Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Mélyponton a fogyasztói bizalmi index

Munkatársunktól, 2009. április 24. - péntek 15:33
Címkék: ellenőrzés, kiadvány, vásárlás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Magyarországon a fogyasztói bizalmi index ötvenkét pont, ami Európában a harmadik legalacsonyabb érték - derül ki a Nielsen piackutató vállalat globális, március-áprilisban végzett felméréséből.


A felmérésről szóló csütörtöki közlemény szerint a magyar válaszadók harmincegy százaléka a munkahelyek miatt aggódik leginkább, az ötven vizsgált országban ez huszonkét százalék. A magyar válaszadók a második legnagyobb problémának hiteleiket érzik, majd a villany, a gáz és a fűtés árának emelkedését, s csak utána következik az általános gazdasági helyzet, együtt a munka és magánélet egyensúlyával.

Ettől eltérően ötven ország átlagában a gazdasági helyzet miatt a megkérdezettek huszonhárom százaléka aggódik, majd a munkahely biztonsága után a munka és magánélet egyensúlya következik nyolc százalékos, a hitel hét, továbbá az egészség hat százalékos mutatóval. A magyarok kimagasló aránya, kilencvenhat százaléka látja úgy, hogy országában jelenleg gazdasági recesszió van. Európában Portugáliában hasonló ez az arány, ennél is magasabb Írországban, Nagy-Britanniában, valamint Lettországban.

Arra a kérdésre, hogy országa a következő tizenkét hónap során képes-e kijönni a recesszióból, a magyarok tizennyolc százaléka válaszolt igennel, hatvannégy százalékuk nemmel. A múlt év második feléhez képest a magyarok most pozitívabban ítélik meg a helyzetet: akkor ugyanis csak hét százalék látta úgy, hogy egy éven belül az ország kilábal a válságból. Ennél a kérdésnél az igen válaszok globális átlaga huszonhárom százalék.

Európában a dánok, a hollandok, a norvégok és a svédek a legbizakodóbbak, harminc százalék felett volt az igenek aránya. Lettországban, Írországban és Görögországban viszont tíz százalék, vagy alacsonyabb a recesszióból való kilátásban bízók aránya. A jelenlegi, a magyarországinál alacsonyabb mutatót az ötven vizsgált ország közül csak Lettországban, Portugáliában, Japánban és Dél-Koreában regisztrált a Nielsen. A fogyasztói bizalmi index globális átlaga hetvenhét pont, míg legutóbb, a tavalyi második félévben nyolcvannégy volt.

Az idei, március-áprilisi felmérés során a legmagasabb fogyasztói bizalmi indexet Indonéziában (száznégy), Dániában (százkettő), Indiában (kilencvenkilenc) és Norvégiában (kilencvennyolc) tárta fel a kutatás. A fogyasztói bizalmi index nulla és kétszáz pont között mozoghat, amely három kérdésre adott válaszból alakul ki. Közülük az első az adott országban a munkahelyi kilátások megítélésére vonatkozik. A magyar válaszadók három százaléka jónak, negyvennégy nem jónak, ötvenkét százalék pedig rossznak tartja a munkahelyi kilátásokat. Ez az összesen kilencvenhat százalékos negatív vélemény Európában a legnagyobb arányú, a lett és portugál mutatóval együtt.

A fogyasztói bizalmi index másik összetevője az a kérdés, hogy a válaszadó milyennek ítéli meg saját, személyes pénzügyi helyzetét a következő tizenkét hónap során. Itt Európában leginkább borúlátók a magyarok: csak tizennégy százalékuk mondja azt, hogy kitűnő vagy jó lesz az anyagi helyzete. Nem tartja jónak ötvennégy százalék, míg rossznak huszonkilenc százalék véli. Magyarország után Portugáliában adták a legpesszimistább válaszokat.

Globálisan a felmérés résztvevői közül személyes anyagi helyzetét négy százalék várja kitűnőnek a következő tizenkét hónap során, harmincnyolc jónak, negyvenkét százalék nem jónak, míg tizenhárom százalék rossznak. Arra a kérdésre, hogy tekintettel az árakra és a megkérdezett személyes anyagi helyzetére, a jelen helyzet megfelel-e arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, illetve ötvennégy nem jónak, továbbá huszonöt százalék rossznak. Ugyanígy látják a lehetőségeket Európában az olaszok, a lettek véleménye még negatívabb.

Globálisan kitűnő alkalmat lát vásárlásra a válaszadók három százaléka, jót harminc, nem jót negyvenhat, rosszat pedig tizennyolc százaléka.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza