Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sok a határon átnyúló panasz

Munkatársunktól, 2009. március 19. - csütörtök 11:33
Címkék: fogyasztóvédelem, átverés, panasz, reklamáció, utazás, internet, hirdetés, reklám
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Növekszik a határon átnyúló fogyasztói panaszok száma, amelyek többsége a légi utasjogokat és az internetes kereskedelmet érinti - mondta Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) igazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.


2008-ban kétszázhárom konkrét panaszügy érkezett hozzájuk, kétszázhetven esetben információt kértek tőlük. Tavaly a határon átnyúló panaszok száma a duplájára emelkedett, és háromszor annyian kértek fogyasztói információt, mint 2007-ben. Az EFK igazgatója elmondta, hogy a tavalyi kétszázhárom ügyből százötvenhatot lezártak, a többi áthúzódik az idei évre. A magyarországi irodához tavaly beadott határon átnyúló fogyasztói panaszok hatvanöt százaléka belföldről, harmincöt százaléka külföldről érkezett.

Forrás: Fogyasztók/Tóth sándor Péter

A légiutasokat panasztételt megkönnyítő formanyomtatványok is segítik


A légi utasjoggal összefüggő panaszokról Morvay György elmondta, hogy ezek többnyire a járattörléshez, poggyászelvesztéshez köthetők. Gyakran előfordult, hogy a légitársaságok valamilyen technikai okra hivatkozva törölték a járatot, de az ezzel kapcsolatos károkat nem térítették meg az utasoknak. Az Európai Bíróság 2008-ban úgy döntött, hogy a műszaki hibák, okok nem tekinthetők rendkívüli eseménynek, így ilyen esetekben a légitársaságnak kártérítést kell fizetnie az utasnak.

A társaságok csak akkor mentesülnek a kártérítési kötelezettség alól, ha 

- A járatot „olyan rendkívüli körülmények miatti törlik, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni”.
- A műszaki hibák nem tekinthetőek rendkívülinek csak azért, mert gyakran fordulnak elő.
- Nem mentesíti a céget az sem, ha az minden ésszerű intézkedést megtett és eleget tett a minimális karbantartási szabályoknak

Szintén gyakran fordul elő, hogy a légi szállítás közben az utas csomagja elvész vagy károsul. Ilyen esetben, ha az utas rendelkezik poggyászbiztosítással, a biztosító kártérítés fizet. A biztosítók azonban a kifizetés előtt megvárják, hogy a légitársaság igazolja számukra a káreseményt. A légitársaságok sokszor késve vagy egyáltalán nem teszik meg ezt, a biztosító pedig nem fizet. Az utasnak így a légitársaságot kell „üldöznie” csak azért, hogy igazolhassa a kárt. Ráadásul mind a biztosító, mind a légitársaság bekéri az esetre vonatkozó dokumentumokat, amelyekkel így egyszerre két helyen kell „kilincselnie” az utasnak. Ami a cégeket illeti, bár a legtöbb panasz a Wizz Airrel kapcsolatban érkezett az EFK-hoz, a cég mindig készségesen segített a rendezésben. Ezzel szemben a Malévra ugyan kevesebb panaszt tettek az utasok, de cég sokszor késve vagy egyáltalán nem reagált a szervezet megkeresésére - mondta az EFK igazgatója.

Az internetes vásárlások esetében gyakori panasz, hogy a megrendelt áru nem érkezik meg időben, vagy a begyűjtött megrendelések után eltűnik a szolgáltató.

EU - hatvanezer panasz tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra

Az Unió tagállamaiban hatvanezer panasz érkezett tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt, a nemzeti hatóságok több mint kétezerháromszáz esetben indítottak vizsgálatot az elmúlt évben - közölte az EFK magyarországi irodája. Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. A fogyasztóvédelmi központ arra hívta fel a figyelmet, hogy a különböző reklámszövegek, például a "csak Önnek, csak ma" típusú hirdetések nemcsak bosszantóak, hanem ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvével is.

Az Európai Bizottság a fogyasztók tájékoztatása érdekében elindította az isitfair.eu weboldalt. A honlapon található egy feketelista is, amely összesíti az irányelvvel ellentétes kereskedelmi gyakorlatokat. Az isitfair szolgáltatásai közvetlenül elérhetőek a magyarországi Európai Fogyasztói Központ honlapjáról (www.efk.hu).

Forrás: EFK/MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza