Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nem kell ide jönni!

Tamás, 2009. május 08. - péntek 13:21
Címkék: élelmiszer, vásárlás, panasz, reklamáció
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az üzletvezető szerint luxus az édes és a sós süteményeket külön zacskóba kérni. Amikor látta, hogy nem tudja véleményét rám erőltetni, világossá tette, hogy nem lát szívesen.


Ma Egerből Budapestre utazva a füzesabonyi vasútállomáson leszálltam egy kicsit vonatról, mert megéheztem. Az állomáson üzemelő fornettis boltban kértem öt darab baconos, és öt darab kókuszocs csigát (kicsit). Amikor az árus kimérte, megkértem, hogy a baconost és a kókuszost ne tegye egy helyre, hanem egyik zacskóba a sósat, a másikba pedig az édeset rakja. Nem is lett volna semmi probléma ezzel, ha az árus főnöke nem jött volna elő a bolt hátsó részéből, hogy ez "egy kicsit luxus" és csak egy zacskót kapjak, mivel "semmi baja nem lesz ettől az árunak".

Nem akartam ezen vitatkozni vele, ezért fel is ajánlottam, hogy a plusz zacskót kifizetem. Egy hosszabb szóváltás után végül megkaptam külön tasakban a süteményeket, de a búcsúzáskor az üzletvezető még gorombán odabökte: Nem kell ám ide jönni!

Beteg valóban nem leszek attól, hogy egy zacskóba kerül a sós és az édes süti, de nem is erről van szó. Én így kértem, mert így szeretem. Nem volt nagy kérés. A kereskedő hozzáállásával volt a baj: legkevésbé sem volt vevőbarát. Pedig örülhetne, hogy fogy a reklámzacskó.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

wpetya, 2013. március 02. - szombat 22:19

Az egyik kezükkel a pénzzel foglalkoznak, a másikon bizony ott van a nejlonkesztyű. Avval nyúlnak a sütikért. Tőlem mindig megkérdezik, hogy a két fajta islert egybe tehetik-e, pedig mind a kettő édes.

Meske, 2012. december 07. - péntek 23:07

Velem ma történt meg, hogy a Blaha Lujza téren, az aluljáróban lévő Fornettisnél szerettem volna venni 2 süteményt. kértem az egyiket, kifizettem - ez a süti nem az enyém volt, megrendelésre vittem. Közben odajött egy hajléktalan egy marék apróval, h a lányok váltsák át neki papírra. Ez még nem is lett volna akkora baj, de az ember mint egy tank, odébb lökött. Megvártam, még befejezik, mert szerettem volna még vásárolni. Sikerült megszereznem a második, saját részre szánt sütimet. ahogy jövök el onnan, hallom, az eladó lány mondja a hajléktalannak, hogy mért nem az aprótartóba tette a pénzt. Erre megszólal a "csövi": Mert ez a hülye nő itt állt. Az a hülye nő ezek szerint én voltam, aki ott VÁSÁROLT, és így belegondolva, nem emlékszem, hogy a hajléktalan pénze után mosott volna kezet vagy vett volna kesztyűt, mert az én pénzem sem tiszta, de az övé meg pláne, úgyhogy ezek után nem megyek többé oda.

Kynga, 2011. október 14. - péntek 18:38

Kedves Mindenki:)Igazából szerintem nem a csomagolással kellene foglalkozni hanem azzal hogy pl milyen körülmények között kerül a zacskóba függetlenül attól hogy külön a sós meg külön az édes.Fontosabb szerintem az a tényező hogy sok péksüteményes boltban mondjuk másszák a legyek a péksüteményt vagy gondolok arra amit láttam is hogy az eladócsaj be akarta tenni a sütőbe a fornettit de béna volt és leejtette az egész tepsit a földre és mintha mi sem történt volna szépen összeszedte, visszapakolta és másodjára azért sikerült betenni a sütőbe.Legalább ne a vásárló szeme elött tette volna ezt.az meg hogy egybe van pakolva a sós az édessel szerintem tökmindegy de ha valakinek ez gondot okoz az szóljon!Azért van a szája és az eladónak kötelessége külön csomagolni ha a vásárló erre külön megkéri,bár igaz hogy automatikusan ezt kellene csinálni de mondom elöször azt kéne megnézni hogy,hogy kerül be a zacskóba:))

BMaca, 2009. május 25. - hétfő 16:22

Valóban jobb az édes és a sós süteményeket külön tenni. Nem voltam még a füzesabonyi állomáson, nem tudom milyen ott az ellátottság, de én ilyen esetben megmondom, hogy köszönöm akkor nem kérem, és átmegyek a restibe... Lehet, hogy már a fornetti se megy már úgy, ők is próbálnak lefaragni valamit a költségeikből, csomagolásból, környezetvédelmi termékdíj kötelezettségből... "Örülhetne, hogy fogy a reklámzacskó." Hát ez a megjegyzés talán nem helytálló. Mivel valaki írta, hogy ez franchise, akkor ez azt jelenti, hogy az említett üzletnek kötelessége ezt a zacskót vásárolnia, és csak ebbe teheti a fornettit. Tehát, ha kedvezőbb áron találna másik zacskót, amit aztán ész nélkül osztogathatna, akkor sem tehetné. Én sohasem veszek fornettit, nem akarom védeni. Nagyon örülök, hogy van aki szóvá teszi, hogy mennyi fölösleges csomagolóanyag keletkezik. Még emlékszem arra kislánykoromból, hogy minden rendes nőnek volt egy-két összehejtogatott szatyra vagy zacskója a táskájában. A ma olyan divatos "oversize bag"-ekbe is elférhetne....

kovács edit, 2009. május 22. - péntek 21:25

Kedves Valéria! Az emberiség már belefullad lassan a saját szemetébe. Az igaz, hogy tehették volna külön-külön is a két terméket, itt az emberi magatartás az elítélendő elsősorban!!!!!! "....velemenyem szerint mindenhez jarna tasak, nylon, vagy reklamszatyor. Vannak helyek es nem is egy, nagy bevasarlokozpontok ahol meg a kenyeret sem csomagoljak, csak ott szaradnak a pultokon, fogdd es vidd.Ahol en elek itt minden csomagolas ala kerul.Nylon szatyrokba mindent kulon tesznek...." Aztán mit gondol mi lesz azzal a ménkü sok nylonnal???? Soha el nem rohad. Lassan már a szemétdombokra is épiteni fognak, a tengereken szemétszigetek usznak. Van egy olyan hasznos olvasnivaló, hogy Zöld Ujság!!!! Érdemes rendszeresen olvasgatni. Ez az EU-s tulzásba vitt higiénia, külön papir ,tasak, nylon, reklámszatyor... tekintetében :-(( Nem azt mondom, hogy keverjük össze a krumplit a kiflivel, a hust a szalámival, de egy nylont én többször is használok. A zöldségeshez pl. többször is megfelel szerintem. Meg feltalálták már a szövetszatyrot, meg a kosarat is. Ezek mind környezetbarát megoldások. Sőt!! Az olaszoknál a nagyobb boltokban az elpakoló pultoknál ott vannak hagyva az üressé vált kartondobozok, és ebbe viszik el a vásárlók, ha több cuccuk van, vagy nem hoztak kosarat, szatyrot.

w, 2009. május 15. - péntek 18:02

Tisztelt Mindenki! Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy maximálisan egyetértek papu11 minden szavával, én is azt gondolom, hogy senki ne hagyja szó nélkül, ha bunkó, modortalan hozzáállást tapasztal bármilyen üzletben, és bizony tényleg ott van a vásárlók könyve, amibe nyugodtan bele lehet írni, a nem megfelelő kiszolgálás esetén. Semmi nem fog e téren változni, amíg emberek szó nélkül hagyják az ilyen eseteket. És még valami: mivel évekig éltem külföldön(amivel nem azt akarom mondani, hogy máshol minden jobb, mint itthon, mert ez így egyáltalán nem igaz) de az biztos, hogy a kiszolgálás terén, soha semmilyen hibát nem tapasztaltam, segítő szándékot és kedvességet annál inkább. Szóval ha nem hagynánk szó nélkül az ilyen eseteket, akkor talán itt is elindulna egy változás, ami a vevők kiszolgálását és egyáltalán a szolgáltatóipart illeti.

mese, 2009. május 14. - csütörtök 13:42

A panasz jogos, de csak azért, mert pékáruról van szó (és mert bunkó volt az eladó). „A velemenyem szerint mindenhez jarna tasak, nylon, vagy reklamszatyor“ hozzáálláson viszont kicsit el kéne gondolkodni, mert többek között emiatt termelünk annyi fölösleges szemetet, amennyit. Textilzacskó, kosár is létezik a világon, miközben a hipermarketek ontják magukból az egyszerhasználatos nejlonszemetet. Aki egy kicsit is ad a környezetére, visz magával saját zacskót, és azért szól, hogy ne adjanak neki fölöslegesen.

valeria, 2009. május 10. - vasárnap 23:26

Erdekes fejtegetes kedves papu! En azt mondanam, hogy talan tul draga egy zacsko. Vasaroltam en is otthon. O legelabb egy zacskot ad, de nagyon sok helyen meg azt sem adnak, foleg a penztaraknal ahol velemenyem szerint mindenhez jarna tasak, nylon, vagy reklamszatyor. Vannak helyek es nem is egy, nagy bevasarlokozpontok ahol meg a kenyeret sem csomagoljak, csak ott szaradnak a pultokon, fogdd es vidd.Ahol en elek itt minden csomagolas ala kerul.Nylon szatyrokba mindent kulon tesznek.Kulon az elelmiszert , majd kulon a haztartasi cikkeket.Igaz kifizetjuk a szatyrokat, de minimalis a koltsege, nem ugy mint Magyarorszagon, ahol eleg szep kis penzt kernek erte, bar naponta eladott szatyrok bejott penze talan az osszes az uzlet alltall megvett szatyrok koltseget is fedezik.

sapphire, 2009. május 09. - szombat 14:17

Tisztelt mindenki! Ha valaki ilyen magatartást tapasztal valamelyik Fornetti elárusítóhelyen nyugodtan fordulhat a hatóságok helyett a Fornetti céghez is amely Kecskeméten van név szerint Vidács Gyulához aki a cég kereskedelmi igazgatója biztosan fog megoldást találni az ilyen esetekre! A Fornetti egy ún.franchise rendszer amiben az átvevő tehát a "vállalkozó" aláír egy olyan szerződést ami az ilyen esetekre is van pontos forgatókönyv. Elképzelhető az is hogy a Fornetti tesz arról hogy ez a vállalkozó többet ne árusíthassa az Ő termékeit.

papu11, 2009. május 08. - péntek 19:53

Magam is kereskedő vagyok és mélyen elítélem az ilyen bunkó parasztot, mint az említett "üzletvezető"! Sajnos ezért tart itt az ország, ahol, mert ilyen rakás szar a legtöbb vállalkozó hozzáállása. Sokan nem fogják fel, hogy nem az a vásárló, aki egyszer betéved a boltba, hanem az, aki rendszeresen visszajár! A panasz írónak pedig üzenem, hogy el kellene kezdeni egy kicsit tudatosabb vásárlónak lenni, nyugodtan kinyitni a száját ilyen esetekben a helyszínen, nem itt, ahol semmit nem lehet tenni. Jómagam, ha ilyen kiszolgálással találkozom, legyen az hipermarket vagy zöldségárus, rendesen kiosztom, írok a vásárlók könyvébe és ha indokolt, bejelentést teszek a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Az a baj a magyar vásárlók nagy többségével, hogy nem ezt teszik. Tessék egy kicsit több tartással bemenni akármelyik üzletbe, és soha ne felejtse el az aranyszabályt: a kereskedő van a vásárlóért és nem fordítva! Minden jót!

Kommentek

Szolga mJulianna, 2019. március 24.

Tisztelt Cím !! Amit most vásárolok lakást minden kivan cserélve a legmodernebb termosztált g...

Drága, mégis olcsó - a cirkófűtés

Diana Patrick , 2019. március 23.

Hello mindenki odakint, remélem, hogy minden rendben vannak? A nevem Diana Patrick asszony vagyok, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Diana Patrick , 2019. március 23.

Hello mindenki odakint, remélem, hogy minden rendben vannak? A nevem Diana Patrick asszony vagyok, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés