Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fapadossal közlekedők jogai

Munkatársunktól, 2009. május 14. - csütörtök 10:44
Címkék: fogyasztóvédelem, utazás, jog, reklamáció, átverés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fapados légitársaságoknak az utasokkal szemben ugyanolyan kötelezettségeik vannak, mint a hagyományos légitársaságoknak, például többórás késés vagy járattörlés esetén kompenzáció jár.


A legalább kétórás késésnél nem csak a várakozási idővel ésszerű arányban álló étkezést és frissítőket kell a légitársaságnak felajánlania, hanem két telefonhívás, fax vagy e-mail költségét is meg kell térítenie - ahogyan az egyik neves nemzetközi jogi tanácsadó cég budapesti irodájának képviselője, Torsten Braner tájékoztatott.

Forrás: photos.com
Ha a késés olyan mértékű, hogy az utas csak az eredeti időpontot követő napon tudna elindulni, akkor a légitársaság köteles szállásról és a szálláshoz való elszállításról is gondoskodni. Ha erre nem hajlandó, akkor a szállítás és a szállás költségeiről mindenképpen számlát kell kérni. Ez különösen fontos, ha egy cég több munkavállalója is üzleti úton vesz részt.

Üzleti utak esetében az is megvizsgálandó, hogy a késés miatt a cég nem esik-e el egy üzlettől, ha például nem ér oda egy fontos tárgyalásra a csapat. Ha a késés időtartama több mint öt óra, akkor az utas nem köteles várakozni, hanem kérheti azt is, hogy a légitársaság szállítsa vissza oda, ahonnan elindult, illetve hét napon belül a repülőjegy teljes árát is visszaigényelheti.

Az is megesett már, hogy töröltek egy járatot, de arról nem értesítették semmilyen formában sem az ügyfelet. Ekkor még plusz kártérítésre is igényt lehet tartani, attól függően, hogy milyen messzire vitt volna az út. A kártérítés összege ilyenkor kétszázötven és hatszáz euró között mozog.

Az Európai Unióban egységes szabályozás (a 2004/261 számú EK-rendelet) vonatkozik az utasoknak nyújtandó kártalanítási és segítségnyújtási kötelezettségekre, amelyek akkor terhelik a légitársaságokat, ha visszautasítják egy olyan utas beszállását, aki érvényes jeggyel rendelkezik, illetve ha a járatok számottevő késéssel indulnak vagy törlik azokat.

A rendeletben foglalt kötelezettségek a légitársaságok üzletszabályzatában is szerepelnek, amelyet az adott cég honlapján és repülőtéri irodájában is hozzáférhetővé kell tenni az utasok számára. Ha a légitársaság az üzletszabályzatában foglalt kötelezettségei ellenére nem hajlandó megtéríteni a költségeket, az igényt bírósági úton is érvényesíteni lehet - emlékeztet rá az e/n/w/c jogi tanácsadó iroda.


Megtévesztő lehet a Wizzair honlapja

A magyar Wizzair is szerepel azon a listán, amelyet az Európai Bizottság várhatóan csütörtökön tesz közzé azokról a légitársaságokról, amelyek az internetes honlapjaikon közölt információkkal megtévesztik a vásárlókat - értesült a Népszava.

A lap csütörtöki számában azt írja, hogy meg nem erősített forrásokból úgy tudják, a Wizzair a mintegy hatvannyolc légitársaságot tartalmazó lista "szürke" zónájában szerepel, azok között a cégek között, amelyek kis híján megfelelnek az EU-ban kötelezően előírt fogyasztóvédelmi előírásoknak.

A vállalat ígéretet tett arra, hogy júniusig kiküszöböli az apróbb szabálytalanságokat, így elkerülheti, hogy eljárás induljon ellene.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. január 26.

Hitelre van szüksége? Bármely okból és sürgős igényként mindenféle hiteleket kínálunk, p...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza