Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Bírság megtévesztő nyereményjátékért

Munkatársunktól, 2009. május 11. - hétfő 11:58
Címkék: fogyasztóvédelem, ellenőrzés, bírság, gvh, eljárás, reklám, hirdetés, átverés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Ötmillió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bakker-Holland Hungary Virágküldő Kft.-t, mivel a csomagküldő vállalat megtévesztette a fogyasztókat, nyereményjátékai, valamint az ügyfeleknek kínált ajándékok révén.


A GVH közleménye szerint a Bakker-Holland Kft. elhallgatta, hogy az egyes nyereményjátékokban nemcsak magyar fogyasztók vettek részt. Emellett a vállalkozás figyelmen kívül hagyta azt is, hogy a promóciós csomagok nem ugyanazon a napon érkeztek meg minden ügyfélhez, így aki később kapta meg a csomagot, kevesebb eséllyel indulhatott a leggyorsabban beküldő megrendelőknek ígért ajándékokért.

Forrás: photos.com
A GVH kifogásolta továbbá, hogy a Bakker-Holland Kft. egyes esetekben "Csúcs", "szuper", "lélegzetelállító", és "top" ajándékként kínált például egy olyan kisrádiót, amelynek a beszerzési ára ötszázhúsz-ezerháromszáz forint körül alakult. A csomagküldő szolgálat 2008. január elseje és 2008. augusztus 31. között terjesztette a fogyasztók megtévesztésére alkalmas küldeményeit.

A versenyhatóság 2008 szeptemberében indított eljárást a Bakker-Holland Kft. ellen. A 2005-ben létrejött vállalkozás a holland Bakker Hillegom B.V. és a magyarországi székhelyű Quelle Bt. tulajdonában áll. Főtevékenysége a növények és egyéb kertészeti cikkek csomagküldő, illetőleg internetes kiskereskedelme.


A csomagküldő kereskedelem során a kereskedő kizárólag a termék ismertetőjét juttatja el bármely formában a vásárlóhoz, vagy reklámban hívja fel a figyelmet a termékre, majd az ismertető vagy reklám alapján kiválasztott és megrendelt terméket szállítja a megjelölt címre. Az 1990-es évek első felétől több csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás van jelen Magyarországon, amelyek katalógusokban, újságokban, televíziós csatornákon, illetőleg közvetlenül a fogyasztóknak szóló levelekben (direkt mail-ekben) reklámozzák magukat és az általuk értékesített termékeket. A vállalkozások gyakorta élnek a direkt marketing kínálta lehetőségekkel (A direkt marketing azoknak a közvetlen megkeresés módszerével végzett tájékoztató tevékenységeknek az összessége, amelyeknek célja termékek vagy szolgáltatások ajánlása, hirdetések továbbítása, a fogyasztók tájékoztatása, a vásárlás előmozdítása érdekében).

Növények, illetve egyéb kertészeti áruk és kiegészítők forgalmazásával számos vállalkozás foglalkozik, egy részük csomagküldéses kereskedelem keretében (Starkl Kert Kft., Sieberz Kft.), mások hagyományos módon. Ez utóbbi vállalkozások között vannak, amelyek ezen tevékenységre szakosodtak, ugyanakkor jelen vannak a kertészeti termékeket, növényeket szezonálisan vagy állandó jelleggel kínáló szakáruházak (Bauhaus, OBI, Praktiker, BricoStore), valamint a (szélesebb termékkört kínáló) kereskedelmi láncok (Tesco, Auchan, Cora) is. A nagyobb piaci szereplők jellemzően katalógusokat, reklámújságokat juttatnak el a fogyasztókhoz, ugyanakkor a Bakker-Holland Kft. által folytatott intenzív direkt marketing tevékenység nem jellemző. A csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások gyakorta nyúlnak ahhoz az eszközhöz, hogy a fogyasztó vásárlási kedvét egy ajándék ígéretével, illetve egy nyeremény vagy egy nyereményt eredményező sorsoláson való részvétel ígéretével igyekeznek befolyásolni. Ez nem tilalmazott, ugyanakkor elvárás, hogy az ajándékról, a nyereményről, a nyereményjátékról adott tájékoztatás megfeleljen a valóságnak. A vásárlási szándék kiváltására irányuló információknak pedig (nyerési eséllyel kecsegtetésnek) egyértelműnek kell lenniük.

A vállalkozás figyelmen kívül hagyta azt a körülményt, hogy a promóciós csomagok postázása nem szükségszerűen ugyanazon időpontban történik, ami szintén jelentős bizonytalansági tényező a megrendelést leggyorsabban beküldő fogyasztóknak ígért ajándékok megnyerésének esélye kapcsán. Aki ugyanis később kapja meg az értesítést értelemszerűen kevesebb eséllyel indul a nyereményjátékon méghozzá úgy, hogy hátrányos helyzetéről nem is tud.

A Bakker-Holland Kft. ezen túlmenően olyan látszatot keltett, mintha az adott nyereményjátékban a fogyasztó csak akkor vehetne részt, ha megrendelését meghatározott időtartamon belül küldi meg. Csakhogy nem volt biztosítva, hogy minden fogyasztó ugyanazon a napon kapja meg a promóciós csomagot, ráadásul a Bakker Holland Kft. sem tudta pontosan, melyik fogyasztónál, mikortól számítódik a nyereményjátékban való részvételt biztosító időtartam. A vállalkozás mindezeken túlmenően az általa forgalmazott termékekkel forgalmazásával kapcsolatos nyereményjátékok vonatkozásában alaptalanul sugalmazta az adott fogyasztó egyfajta kiválasztottságának érzetét. A GVH vizsgálata azonban feltárta, hogy minden küldeményben a sorsolással legmagasabb értéket tartalmazó kódot tartalmazta, kisebb nyereményt tartalmazó küldemények nem is kerültek kisorsolásra.

Forrás: GVH/MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Á. Balázs, 2020. január 22.

Üdv! Nekünk a Baliner Bt.-ről van nagyon rossz véleményünk. Nem teljesítették határidőre a...

Ablakcsere buktatókkal

Mr. George Anderson, 2020. január 22.

Üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsönök, lakáscélú kölcsönök, autó kölcsönök, di...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza