Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szépségipari lódítások

Munkatársunktól, 2009. április 06. - hétfő 14:33
Címkék: fogyasztóvédelem, gvh, ellenőrzés, bírság, eljárás, reklám, átverés, kozmetikum, egészség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Mégsem fiatalítanak tíz évet a Johnson & Johnson Kft. termékei, ahogy azt a cég állította reklámjaiban. A GVH hetvenmillió forint bírságot szabott ki rájuk.


Forrás: photos.com
Mégsem fiatalítanak tíz évet a Johnson & Johnson Kft. termékei, legalábbis erre vonatkozó reklámközléseinek fogyasztókat megtévesztő, jogsértő voltát állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A versenyhatóság valótlan állításokért hetvenmillió forint bírsággal sújtotta a vállalkozást. A Johnson & Johnson olyan reklámokat közölt a fogyasztókkal, melyben például tizenkét heti használat alapján a bőr tíz évet fiatalító, látható hatását ígérte a Roc Retin-Ox+ termékei használatával. Idézet a televíziós, 2007-ben és 2008-ban sugárzott reklámokból: "tíz évet fiatalít", "szarkalábak mínusz hét év", "mimikai ráncok mínusz tizenkét év", "RoC- A megtartott ígéret", mely reklámok - több más hirdetés mellett - jogsértőknek bizonyultak.

Az eljárást a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) kezdeményezte. A szervezet tovább figyeli azon reklámokat, melyek a fogyasztók szépség, vagy egészség iránti vágyát használják ki, és erre vonatkozó, hangzatos eredmények ígéretével veszik rá a fogyasztókat vásárlásra, és szükség esetén eljárásokat indít.

Hasonló jelegű jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft.-t is, ezt a céget száztízmillió forintra bírságolta. A bírságok összegének megállapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a kozmetikai piac jelentős szereplőjének számító vállalkozások több terméket és széles fogyasztói réteget érintő, igen intenzív, jelentős költéssel járó, több hónapig tartó reklámkampány révén tévesztette meg a fogyasztókat. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Johnson and Johnson az egyik termékcsoportra vonatkozó megtévesztő kijelentést önként eltávolította a honlapról, míg a másik cégnek a csomagolások módosítása kapcsán a bírságon kívül további költségei merülnek fel.

Forrás: FJSZ/MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2009. április 07. - kedd 11:06

Tudjátok, anyósomnak is mondtam már - aki AVON-ozik-,hogy ha tényleg érne valamit az a sok vacak akkor már 18 éves királylány lenne. Ezek után elgondolkoztak a lányaim a dolgon és már tized annyi kencét sem használnak.

Kommentek

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza