Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Pannon mobilinternetes kálvária

Zoltán, 2009. március 13. - péntek 16:49
Címkék: szolgáltató, internet, szerződés, műszaki cikk, átverés, panasz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Különösebben szerintem senkinek sem kell bemutatni a mobilnet gyönyörűségét, hiszen kapott már hideget és meleget egyaránt, mióta színre lépett. Saját kálváriámat írnám le.


A Fókuszból plagizált kedvenc kifejezéssel élve, az én "kálváriám" 2008 május 11-én kezdődött egy E220-as típusú szappantartó formájú modemmel. Az egyébként is hihetetlenül instabil kapcsolatot fenntartó modem egy határozott mozdulattal megszakította a kommunikációt, újraindította a laptopomat, és az internettel együtt a winchesteremet is múlt idővé tette. Két napos oda-vissza partícionálás után sikerült valamennyi lelket verni a gépbe.

Ekkor vittem be a cuccot a Pannon oroszlányi üzletébe, ahol "egyelőre" még készségesen fel is vették javításra, az egyébként a munkafelvételi jegyzőkönyvön működésképtelennek megjelölt eszközt. Egy teljes hónappal később kiderült az, ami egyébként is nyilvánvaló volt, ergó: javítás helyett kicserélték. A csavar itt jön igazán a történetbe, mert a rossz tapasztalat után szabadon nem típusazonos készüléket kértem, hanem egy GlobeTrotter Express 7.2-es adatkártyát. Nagy boldogan haza is vittem, az örömöm egészen addig ki is tartott, amíg az egyébként Fujitsu-Siemens márkájú gépembe bele nem dugtam. Kezdtük azzal, hogy nem ismerte fel a sim kártyát. Jól van mondom, a semmiért nem fizetek, hát visszavittem ezt is, 2008. július 17-én, a hibát demonstrálandó, vittem a gépet is.

Meglepetésemre egy ugyanolyan típusú adatkártyával próbáltuk meg újra, ami akadálytalanul látta a sim-et. Újabb négy hetes periódus következett, ami alatt a kártya új szoftvert kapott, és lássanak csodát utána minden teketória nélkül működött. Ebben csak az az egy igazán szép dolog van, hogy előtte háromszor próbálták nekem bebizonyítani, hogy a laptop az, ami a problémát okozza. A típusazonos - és működő(!) - adatkártya felveti azt a kérdést is, hogy miként került egy szállítmányba két, teljesen eltérő firmwarer-rel ellátott eszköz. Augusztusban vissza is jött, és leszámítva azt, hogy időről időre megszakította önhatalmúlag a kapcsolatot, viszonylag zökkenőmentesen üzemelt, egészen idén februárig. A WM rendszerháznál már valószínűleg piedesztára emelnek, mert ezúttal is nekik lett visszapostázva javításra a kártya, ami egyik percről a másikra újfent bemondta az unalmast. Amióta ezt a kártyát használtam, olvastam a neten mindent erről a típusról, és úgy a mobilnetről általában, csak jót nem, de ez azért már mégis csak több a soknál. Tegnap vissza is küldtek egy kártyát, új imei szám, kicserélt fő alkatrész, friss ropogós, karcmentes. Körülbelül fél nap folyamatos üzem után nem látta a sim kártyát, majd közölte velem a gép, hogy az usb eszközt nem lehet felismerni.

A kocsis szótár legválogatottabb kifejezéseivel kísérve megnéztem a firmware verziószámát; „Unknown (Recovery mode)”. Én nem értek ehhez, de elég valószínű, hogy a javításhoz használt firmware benne maradt a kártya memóriájában, a pannonost pedig egy az egyben lefelejtették róla. Itt van hát a gordiuszi kérdés, visszavigyem-e vagy nyeljem le a békát Augusztusig? Mert van ám hűségszerződés is a világon, amiben persze sehol sem szerepel, hogy a modemet is ki kéne fizetni, ha felbontom a szerződést. Mégis elvárnák, hogy a húszezer forint kötbér mellé fizessek ötvenötezret, ezért a havi szinten hatezret kóstáló "spatuláért".
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Tóth Péter, 2011. december 06. - kedd 23:15

Én is megjártam a pannon mobil nettel. 5 GB -os lehúzós csomag volt, túlforgalmazási díjjal. Használat közben egyszer csak jött az SMS, hogy elértem az 5 GB -os forgalmi korlátot. Ekkor kis idő múlva megszakították a kapcsolatot, és írták hogy fizessek be 3700 Ft-ot. Elmentem az ügyfélszolgálatra, és befizettem az összeget. Kérdeztem hogy mikor fogják újra aktiválni a netet? Azt mondták 24 órán belül. (West End ügyfélszolgálat - had ne minősítsem őket) Természetesen nem aktiválták a megadott időn belül. Újra vissza az ügyfélszolgálathoz. Kérdezem hogy mi a késedelem oka? Azt mondják nekem, hogy addig nem aktiválják újra, amíg nem fizetek nekik 72,000 Ft-ot !! Mondtam nekik hogy na ne röhögtessenek! Bevágtam a cuccot a kukába, és tőlem egy fillért se láttak többet, de nem is fognak !! Azóta kiadták behajtónak, de ő se járt nagyobb sikerrel. Most már 120,000 Ft -ot kellene kifizetnem! Ez az egész egy nagy átverés volt !! Messziről kerüljétek el őket!!

Kántor, 2011. január 02. - vasárnap 21:43

mért korlátozzák a netet és mi köze van a korlátlan netnek ehez k

Pallaga Gábor, 2010. július 13. - kedd 17:14

Válaszoljon mihamarabb valaki mert idegesit!

Pallaga Gábor, 2010. július 13. - kedd 16:57

Nem rég kaptam egy SMS-t a telenortól ez állt benne:Név: Szám: Telenor Tartalom: Az àSZF-ben foglaltak értelmében egyéb forgalomtìpusànak sebességét lassìtottuk. A feloldàsròl ügyfélszolgàlatunkon vagy az àSZF-böl tàjékozòdhat. Telenor Ez mi?Nekem ez magas...szar ez az egész Telenor.Múltkor 71 ezret kellet fizetni mert nem kaptam sms ,hogy tuléptem...de csak az msn-t használtam és max 30p.De min1 ez az sms már megint milehet?Segitene valaki?Köszönöm!!!

lala, 2010. június 24. - csütörtök 12:11

Sziasztok! Sajnos ez az egész pannon telenor egy rohadt nagy kib...szás a polgárokkal! Le akartam mondani egy sima előfizetésemet. Befáradtam a Pólusban lévő márkaboltba ott az ügyintéző hölgy közölte( miután megnézte a rendszerben!!!) hogy semmi tartozásom semmi hűségnyilatkozatom tehát simán felmondható. Kérdezte hogy befizetem most vagy postázzák a számlát? Pénz nálam ott nuku mondom akkor jöhet a számla. Na most megérkezett:52000 + az apró!!!! Telefon mondom csók mi ez a kis pénzecske? Válasz ön vásárolt egy ilyen olyan telefont.vonal megszakad telefen újra kérdés detto válasz ön aláírt hűség kutyafülét vagy valamit! mondom ember az előbb még telót vettem most meg már hűséget egy héttel ezelőtt meg semmi tartozásom hát ez hogyan van? Válasz hát akkor menjek vissza a pólusba és ott majd a hölgy ír valami levelet hogy kapcsolják vissza a telót! De ezt bizony különben ki kell fizetnem!! Na mi ez ha nem egy büdös bunkó pénznyelő cég??

Gera250, 2010. május 30. - vasárnap 09:15

Sziasztok. Nem tudom mi ez a telenor, de hogy egy kicseszés az összes többi pannon modemes nettel, az 100%. Amióta ez bejött azóta jönnek az sms-ek. Hogy így tuléptem meg amugy. De hogy lehet túl lépni amikor korlátlan. NA ez nekem suta. Vannak még hülye emberkék de én nem közéjük tartozom. Ugyhogy hamar megfogom szüntetni ezt a netet. CSak a baly hogy 50000 ezer ft-ot, elkérnek a kikapcsolásért. Hát van az ilyeneknek jövője? Nah mind1. Sajnálok mindenkit aki ugyanettől idegeskedik. Üdv: Gera

Kertész József, 2010. május 24. - hétfő 08:33

Idézet a pannon ügyfélszolgálattal folytatott "levelezgetésből: "Tisztelt ügyfélszolgálat! Immáron sokadszorra érkezik ehhez hasonló felháborító sms önöktől:"Tartalom: Az àSZF-ben foglaltak értelmében egyéb forgalomtìpusànak sebességét lassìtottuk. A feloldàsròl ügyfélszolgàlatunkon vagy az àSZF-böl tàjékozòdhat. Pannon Legutóbbi ilyen tartalmú sms érkezése után is jeleztem telefonon illetve email-ben is az ügyfélszolgálatnál,hogy teljességgel érthetetlen számomra az amúgy is alacsony sávszélesség még nagyobb mértékű lelassítása.(Ugyanis az ÁSZF ben vállalt minimális sávszélességet sem éri el néha a sebesség,ami szinte lehetetlenné teszi még az un."normál felhasználói" webböngészést is). Továbbra is fenntartom állításom,miszerint fájlcserélő,fájlmegosztó,vagy egyéb nagy mennyiségű adat továbbítására szolgáló alkalmazást nem használok.Online tv illetve mozinézést nem "követünk el" hisz a pannon "széles-sávú internet" ezt nem is teszi lehetővé! Az sms spártai tömörsége amúgy is kérdéseket hagy nyitva,úgymint: "Az àSZF-ben foglaltak értelmében egyéb forgalomtìpusànak sebességét lassítottuk." Az ÁSZF egy igen terjedelmes,több részletre kiterjedő jogi szerződés,mely egy szolgáltató és a vele szerződött ügyfél közt jött létre.Kérdésem a következő: Eme szerződésnek mely részének értelmében lassította a szolgáltató az "egyéb forgalomtípusom sebességét" (?)? Lefordítva,mit követtem el ami ilyen szankciókat von maga után??? Legendák keringenek a pannon internet "korlátlan" internet szolgáltatásának havi 15 GB-os korlátjáról amit nem ildomos átlépni,na de hol van az én forgalmam ettől? Összegezve: Teljességgel jogtalannak érzem az amúgy is minősíthetetlenül lassú sebesség korlátozását ráadásul valódi indokot nélkülözve,egyoldalú szerződésértelmezés mellett. Nyomatékosan kérem a korábbi állapot visszaállítását,a véleményem szerint jogsértő helyzet megszüntetését vagy kérem a szerződés közös megegyezéssel való felbontását,természetesen az irreális összegű kötbér megfizetése nélkül." Nos,2 hét elteltével jött is a válasz,mindenféle zagyvalékos ÁSZF hivatkozásokkal és magyarázatokkal,de a lényeg az volt,hogy: "Felhívjuk szíves figyelmét továbbá arra, hogy a szerződés megszűnésével egyidejűleg valamennyi fizetési kötelezettsége esedékessé válik. Tájékoztatjuk továbbá, hogy az előfizetése tekintetében számlázandó díjaktól eltekinteni nem tudunk. Sajnáljuk, de a fentiektől eltérő válasszal nem szolgálhatunk." Ezek után csak annyit írhatok még,hogy hajrá pannon(immáron telenor)

Székelyné Németh Erika, 2009. július 18. - szombat 09:33

Kedves gkv70 ! Én is alig várom a hűségidő lejáratát, Nálam is hozzád hasonló gondok vannak. Nekem meg azt hazudtak, hogy nyugodtam használhatom mindenütt. Utánanéztem a lefedettséget, kiderült, hogy nem szerepel Herend. Tehát .. nem csodálom, hogy miért ilyen csigalassúságú és sokat akadozik emiatt az internet. Panaszt tettem fél éve Veszprémi szolgáltatónál, de kinevettek engem. (Ugyanis nagyothalló vagyok.) Én is fizetek 6127-forintért... Ugye.., szerződést nem bonthatom fel, máskülönben 20000 ft körül lenne az ára. Még egy hónap van hátra,aztán más szolgáltatóhoz megyek. De már 14 éves fiam lesz a kísérőm, ő többet tud. Remélem...

gkv70, 2009. július 15. - szerda 13:04

Sziasztok Ismerős a dolog én is alig várom,hogy leteljen a hüségidő és a pannonos netet feltudjam rugni akár a holdba.Megkötésnél tudtuk,hogy nálunk nincs meg a 3g-s lefedettség csak az EDGE,de arról például nem szólt senki sem,hogy bizonytalan,oldalak betöltésénél illetve letöltésnél gondol eggyet és ott hagyja az egészet,van mikor folyamatosan ledobál a netről.Természetesen az ügyfélszolgálat szerint minden megfelelően müködik,sőt már szoftver frissités is volt a modemen.Inditotta már ujra nekem is a gépet minden további nélkül.Feljelentkezésnél kiirja a kapcsolatisebességet ami 236,8kbps ezzel szemben jó ha 26 kb/s a letöltési sebessége ( persze ez is csak hajnalban ) az átlag az kb 3-6 kb/s de volt már olyan is ,hogy 800 byte/s tempóval hasított.Természetesen nekem is fizetnem kellene kötbér fájdalom dij és stb kb 80 eft-ot.Igy viszont marad a havi 6 eft a nagy semmiért. Azt nem értem ilyen estben miért nem lehet minden további nélkül szerződést bontani a szolgáltató hibájából? Nincs tájékoztatás a szerződésnél a bizonytalan kapcsolatról a tetű sebességről és a hasonló "hibákról"

hummelke, 2009. június 22. - hétfő 20:41

sziasztok hat nekem is szep kis "kalvariam" volt.szinten fujitsu siemens laptopommal.en elsore is stick modemet kaptam,ami par nap mulva meghalt,igz bementem a pannon uzletbe es ezt elkuldtek javitasra addig en is szappantartot kaptam.(amugy magamban en is ezt allapitottam meg hogy ez szappantarto).szoval a wifis netem is gyorsabb volt mint ez a pannonos.amugy ki is csereltek a modemet,meg az uzletben kiderult hogy ezt a modemet kicsereltek.majd hallom a masikasztaltol mondja az en ugyintezomnek a masik hogy ezt nem szabadott volna elmondani az ugyfelnek.haat koszonom szepen.amugy az elotte levo korlatozasokat a modem hibajanak tudtam be...de aztan kiderult hogy a netemet folyton korlatozzak...felhivtam oket es aztmondtak hogy megosztoprogramokat hasznalok.sajnos vagy nem a gepemen nincs letoltoprogram,arra vannak az informatikus es egyeb kocka haverjaim hogy leszedjek nekem ha valami kell.nem tudom ugyan a youtube minek szamit... amugy mivel sms-t is lehet errol kuldeni hat en kuldtem..csakhogy rosszul szamlaztak ugyhogy altalaban dupla dijat fizettem..tudom hogy nem kuldtem annyit amennyit ok kiszamlaztak...de ez mar nem is erdekelt.utanna neztem ennek annak..es ugye van egy gumiszabalzuk is hogy ok valtoztathatnak barmikor a szabalyokon...remek.. a,ugy van egy jogasz ismerosom aki szivesen segitett.ugyhogy repult a panaszlevel a pannon egyik osztalyanak..leirtam nekik hogy ez az egesz a vasarlo megtevesztese,nem vagyok megelegedve a szolgaltatassal...a levelet amugy meg el kell kuldeni a fogyasztovedelemnek es a bekelteto testuletnek.megirtam nekik hogy kerem az azonnali felmondasat a szerzodesemnek, kotber eltekintesevel. 30napjuk van ra hogy valoszaljanak.na en a 30 napon megkaptam a valaszt hogy elengednek kotber nelkul,de ok akkor is jogosan korlatoztak..hm...gondolom azert nem ismertek el mert akkor ha beperelem oket vesztik is azonnal.mindegy nem volt nekem kedvem perelgetni oket szoval igy jo volt.sajnos elhuztam kicsit,most londonban lakom es utpolso napomon akartam visszaadi ezt a csodat..de alig volt idom szoval majdnem zarasra ertem oda..csaaak hogy a neten rosszul volt kiirva a nyitvatartas..egy oraval elobb bezartak nekem meg masnap hajnalba repult a repcsim:( szoval hazamentem...ujabb panasz ezuttal telefonon...mondtam hogy nem vagyok hajlando megegyszer abba az uzletbe menni vissza..mert ugyanis meg bennt voltak a dolgozok de elhajtottak mint a piaci legyet...bunko volt a no..szoval most kinnt vagyok.aztmondta a telefonos operator hogy mivel korlatlanul barmikor visszaadhatom a cuccot ezert kesobb is jo..gondolom..addig meg fizessem mikor nem is hasznalom otthon porosodik..de abba az uzletbe kell bevinnem tovabbra is...szoval varom hogy hazamenjek es visszaadjam.mellekesen a kinnti netem teljesen tokeletesen mukodik es megtanultam letolteni:).szoval irjatok panaszlevelet...ha esetleg valakinek kell a leirt levelem szivesen elkuldom emailban...hummelkee @ hotmail . com :)bocsi az osszefuggetlen beszedert csak mindig felidegesitem magamat a pannon teman...sziasztok


1 2

Kommentek

Marcsi, 2019. november 19.

Anastasia Gregorin • rogintasia055@gmail.com

Nem járt sikerrel nálam. Köszönöm...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Marcsi, 2019. november 19.

Anastasia Gregorin • rogintasia055@gmail.com

Nem járt sikerrel nálam. Köszönöm...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Mr. Dékány Endre, 2019. november 18.

Hé, hitelkeresők, szükség van-e sürgősségi hitelre vállalkozás indításához, adóssághit...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés