Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Mélyponton a vásárlási hajlandóság

Munkatársunktól, 2009. február 26. - csütörtök 13:55
Címkék: ellenőrzés, vásárlás, kiadvány
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Jelentősen esve mélypontjára süllyedt 2008 decemberében a vásárlási hajlandóság a GfK Hungária legújabb, a magyar kiskereskedelmet vizsgáló kutatása szerint - mondta Kozák Ákos, a piackutató intézet igazgatója.


A vásárlási hajlandóság 2008 szeptemberéhez képest rekord mértékben esett, ami arra utal, hogy 2008 végéig a hazai fogyasztók többsége nem vett tudomást arról, hogy a válság miatt át kellene alakítania vásárlási szokásait.

Forrás: MTI
Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója a kutatás eredményeinek ismertetésekor kiemelte: a globális válság kapcsán tavaly év végén kialakult bizonytalanság nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet 2008-ban, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel.

A GfK kutatása megállapította, a magyar háztartások a munkanélküliségtől és a családok anyagi helyzetének romlásától való félelem hatására várakozó álláspontra helyezkedtek a vásárlások tekintetében. 2008-ban megtorpant a hipermarketek és a diszkontok korábbi dinamikus növekedése: a háztartások az utóbbiban már csak 3,6, előbbiben pedig 1,1 százalékkal hagytak több pénzt 2008-ban, mint egy évvel korábban.


A GfK adatai szerint az élményszerű nagybevásárlások aránya két éve folyamatosan csökken, amely nem kedvez a nagyobb alapterületű boltoknak. A diszkontok pedig már 2007-ben sem tudták növelni vásárlóik számát. A magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma ugyanakkor mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévét vizsgálva erőteljesen nőtt. A szupermarketek forgalmának értéke 2008-ban 20,2, a drogériáké 15,4 százalékkal lett több. Ennek oka, hogy új vásárlókat is megnyertek maguknak, illetve meglévő vásárlóik is többször vásároltak náluk, és egy-egy alkalommal több pénzt is költöttek. Dörnyei Otília hangsúlyozta: mivel a válság miatt csökkent a fogyasztók lojalitása az egyes üzlettípusok iránt, ezért 2009-ben azok nyernek a kereskedelemben, akik új vevőket tudnak megnyerni maguknak.

A tavalyi év utolsó negyedében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai az alapvetőbb termékek közül a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriában. Emellett kevesebb tea, csokoládé, édes és sós keksz, valamint őrölt pörkölt kávé fogyott. Dörnyei Otília ehhez kapcsolódóan elmondta, hogy a kávé és a tea forgalma évek óta csökken, a válság csak ráerősít erre a tendenciára. Az alapvető termékek közül nem estek vissza a száraztészta, a sajt, a joghurt és a túró vásárlásai. Égetett szeszekből és borból is hasonló mennyiség fogyott, mint egy évvel korábban.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2019. január 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mária Ádám, 2019. január 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

olivia scarlett, 2019. január 21.

Helló barátaim, én vagyok Juliet moore név szerint, és igazán szeretném tájékoztatni a vil...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés