Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sávszélesség - csak papíron

P. I., 2009. április 09. - csütörtök 12:50
Címkék: szolgáltató, internet, ügyintézés, ügyfélszolgálat, panasz, átverés, szerződés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Mit tehetünk egy pofátlan szolgáltatóval szemben, aki monopol helyzetét kihasználva ügyfelek százezreit csapja be olyan szolgáltatások reklámozásával, aminek nincs meg a technikai háttere? Ezek után pedig beszedi a pénzt, holott egy jóval gyengébb minőségű szolgáltatást ad csak.


Több évig voltam előfizetője a t-home internet szolgáltatásának.(régebben t-online). Elmúlt már egy éve, hogy a meglévő 2M/128 kBit/sec-os előfizetésünket megváltoztattuk 4M/256-osra, aminek a havi díja 7500 forintvolt.

Ez év elején, január közepén a t-home egy üzletkötője telefonon megkeresett bennünket, hogy egy akció keretében 8M/512k-ra bővítenék a meglévő csomagunkat, ha továbbra is náluk maradunk, és ennek fejében aláírunk még egy éves hűségnyilatkozatot. Ráadásul az új csomag kevesebbe is kerülne több mint 1000 forinttal.

A sávszélesség bővítését 2-3 napon belülre ígérte, ami egy héten belül sem történt meg. Ezen kívül új szerződést sem kaptunk, csak egy csekket a januári előfizetésre, ami még mindig 7500 forintról szólt, bár a hónap már tört volt.

Forrás: photos.com
Én a t-home internet sebességmérő szerverén elkezdtem a szolgáltatás sebességét mérni, ami nem hogy a 8M/512 kBit/s-os sávszélességet, de az eddig egy éven keresztül fizetett 4M/256k-os sávszélességet sem érte el. A legtöbb mérés 2M/128k-os sávszélességű szolgáltatásra volt jellemző, amiről a méréseket igazoló lapok meg is vannak.

Felhívtuk a szolgáltatót telefonon, és ők közölték, hogy nincs hiba, mert nekünk soha nem is volt 4M/256k-os előfizetésünk, jelenleg is a kisebbik csomagunk van. Megjegyezném, hogy telefonos beszélgetésünk alatt, ami közel másfél órás volt az ügyfélszolgálat kimondottan cinikus, flegma és kioktató hangnemben beszélt velünk. Ide-oda kapcsolgattak, le akartak bennünket rázni.

Ezek után bementünk a szolgáltató irodájába és közöltük panaszunkat. Ott is azt a választ kaptuk, hogy nincs hiba, mivel a jelenlegi szolgáltatásunk 2M/128k sávszélességű. Előjegyzésünk azonban megvan a nagyobbik, 8M-ás szolgáltatásra. Ha továbbra is akarunk a panaszunkkal élni, akkor írjunk levelet a www.t-home.hu e-mail címére. A levelet megírtam, választ a mai napig nem kaptam.

Panaszunkra a hibát kivizsgálták és a következő választ kaptuk: a 8M/512 kBit/s-os sávszélesség technikai okok miatt nem kivitelezhető, max. 5Mbit lehet az upload. Közöltük a hibaelhárítás szakemberével, hogy ez esetben a szolgáltatást nem kérjük.

Ezek után kaptunk két visszajelzést a hibaelhárító csoporttól, hogy hibát nem találtak. Mondták ezt annak ellenére, hogy a mérésekről a dokumentációkat elküldtem a www.t-home.hu címére.

Újra írtam egy levelet a szolgáltatónak, amiben kértem, hogy az internet és vonalas telefonos szolgáltatásomat meg akarom szüntetni a következő indokokkal:

1. Több, mint egy éven keresztül túlszámláztak bennünket, mivel a 4M/256 kBit/s-os csomagért fizettem havi 7500 forintot, miközben csak a kisebbik csomagot kaptam (az árdifferencia több, mint harmincezer forint éves viszonylatban.)

2. A hibabejelentésünkre csak napokkal később reagáltak, de hibaelhárítás nem történt. Ügyfélszolgálatuk flegma és cinikus, kioktató hangnemben beszél.

3. Egy telefonos beszélgetés után önkényesen módosítják a szerződést, és meghosszabbítják a hűségidőt, márpedig szerződést nem láttam, nem kaptam, így alá sem írtam. (közölték velünk, hogy a hűségidő szerintük már érvényes, így a szerződést, ha egyoldalúan felbontom, akkor harmincötezer forint kötbért vagyok köteles fizetni.)

Erre a levelemre sem történt semmiféle reagálás azon kívül, hogy kaptunk két új csekket, miszerint befizetési elmaradásunk van, és ha nem egyenlítjük ki a számláinkat, akkor átadják az ügyet egy behajtó társaságnak.

Mit tehetünk egy pofátlan szolgáltatóval szemben, aki monopol helyzetét kihasználva ügyfelek százezreit csapja be olyan szolgáltatások reklámozásával, aminek nincs meg a technikai háttere. Ezek után pedig beszedi a pénzt, holott egy jóval gyengébb minőségű szolgáltatást ad csak? Arról nem is beszélve, hogy a sávszélesség emelése csak papíron valósult meg, technikailag nem.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Lobo, 2013. január 09. - szerda 15:37

Ugye csak véletlen, hogy a fenti panaszlevél mellett egy kalasnyikov géppisztolyt reklámoznak? Lobo

Tamás, 2010. október 26. - kedd 17:23

Ezt a "kihasználják a monopolhelyzetet" más szemszögből úgy néz ki, hogyha nálatok nem lenne T-Home, nem interneteznél... :)

Patyusz, 2010. január 17. - vasárnap 17:37

A hatályos jogszabályok szerint kárigénynel éleht a fogyasztó, aki így jár.

Dj Sajtmester, 2009. június 03. - szerda 19:18

Hát én ezek után szólni se bírok. nem beszélve a magas árakról én Szegeden lakók egy új lakóparkban és persze a t-online itt is jelen van persze inviteles netet is lehet használni de 1000 Ft-ot rá kell fizetni mert t-online terület ugye bár. 8000 Ft-ért persten már olyan sávszélességű netet kapsz hogy 1 film kb 2perc alatt lejön. Itt meg ha t-online netet is szeretnék használni sajnos a hálózat gyengesége miatt meg hogy a t-kom tesz is rá hogy milyen a hálózata 25/5 díjcsomag ere felé nem kiépített állítólag. mellesleg itt van egy t-komos bódé szóval maga ere a hálózat biztos jó csak mire ide ér 25-megabitből lesz 4megabit. szóval 7000-forintért a 8 megabits net nagyon luxusnak számít nem beszélve a gagyi feltöltésről....

jomtom, 2009. április 22. - szerda 18:07

A helyzet az, hogy T- kissé furcsán biztosítja a szolgáltatást. 3 db 2mbps-os ágra 4 db NET8 szolgáltatást adtak. Ügyfél sehogy nem értette miért megy a NET8 max 200k-s letöltéssel. Némi telefonálgatás (nem üf, tech csoport) kiderült a bibi. Aztán is az, hogy figyelik a letöltést, és ha sok a peer-to-peer leveszik a sebességet. Ilyen helyen dolgoztam, tehát gyakorlati tapasztalat. Amúgy az ADSL távolságtól függ, 5km-es kábelszakasznál jó, ha fél megásként működik. Mérni kell, mérni kell és naponta jelezni üfsz-nek a problémát. Egészen addig, amíg nem jelzik. A szerződésben min, max sebesség van, ha min-t eléri a szolgáltatást megfelelőnek igazolják vissza. Ilyen az élet. Nálunk nincs adsl, csak kábel lehetne, igy 5. éve elégedett mikrohullámú netes vagyok. Már vezetékes tel. vonalunk sincs, voipra van kötve minden készülék és éves szinten 2.000 ft a vezetékes számlánk.

Megaboy, 2009. április 18. - szombat 20:03

Rengeteg helyen kihasználja a monopolhelyzetet a T-Home, ahogyan az én lakóhelyemen is! Kertvárosi részen lakok, ahol csak nekik van kiépített szolgáltatásuk, és volt egy-két sorozat,amit szívesen megnéztem volna a TV-ben, de ugye ha több szolgáltatásra fizetek elő, akkor kedvezményt kapok, ezért előfizettem a cikkben is említett 4Mbit/256 kbit/s csomagra is. Erre 2 hét múlva T egyesítette magát Home-má, és a dupla olyan széles net olcsóbb lett egy ezressel, be is mentem, hogy átlépnék, mert erre volt lehetőség. Igen ám, csak azt a legvégén közölték, hogy akkor elvesztem a kedvezményem a TV csomagra, és a mostanit, amit adni tudnak kevesebb lesz, ezért jobban járok, ha maradok abban, amiben vagyok. Így is tettem, aztán rá 2 hét múlva a 4 Mbit-es internet elkezdett akadozni, meg elment napjában tucatszor, telefon a hibabejelentőnek, mondjam el részletesen mi a gond, jönnek holnap délelőtt 10 körül megnézni! Hoppá, csakhogy aki dolgozik, az olyankor nincsen otthon, így nagy könyörgések közepette jöttek délután, babráltak az oszlopon, majd odatoltak egy lapot, hogy az oszlopi csatlakozó hibás, lemértek mindent, akkor szuperül ment. Elmentek, egy hét múlva ezt kezdte megint. Ez még párszor megismétlődött, aztán úgy voltam vele, majd helyrejön, mikor aztán már nem bírtam tovább, mert 3 napja egy e-mail-t nem bírtam megírni, felhívtam őket, mondták, majd visszahívnak, mert akkor már TV-vel is gond volt...másnap hívtak vissza délután 4 körül, értsd és mondd !2-kor! minden helyreállt ás atomstabilan működött. Felhívtak, mondtam most jó, mire: "biztos szereltek valahol". Aha, én meg most jöttem le a falvédőről....Régebben a T konkurenciánál ADSL-es voltam, ők szólnak előtte, hogy mikor van karbantartás, ja és nem nappal csinálják, hanem hajnalban 4-6 között minden hónapban, de ott nem is volt gondom, csak a kedvezmények átcsábítottak ide, mert így a kettő jóval olcsóbb volt. 1000X megbántam, szerencsére augusztusban lejár a hűség és úgy felmondok náluk mindent mint a huzat. Korábban is fontolgattam ezt, csak miután átnéztem a szerződést, és láttam "mennyi mindent" elengedtek nekem, mint új előfizetőnek, olyan belépési és egyéb jól kitalált díjakat, ami a világon nem létezik, 20-30 ezres tételekben, hogy kiszámoltam, még akkor is jobban járok, ha fizetek a hűségidő végéig. A helyzet azóta is változatlan, kijönnek, mérnek, jó minden, majd elmennek és leáll minden, de náluk a központban akkor is megy net, mikor telefonon hívom fel őket, mert e-mailt sem tudok nekik küldeni. Szépen kihasználják az emberek szegénységét, és ott verik át az ügyfelet ahol lehet...várom már az augusztust!!!

jabor, 2009. április 12. - vasárnap 10:49

A szerződésszegés csak egyoldalú következménnyel (ügyfél) jár. Kérdezem: ez esetben ki nem teljesítette a szerződést? Kit illet(ne) a 35.000FT? Hasonlóan jártam . Hűségidő lejártával felmondtam a T-online szerződést. Rámterheltek 40.000-et. Kértem, hogy ugyanmár olvassák el a szerződés felmondásának kézzel írt kiegészítését. ...tényleg így van mondták. De azért egy héttel előbb lekapcsoltak a NET-ről.Kérdeztem, hogy miért? A szolgáltatást nem állították visszza. Természetesen a szerződésszegési díj visszafelé nem működik. Az egyheti díjat is csak többszöri telefon után, hónapok mulva küldték . T: jabor

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza