Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nem beszédes a UPC

Valéria, 2009. január 14. - szerda 15:55
Címkék: telefon, szolgáltató, kábeltévé, fogyasztóvédelem, ügyfélszolgálat, ügyintézés, panasz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Pedig én csak azt szerettem volna, hogy lemondhassam az automatikusan megemelt árú csomagomat a lehető legrövidebb időn belül, hogy a fizetendő időarányos rész a lehető legkevesebb legyen...



Forrás: photos.com
Az alábbiakban a UPC-vel folytatott (egyoldalú) párbeszédem kálváriáját mutatnám be.

A célom egyrészt az, hogy a cég megtegye azt a csomagmódosítást, amit ezidáig hiába próbáltam kérni, másrészt pedig, hogy valaki, akinek a lehetősége is megvan rá, kérje számon végre egy ekkora cégen, miért is lehetetlen elintézni telefonos és internetes ügyfélszolgálatukon egy egészen egyszerű ügyet, miközben az én pénztárcám kárára ketyegnek a napok...

Remélem, segítségemre tudnak lenni e kérdésben, és mások figyelmét is felhívhatjuk arra az anomáliára, amely a UPC-nél folyik.


A történetem időrendben a következő:



Január 6.
Körülbelül két órás telefonos próbálkozás, majd annak sikertelensége után a szolgáltató webes felületén a probléma benyújtása. (Sajnos egy karaktert elütöttem az email-címem megadásakor, így ezt elismerem, én hibáztam.)

Január 8.
Újabb telefonos kísérlet a csomagmódosításra a 1221-es ügyfélszolgálati számon. Sikertelenül. A "miért" kiderül abból a levélből, amelyet ismét a UPC webes ügyfélszolgálati felületén próbáltam benyújtani - szintén sikertelenül. Ezután a szöveget bemásoltam egy sima e-mailbe, és ily módon juttattam azt el az info@upc.hu ügyfélszolgálati e-mail címre.

T. Cím!

A mai napon ismét telefonon próbálkoztam, kellemes meglepetésemre az 1221 elsőre kicsöngött, majd végighallgatva (és fizetve a telefonköltségeket) sikerült eljutnom a LEMONDÁS menüponthoz, ahol harminc percen keresztül hallgathattam, hogy ez csak ebben a menüpontban intézhető, és hogy az előre látható várakozási idő több, mint tíz perc. Várakoztam türelmesen, majd pontosan harminc perc után (mikor a várakozási idő már öt-hat perce csak három perc volt) a hívás váratlanul megszakadt. Gondolom, a rendszerük harminc perc után automatikusan ledobott magáról, miután fél óráig csak fizettem a hívásért.

El nem tudom képzelni, hogy egy olyan komoly cég, mint az Önöké, ahol a "beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítik", miféle minőségről beszél egyáltalán, amikor rendszeresek az olyan helyzetek, hogy az ügyfél napokon keresztül nem tudja jelezni Önöknek kérését! Azt hiszem, ezt valamilyen fogyasztóvédelmi fórumon jelezni is fogom. Mert az idő mindenkinek pénz, hát még a telefon! Önök, akik telefonos szolgáltatást értékesítenek, nem képesek egy visszahívás opciót beépíteni a rendszerükbe?! Sajnos évek óta tapasztalom azt, hogy igenis visszaélnek a hatalmukkal, gyakorlatilag úgy szívatják az előfizetőiket, ahogy nem szégyellik.

És most az eredeti problémám:

Miután megkaptam az esedékes számlalevelüket (722446770), feltűnt, hogy a bronze kábeltévé csomagom kedvezményes ideje valószínűleg december végén lejárt (megjegyezném, hogy erre egy automata rendszer valószínűleg már előző hónapban figyelmeztetni tudná a kedves ügyfelet - már ha akarná), és az eddigi 2700 forintos díj helyett automatikusan 3990 forintos "kedvezményes" áron számlázták ki a szolgáltatást. No ezt szerettem volna kollégájukkal egyeztetni, illetve megkérni őt, hogy ilyen feltételek fennállása mellett AZONNALI HATÁLLYAL MÓDOSÍTSA LEFELÉ KÁBELTÉVÉ ELŐFIZETÉSI CSOMAGOMAT A START CSOMAGRA.

Így jelen levelem célja ugyanez: azonnali hatállyal kérem a csomag lefelé módosítását, és ennek megfelelően a pontos fizetendő összeget felém jelezni. A 3990 forint időarányos részét (a mai napig, január 8.), illetve a meglévő chello bronze előfizetési díjat természetesen kifizetem, ugyanakkor nem óhajtom egy általam el nem fogadott feltételekkel rámszámlázott szolgáltatás további részét Önöknek még az ügyintézés időtartamára sem megfinanszírozni. És nem szeretnék emiatt a későbbiekben késedelmi kamatot sem fizetni. Talán a telefonköltségembe, és abba a néhány órába, amelyet ezzel kellett eltöltenem, az is belefért.

Elvárom, hogy ügyemben a lehető leghamarabb intézkedjenek! Várom hívásukat, visszajelzésüket.
Tisztelettel...

Forrás: photos.com
Levelemet a rendszerük automatikusan iktatta:

"ugyfelszolgalat@upc.hu" írta:

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönettel vettük email-en küldött megkeresését, melyet a CC-63343/1-2009-as iktatószámon regisztráltunk. A válaszadásig szíves türelmét és megértését kérjük.

Tisztelettel,
A UPC Magyarország Kft. ügyfélszolgálata


Január 14.
Eddig vártam, hogy a rendszer által hivatalosan is iktatott levelemmel kapcsolatosan felvegyék velem a kapcsolatot. Hiába. Újabb telefon, de érdemi ügyintézés nélkül. Ugyanabba a menüpontba kapcsoltak, amely "kizárólagos fóruma a lemondásoknak".

Így újabb, immáron panasztétellel együttes emailt írtam:

"Csomag lefelé módosítási kérelmemet érdemben a mai napig (január 14.) nem sikerült rendeznem, ezért a mai napon ismét a telefonos ügyfélszolgálatnál szerettem volna rákérdezni, hogy mikor tervezik, hogy intézkednek ügyemben. Sajnos jelenleg ismét több mint tíz perce tartom a telefonvonalat, miután az ügyfélszolgálati munkatársuk kérésem ellenére sem tudott alternatív megoldást javasolni arra, hogy a módosítási kérelmemet azonnal rendezni tudjuk, és ismét a "lemondás" menüponthoz kapcsoltak, és az "előre látható várakozási idő több mint tíz perc" szöveget hallgatom.

Innentől kezdve úgy érzem, kénytelen vagyok a visszamenőleges lefelé módosítási kérelem mellett PANASZT tenni Önök ellen a megfelelő fórumokon. Komolytalannak érzem ügyfélszolgálati tevékenységüket, és sajnos nincs több időm arra, hogy 18 perc után is tartsam a vonalat, illetve több időt és energiát fektessek abba, hogy Önöknél házon belül egy kisebb csomagot választhassak a korábbi helyett.
Tisztelettel...

Nos, eddig ennyi. (Persze erre a levélre ismét kaptam egy iktatószámot...)

Pedig én csak azt szerettem volna, hogy lemondhassam az automatikusan megemelt árú csomagomat a lehető legrövidebb időn belül, hogy a fizetendő időarányos rész a lehető legkevesebb legyen.

Valéria
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

gyenes szilvia, 2011. július 29. - péntek 12:13

Tisztelet címzett Gyenes Szilvia vagyok a mostani internet szolgáltammal a hűség idő szept 09 jár le és szeretnék szolgáltatót váltani nem vagyok meg elégedve vele de akkor televízió szolgáltatót is váltanék ha internet és televíziót kérnék önöktől milyen csomagot tudnának ajánlani??a 10 mega mire elegendő film nézésre és letőltésre kérem mi előbb válaszoljanak mert a hűség idö után nem szeretnék feleslegesen fizetni ezt a levelet is 5-10 percig tart meg írni kérem mi előbbi válaszukat további jó munkát Üdvözlettel Gyenes Szilvia Ballószög 2011 08 29 tel/30/ 603 30 72

németh zsolt, 2010. április 07. - szerda 16:19

Tiszteletel kérek mindenkit! Ha UPC ügyfélként sérelem éri. Jutasa el panaszát a nemethbudapest@gmail.cimre. Remélem érdemben tudok segiteni

Miki, 2010. március 09. - kedd 22:12

A 9. levélváltásnál tartok a UPC-vel. Sosem arra válaszolnak, amit kérdezek. Nem tudom elérni, hogy ismerjék el a hiányos tájékoztatás miatt nekem okozott kellemetlenségeket, az ügyfélszolgálat gyenge színvonalát, az internet szolgáltatás sebességéről szóló reklámjának és tájékoztatásának megtévesztő voltát. A hűségidő letöltéséhez viszont ragaszkodnak!!!

levente, 2010. február 01. - hétfő 10:35

Sziasztok, ha valami problémátok van az UPC-vel ,írjatok a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak ezen az űrlapon keresztül: https://e-nhh.nhh.hu/e-nhh/4/urlapok/esf00114/ Talán segítenek... Mellékelem a saját problémámat, amelyel megkerestem őket a mai napon. Valamilyen válasz remélhetőleg hamarosan érkezik: "Tisztelt Hölgyem/Uram! Szeretném a segítségüket kérni a következő problémával kapcsolatba. 2010. jan-25.-én kötöttem egyéves hűségnyilatkotattal szerződést a UPC-vel "digital gold" csomagra, melynek havidíja 5500 FT. A csomag tartalmazott számos idegennyelvű csatornát is, melyek ma hajnalban (febr.1.)egyszerűen eltűntek a csatornakínálatnól. Először valamilyen hibára gyanakodtam, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot. Ott azt a tájékoztatást kaptam, hogy a mai naptól megváltozott a csatornakiosztás és az idegennyelvű csatornák többé nem lesznek elérhetőek. Amennyiben továbbra is szeretném ezeket a csatornátokat , választhatok kétféle csomagból: egy "európai" és egy "világ". Természetesen nem ingyen, hanem 300-300 FT-os feláral. Ez azt jelentei, hogy ezentúl havonta 5500 FT helyett 6100 FT-t kell fizetnem. Mindez, hangsúlyozom öt nappal a szerződéskötésünk után történt úgy, hogy a UPC illetékesei nem adtak előzetesen tájokaztatást arról, hogy ilyen értelemben módosítják a szerződést. Szerintem ez kimeríti a tisztességtelen eljárás fogalmát, és teljesen igazságtalannak érzem. Hangsúlyozom, hogy a problémám elvi jellegű, nem pedig a többletköltségek mértékével van a bajom. Úgy érzem, hogy ez teljes kihasználása és félretájokoztatása a fogyasztóknak. Egyszerűen nem azt kapom amire előfizettem, és ráadásul nem is a tájékoztattak tisztességesen a leendő változásokról. A kérdésem az, hogy Önök szerint mit tehetek ebben az esetben? Válaszukat előre is köszönöm!"

Varga Gyula, 2009. április 19. - vasárnap 18:41

Kedves sorstársak! Nem kell félni, az az igazság, mi vagyunk a nagycégekért! Senki nem vette még észre! Az az igazság sok függ attól, ki az aki ott dolgozik, és az általam csak EU kulturájú cégeket úgy-ahogy kompenzálja! Az EU kultura egy barbár kultúra, friss álhumánummal nyakonöntve! A probléma az, hogy idegenek, nem érdekli őket, csak a pénz. Sok ilyen volt a történelem során, de mi ezt nem akarjuk észrevenni! A lényeg, hogy akkor, amikor minden megszakad, egy mobilról nem hívhatók, mert nem készültek fel arra, hogy minden megszakad! Istennek képzelik magukat! Ha rákérdez az ember, mert tapasztalt már olyat, a válasz: az nem lehetséges, persze ezt a már beszűkített agyú managament mondja! A minap a UPC hitelt akart nyújtani, s a túlképzett emberük sehogy nem értette, hogy, ha kell én megyek hitelt felvenni! Nem ismerte a hitelnyújtás felvételeit (nem akarta ismertetni). Szóval, amikor egy buta, de szorgalmas embernek munkát adtok, messze kerüljétek el, akármilyen színes is a sapkája! Akármilyen EU kultúrát képvisel! Gyula

wikend, 2009. március 31. - kedd 21:45

A UPC terjeszkedéséről csak annyit, hogy a legtöbb új építésú társasházzal már előre megegyeznek, hogy az egész épületbe bevezethessék a kábeleiket. Így minden egyes új lakó, aki nagy örömmel beköltözik, és szeretne mondjuk tv-t nézni, internetet használni, egész egyszerűen nem tud másik szolgáltatóhoz fordulni, mert a upc automata kiépítette a teljes hálózatát. Na már most, ha az új lakók közül vki egy másik szolgáltatóra - pl. a sokkal olcsóbb digikábelre - szeretne váltani, ahhoz be kellene vezetnie a kiválasztott szolgáltató hálózatát. Nincs kiút, így már csak az egész társasházzal közösen fellépve - és a bevezetés költségeit fedezve - lehetne bevezetni az új rendszert. A UPC többek között így alapozza meg és építi a jövőjét. Csak tanulságként, érdemes tehát új lakásba költözés előtt a kiépített hálózatokról is érdeklődni, nehogy megbánjuk a lakáscserét.

Qasqay, 2009. február 17. - kedd 13:01

Hasonló eset történt velem is.2008.december05.-én kb.30.perc mobiltelefonálás (nem ingyenes) után,miközben a dallamos várakoztató zenét nyomták a fülembe és sokadszorra mondta egy lélektelen női hang,hogy előre láthatólag a várakozási idő 10 perc,lemerült a telefonom anyagilag.Én meg idegileg! Felháborító hogy egy ilyen multicég nem képes(vagy nem is akar a szolgáltatásait felmondó) ügyfeleivel emberi módon eljárni! Ezek után Korunk új vívmányában,az internetes ügyintézéshez folyamodtam.2008december 07-én felmondtam a kábeltévés szolgáltatást. 2009.január.18.-án imail-ben értesítettek,hogy2008.dec.15.dátummal iktatták a felmondásomat,ésvárjam türelemmel az ügyintézést.Azóta persze rendületlenül küldik a havi 3990-ft-os számlákat és türelemmel várom a fejleményeket. Ez felháborító és az a szomorú,hogy tehetetlen velük szemben az ember!

Mészáros Miklős, 2009. február 09. - hétfő 23:45

Sajnos, minden szolgáltató ilyen. De hát mi akartuk ezt a rendszert. A telefonon ezt nyomjam meg, azt nyomjam meg, végül csak a szomszédasszony marad ki belőle. Talán használna, ha egy kedvező szolgáltatás ügyintézőjéhez bejutva megkérnénk, hogy kapcsoljon át a megfelelő helyre. Valahogyan szankcionálni kellene a fogyasztóvédelemnek, ha nem áll kellő számú ügyintézö a kiszolgálásra, vagy csak kifárasztás céllal nem veszik fel. Ez is visszaélés a kizárólagos szolgáltatással. Nekem sikerült telefonon lemondani a csomag egy részét (7000Ft-ból 2000Ft-ot), és új T-com szolgáltatót választottam olcsóbban. Ha beszerelik, a maradék csomagot is lemondom. A lemondáskor a hölgy kedvesen tájékoztatott, hogy min hűséges előfizetőt kedvezményben részesítettek volna 5000Ft-ért. Alkudni kell.

Artner László, 2009. február 04. - szerda 19:55

UPC-nél hónapokon keresztül nem tudtam elérni, hogy szerződés szerinti csoportos beszedési megbízással a szolgáltatási díjat OTP számlámról leemelje. Késedelmes fizetés miatt késedelmi kamatot számolt alaptalanul. A szolgáltatás szüneteltetését kértem írásban az ügyfélszolgálati irodával átvetetve, mégis a szerződés szerinti kérésemmel ellentétben visszakapcsolási díjat számolt fel. A szolgáltatást lemondtam, olyan szolgáltatóval nem érdemes szerződni, aki a műszaki teljesítés mellett nem képes havi rendszerességgel a szolgáltatási díjat leemelni. Írásban kértem a hibás számla javítását, korrekciót, de a hiba javítását a mai napig nem végezték el. UPC kikényszeríti, hogy szerződés szerinti magatartásának kikényszerítése érdekében a szükséges fórumokat igénybe vegyük.

,,, 2009. január 21. - szerda 15:18

A UPC-nél több szolgáltatást is igénybe veszek. Ezt minden hónapban annak rendje és módja szerint nagyon akkurátusan le is számláznak, amit csoportos beszedéssel fizetek. (Ugye ezt a kedvezményezett idítja) Általában ez rendesen szokott menni. A januárban megkapott számlában azonban az előző számla késedelmes kifizetésére késedelmi kamatot számítottak fel (nem nagy összeg, de az elvek!) Utána néztem a dolognak. A történet talán a következő: fizetési határidő: december 23. számlakivonat: átutalva december 23-án naptár: munkaszünet december 24,25,26,27,28 első munkanap december 29 ha aznap egyáltalán volt kedvük dolgozni. Namármost, a késedelmi kamatot ezek szerint csak az okozhatta, hogy karácsonykor valakik nem dolgoznak. Kérdéseim: 1/ kinek kamatozott karácsonykor a pénzem 2/ ha ez lenne a normális eljárás, (nem hiszem) akkor miért dec.23 a fizetési határidő 3/ mennyi a felelősségem abban, hogy tőlem időben \"beszedett\" pénzt a a kedvezményezett mikor könyvel? --- Mnandi ---


1 2 3 4

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza