeket, hogy célközönsége - a főként alacsony nyugdíjjal és jövedelemmel rendelkező fogyasztók - az áruvásárlási kölcsön lehetősége nélkül meg sem kötötték volna a szerződést. A vállalat még arra az esetre is kizárta felelősségét, ha a hitel ügyintézésénél közreműködött - ez pedig az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint tisztességtelen.


Elállás esetén is kell fizetni

Az OFE álláspontja szerint ugyancsak tisztességtelen a Zepter kötbérfizetésre vonatkozó szerződési feltétele, mivel az túlzott mértékű, és a Ptk. szerint kötbér csak akkor követelhető, ha a szerződésszegésért a kötelezett a felelős. A fogyasztókat viszont aligha terhelheti felelősség a megígért kölcsön elmaradása esetén.

Forrás: MTI

A Zepter kozmetikai bemutatója


Emellett a Szerződés ugyan kiköti, hogy a Zepternek is van kötbérfizetési kötelezettsége, ez azonban az első harminc nap folyamán mindössze napi 0,8 ezrelék, ami százezer forintos termék esetén napi nyolcvan forintot jelent. A következő harminc nap folyamán napi 1,2 ezrelék, az ezt követő késedelem folyamán napi 3,6 ezrelék, legfeljebb azonban huszonöt százalék. Ezzel szemben amennyiben a fogyasztó „… a részletfizetés megkezdése után bármikor három egymást követő részletet nem fizet meg, úgy a Zepter jogosult a szerződést a vevő hibájából meghiúsultnak tekinteni, ez okból a szerződéstől elállni, a vevő pedig köteles a teljes vételár után számított huszonöt százalék mértékű kötbért a Zepter számára megfizetni”.

Ez az aránytalanság akkor is feltűnő és tisztességtelen, ha nem üzleten kívül, hanem a cég székhelyén vagy telephelyén kötött szerződésről van szó.


Hol köttetik a szerződés?

Visszatérő fogyasztói panasz, hogy a szerződés megkötésekor a vállalat azt a látszatot kelti, mintha a szerződéskötés helye a székhelye, vagy telephelye lenne. A termékbemutatót követően felszólítja a fogyasztókat, hogy fáradjanak át a bemutatóterembe, vagy közvetlenül el is szállítja oda őket, arra hivatkozva, hogy a szerződést csak ott tudják megkötni. Arra is érkeznek bejelentések, hogy a szerződésben nem a tényleges szerződéskötés helyét - legyen az hotel, szálloda, étterem stb. - jelöli meg, hanem a székhelyét, telephelyét.

Ezzel a Zepter a fogyasztók jogának gyakorlását a szerződés meggondolására, az elállásra az érvényes rendelkezések megsértésével akadályozza, ellehetetleníti, így tisztességtelenül, törvénysértően jár el - olvasható az OFE közleményében.

Forrás: OFE
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Nagy, 2012. december 14. - péntek 20:45

csakegybeteg=igeggyogyó=Zepternél dolgozó szerintem

Matus László, 2012. december 14. - péntek 08:51

Csakegybeteg! telepítettek a az ideggyogyóba is internetet?

csakegybeteg, 2012. december 13. - csütörtök 21:54

csak annyit tudok mondani az itt felszolaloknak, hogy egy gusztustalan banda vagytok ti itt mind ( tisztelet a kivetelnek ) .. magyarok vagyunk es megis nem olvasok mast csak h ilyen szar meg olyan szar??? akkor minek veszed meg vagy minek mesz be? ha valaki agymosason esik at akkor azok azok az emberek akik a ti szarsagaitokat elolvassak. csurhe banda. tipikus magyar velemeny szar draga fos stb. eloszor kiprobalod, hasznalod megnezed milyen a hatasa aztan elgondolkozhatsz. latatlanban tudtok velemenyeket irni, de lemetnem fogadni h akika sok negativot irtak mind egytol eggyig begyoposodott baromarcu unatkozo munkanelkuli agyhalott.

comite, 2011. december 15. - csütörtök 14:03

Sziasztok! Látom, rég nem volt itt mozgás, de azért én most becsatlakozok. Nekem a Zepter-rel, mint munkaadóval van -nem is kis gondom. Már másfél hónapja "dolgozok" náluk, mint telefonos. Persze láttam a nagy ügyfél becsapós módszert is, de az, hogy a saját munkatársaikat is semmibe veszik? Eddig talán 9000Ft a jutalékom és a másfél havi keresetem is. Részletesen: Kb heti 2-3 alkalommal napi 2-4 órában telefonálgattam (a jól betanult szöveggel). Ennyi órában sikerült kb 8-12 embert becsalogatnom. Én a munkámat elvégeztem. De mivel ez úgy működik, hogy egy bizonyos üzletkötőnek a nevében hívok be embereket. Ennek az üzletkötőnek, ha sikerült az általam behívott ügyfelek valamelyikének eladni valamit, abból kapok valamennyi százalékot. Na mármost: én az üzlet létrejötténél nem vagyok ott (szigorúan zárt ajtók mögött történik az ügyfelek agymosása), ha olyan az üzletkötő elmondja, ha meg nem olyan nem mondja el, hogy volt eladása. Kb 40-42 órát dolgoztam nekik, teljesen ingyen, mert fizetést még nem láttam. Majd ekkor jön, majd akkor jön-mondják, ha rákérdezek. Amúgy a termékek tényleg jók lehetnek, de ez a "mindenfelé, mindent hazudunk, csak hogy eladjunk valamit" stratégia nagyon gusztustalan. HA VALAKI JÓT AKAR MAGÁNAK, SEMMILYEN ÚTON NE KAPCSOLÓDJON A ZEPTER-HEZ, SE ÜGYFÉLKÉNT, SE MUNKAVÁLLALÓKÉNT.

Anikó, 2011. október 20. - csütörtök 13:55

Velem is ez történt. Késő délután hívtak fel, hogy másnap reggel 8 órára menjek állásinterjúra. Nem mondták meg hogy melyik cégről van szó.A megyeszékhelyre kellett beutaznom egy művelődési központba. Ott a helyszínen láttam, hogy kb. 60 embert hívtak be 8-ra. Senki nem tudta, hogy milyen cég. Kb. 1 óra "agymosás" után hangzott el először, hogy a Zepter-ről van szó.Mikor az "interjúztató" nő meghallotta hogy a mellettem ülővel háborgunk az eljáráson, hangosan közölte hogy "el lehet ballagni". Mi ketten felálltunk és persze utánunk tömött sorokban hagyta el mindenki a helységet. Kárba ment a napom ,az utiköltségről,és a méregről nem is beszélve. Kinél lehet panaszt tenni? Vagy itt velünk egy ilyen "multinak" nevezett ócska cég bármit megtehet, és büntetlenül csinálhat hülyét sok emberből. Ha tudtuk volna hogy a Zepter-ről van szó szerintem egy ember sem jelent volna meg az állásinterjúnak nevezett átverésen.

Margo, 2010. november 25. - csütörtök 18:09

És azt például hogy teheti meg a Zepter, hogy meghirdet egy állást és amikor felhívnak és megkérdezem tőlük, hogy milyen cég, azt mondják, hogy nem mondhatják meg.Amikor 70 Km-t utaztam az állás miatt, kiderült, hogy Zepter.Hol lehetne panaszt tenni az ilyen átverések miatt.(Ezt már másik cég is eljátszotta velem)

K. E., 2010. június 28. - hétfő 03:21

Nekem is tartoznak 15000 ft.-tal ! Szerződéstől elállás miatt akartam visszakérni tőlük az erőszakosan kicsikart fenti összeget,(előleg) de azt válaszolták, hogy még én tartozom 20000 ft-tal, ez a kötbér a szerződéstől elálláskor.Azért álltam el a szerződéstől,mert a bemutatón fele árat mondtak, mint amit utána aláírattak velem, mondván, hogy csak azonnali megrendelés esetén érvényes az akciós ár, ami "nagyon kedvező" ! A légterápiás készülékről mások tapasztalatából pedig később kiderült, hogy közel sem tudja azt, amit elmondanak róla a bemutatón!!!( tehát semmiképpen nem fogok venni, mert a tetejében egy vagyonba kerül!) Rettentően erőszakosak és addig nem akarnak békén hagyni, amíg nem ígérem meg egy bemutató megtartását a lakásomon, holott én csak egy ismerősömhöz mentem el bemutatóra, de otthon nem akartam rendezni ilyent. Többet sohasem megyek el ZEPTER bemutatóra !!! Azóta mindenféle ajánlattal zaklatnak, hogy hogyan tudnák kicsikarni tőlem a többi pénzt is, de sohasem válaszolok ! Ha jogos lenne a kötbér, az általuk hátralékomnak nevezett részét már megpróbálták volna behajtani, de csak ajánlattevő leveleket írogatnak - szerencsére ! Egy másik ügynökük meg ,- akit amúgy régóta különbnek ismertem - kénytelen voltam lerázni ,(nem vettem fel a tel.-t, ha hívogatott-sokszor már reggel 7-kor hétvégén) ezért pedig mindennek elmondott,hogy szívatom,és átkozódott, hogy legyen részem nekem is a szívatásban!Pedig világosan megmondtam neki, hogy nem érdekel az ajánlata és nem megyek el termékbemutatóra, csak nem akart belenyugodni,ezért telefonálgatott folyton! Én olyan törvénnyel szabályoznám ezt a fajta értékesítést, hogy erőszakosan, tisztességtelen ajánlatokkal ne károsíthassanak meg senkit,mert olyan büntetést szabnék ki rájuk, amely miatt meggondolnák, hogy így csikarják ki szerencsétlen kisemberek pénzét !!! Három panasz esetén pedig betiltanám a cég működését !!! Az összes ilyen- és a csomagküldő cégeknek is az ajándékkal és nyereményekkel hitegetéseiket is betiltanám,mivel a szélrózsa minden irányából hetente több nyereményről meg fantasztikus-kihagyhatatlan nyerési esélyekről szóló papírhalmazokat kapok méregdrága termékek megrendelését szabva ki feltételül !(könyvek, magazinok,...egyéb termékek) Nem kellene ilyen vastag borítéknyi leveleket küldeniük,(mézes madzag ajánlatokkal, aminek a fele sem igaz !!!) és amit a papíron megspórolnának, annyival olcsóbban adhatnák a terméküket,ha tényleg jó és nem bóvli ! Remélem a Fogyasztóvédelem megfelelő ( az erőszakos és tisztességtelen viselkedésükkel arányos) bírságot szab ki rájuk!!! Éppen ideje lenni, hogy taktikát váltsanak és korrektül ajánlgassák a termékeiket, még, ha van is közte jó !!!

lesifotos, 2009. június 28. - vasárnap 08:34

Szombathelyi értékesítési módszerek: http://lesifotos.blog.nyugat.hu/2009/05/06/fenynyeremeny-a-zeptertol/ Nyeremény ígérete után termékbemutató és bioptronos megvilágítás 10 ezer forint értékben. :O Természetesen az ügynökök már ott is védik a mundér becsületét.

Igaz Jenő, 2009. június 27. - szombat 07:44

A Zepter-rel mint termékkel nincs semmi baj, én is használom megelégedettséggel- a probléma némely munkatársukkal van - nagyon mocskos munkastílusuk van. Nem rég' szegény mamát (80 éves) vezette meg egy "dicső" munkatársuk. Szegény mama a Biotron lámpát szerette volna javításra leadni, ezért megörült amikor egy bevásárlóközpontban leszólította ez a szégyentelen "egyed" és kedvesen találkozót beszélt meg vele a Zepter telephelyen, mondván - a találkozó során elrendezik a szervíz dolgot. Szegény feje el is ment - jó messze volt a lakóhelyétől - ahol természetesen az "egyed" nem jelent meg, helyette az ott tartózkodók betusztkolták volna egy bemutatóra, aminek persze ellenállt, majd felvilágosították, hogy a szervíz éppen a város másik felén van - ez utóbbi közlés hál'Istennek helyes volt, a lámpa kérdés megoldódott - de az "egyed" nyakát kitekerném, ha a kezem közé kerülne! Szerintem nincs a Zepternek szüksége ilyen munkastílussal operáló munkatársakra!

Fagyöngy, 2009. június 26. - péntek 19:56

Én úgy gondolom,hogy tegnap óta olvasott hozzászólások eléggé széthúznak. Viszont szánalmasnak,s primitivnek tartok mindent,mindenkit,aki úgy formál véleményt valamiről,valakiről,amit,akit nem is ismer. Pl.:Otto.Kiválóan megmagyarázta,mire is jó sokminden...:o). Én használója vagyok az edényeknek,s idáig még csak spóroltam,akárki akármit mond. Ami pedig azt illeti,ha jogtalanul kiküldenek nekem X ezer forintról felszólítást,én utána járnék,mi is az valójában,ha nem hagytam jóvá semmit. A Zepter nem véletlen világmárka,nem csupán egy védjegy. Az biztos,aki használja,tudja mit ér meg.Nem mindegy a mai árak mellett,hogy gyógyszerre,vagy arra költünk,hogy jól érezzük magunkat. Akinek nem inge,nem veszi magára,akinek az: öltözködjön. A fent leirtak alapján,lehet!,hogy tisztességtelen a szerződés,de nem állnak senki felett pisztollyal arra kényszeritve,hogy irja alá -szerintem. Fagyöngy


1 2 3

Kommentek

Á. Balázs, 2020. január 22.

Üdv! Nekünk a Baliner Bt.-ről van nagyon rossz véleményünk. Nem teljesítették határidőre a...

Ablakcsere buktatókkal

Mr. George Anderson, 2020. január 22.

Üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsönök, lakáscélú kölcsönök, autó kölcsönök, di...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza