Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Ha kedvük tartja, korlátoznak

Lázár, 2009. január 07. - szerda 11:45
Címkék: internet, reklamáció, szolgáltató, ügyintézés, ügyfélszolgálat, átverés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Internetem sebessége drasztikusan esett, olyan szintre, hogy egy banki átutalást sem tudtam elvégezni, mivel a szerver időtúllépésre hivatkozva állandóan szétkapcsolt. Állítólag veszélyeztettem a hálózatot. De mivel?


Forrás: photos.com
2009.12.02-án kötöttem szerződést Pannon Éjjel-nappal internetes csomagra. Azért ezt választottam, mert csak ennek a szolgáltatónak volt korlátlannak hirdetett csomagja. A másik cégnél reklámozott Internet szabadon felhasználási feltételei között szerepelt, hogy 5 GB adatmennyiség letöltése után korlátozzák a sebességet. A Pannonnál ilyen megkötés sehol sem szerepelt. Tartva attól, hogy mégis van valami trükk, felhívtam az információs vonalukat, ahol közölték, hogy csak egy megkötés van.

Idézem a weboldalukon található idevágó kitételt:

"A Pannon Internet Éjjel-nappal vagy Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagokban foglalt forgalmi keret nem korlátozott, azonban olyan fájlcserélő, fájlmegosztó, egyéb nagy mennyiségű adat továbbítására szolgáló alkalmazás használata során, amely révén az adatcsere közvetlenül a felhasználók között, a szervertől függetlenül zajlik, a Szolgáltató jogosult az adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni. A Szolgáltató ugyanakkor garantálja az Általános Szerződési Feltételekben rögzített cél-, illetve minimál-értékeket."

Tehát használhatok P2P programot de csakis arra az időre sebesség csökkenést fogok tapasztalni. Ez így rendben is van hiszen nem használok ilyen jellegű programot. Megkérdeztem a biztonság kedvért a telefonos hölgyet, hogyha szerverről töltök, videót nézek, online rádiózok, vagy telefonálok nem lesz korlátozás? Válasza: kizárólag P2P esetén van sebesség korlátozás. Ezután elmentem megkötni a szerződést az egyik kis üzletükbe (1173. Budapest, Cinkotai út 32/7). Mielőtt aláírtam volna kértem,hogy tájékoztasson, valóban korlátlan-e a szolgáltatás? Kedvesen válaszolt a kis hölgy, hogy neki azt mondták: csak torrentezni nem lehet. Ekkor megnyugodtam, hogy talán így rendben lesz, becsületes a cég. Szerződés megköttetett egy év hűséggel.

Életemben ekkorát nem tévedtem! A következő történt: December 8-án drasztikusan leesett internet sebességem, de olyan szintre, hogy egy banki átutalást nem tudtam elvégezni, mert a szerver állandóan szétkapcsolt időtúllépésre hivatkozva. Online rádió szakadozott, hallgathatatlan lett. Online videózni, a számomra nagyon fontos videótelefonálást működtetni lehetetlen volt. A megszokott sebességem 2300 kbs helyett 123 kbs volt. Először technikai hibára gondoltam, de miután elolvastam egy, a Pannonhoz kapcsolódó fórumot, kiderült, hogy többen így jártak és KORLÁTOZÁS van érvényben a KORLÁTLAN internetre! Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy nem korlátoznak. Pár perc múlva ismét hívtam őket, ekkor azt mondták, hogy mivel VESZÉLYEZTETTEM a hálózatot, az ÁFSZ 3.1-es pontja alapján korlátoztak. Kérdeztem, hogyan veszélyeztettem a hálózatot? Azt válaszolták, sokat töltöttem. Kérdeztem, hol szerepel a nagy adatmennyiség miatti korlátozás a szerződésemben? Csak a 3.1-et sorolta.

Idézem a rám érvényes 3.1-es pontot az ÁFSZ-ből:

"A Szolgáltató jogosult korlátozni a szolgáltatáshoz való hozzáférést, ha:

a. az Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését, különösen ha megfelelőségi tanúsítással nem rendelkező vagy nem megfelelő interfésszel rendelkező végberendezést csatlakoztatott a mobil rádiótelefon-hálózathoz;

b. az Előfizetőnek a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt de legalább 30 napos határidő elteltét követően is van esedékes díjtartozása, és a díjtartozás megfizetésének biztosítása céljából nem adott vagyoni biztosítékot a Szolgáltatónak, a Szolgáltató jogosult korlátozni a szolgáltatás igénybevételét. A Szolgáltató a korlátozást haladéktalanul azaz a körülményekhez igazodóan, 24 órán belül feloldja, ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlően tudomást szerez."

a. pont: Én rendeltetése szerint használtam az internetet. Csupán internetezéssel NEM veszélyeztethetem a hálózat működését (ugyanis az internet használatánál elkerülhetetlen az adatforgalom). Továbbá sehol sem szerepel a 3.1-es pontban (az egész ÁFSZ-ben sem) nagy mennyiségű adat mozgásáról szóló tiltó, vagy egyéb hivatkozás. (Sőt, reklámjaikban hangoztatják, hogy "felejtsem el a giga korlátokat, használjam bárhol bármikor SZABADON, KORLÁTLANUL, KÖTÖTTSÉGEK nélkül!")

b. pont: Díjtartozásom NINCS!

Továbbá: A Szolgáltató a korlátozást haladéktalanul azaz a körülményekhez igazodóan, 24 órán belül feloldja, ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlően tudomást szerez. Kérem, befejeztem a nagy forgalmat, láthatják: 123 kbs sebességgel lehetetlen is. Kérdezném akkor: holnap délután hatra visszaáll a sebességem? Nem így lett.

Kérdezném, ha kb. 15 GB-al veszélyeztetem a hálózatukat akkor nem kellene fejleszteni? Ugyanis én ezt úgy értékelem, hogy olyan szolgáltatást adnak el amit technikai kapacítással nem tudnak kiszolgálni. Tehát: reklámjaik veszélyeztetik a gazdasági versenyt, magyarul megtévesztenek, hogy több bevételhez jussanak mint a piacon lévő többi résztvevő. Kérdeztem továbbá az ügyfélszolgálatos hölgytől, hogy mennyi az az adatmennyiség, amitől fogva korlátoznak? Azt a választ kaptam, hogy "nagy adatforgalom". Megkérdeztem, az mennyi? Hasra ütés alapján megy? 5 GB netán 45 GB? "Erről nem tudom tájékoztatni" - mondta. Kérdeztem, hol van a nagy adatmennyiségre szóló kitétel az én szerződésemben? Megint elkezdte sorolni az ÁSZF 3.1-es pontját. Megkérdeztem, hogyan lehetséges az, hogy ha nem szerepel a szerződésemben de még a maguk ÁSZF-jében sem, akkor ki dönti el, hogy mennyi a korlátozás határa? Válasz: ezt az információt kell közölnie. Megkértem, kapcsolja azt az embert aki ezért a döntésért felelős. Azt mondta, nem lehet. Hát jogszabály szerinti eljárás ez?

Megkérdeztem továbbá, meddig tart a korlátlan internetem korlátozása? Válasz: 1 hét. Hogyan lehet 1 hét, hiszen mivel lekorlátoztak, már nem is tudom veszélyeztetni a hálózatot, miért nem kapcsolja vissza sebességem 24 órán belül? Összefoglalva: akkor korlátoznak amikor kedvük tartja és addig ameddig akarják mert sem szerződésemben sem az ÁFSZ-ben SEMMILYEN KONKRÉT UTALÁS VAGY SZABÁLYOZÁS MAI NAPIG NEM SZEREPEL. Idézgetnek továbbá ebből a törvényből: "2003 C az elektronikus hírközlésről", de ebben az is szerepel hogy kötelesek tájékoztatni a szolgáltatás korlátozásáról. EZ mai napig nem történt meg.

Tegnap (2008.12.10) kétszer hívtam őket korlátozásom feloldásával kapcsolatban. Az első hölgy tíz perc zenehallgatás után közölte, hogy a héten még korlátozva vagyok. A második egy úr volt, aki azt válaszolta, hogy 11-én éjfélig tart a korlát. Ebből is látható az arcátlan hazudozás, félre tájékoztatás. Ma reggel sebességem még mindig lassú. Felhívtam az ügyfélszolgálatot ismét.(Megjegyezném telefonszámlám már kb. 1500 forint, mivel ők nem hajlandók semmilyen értesítésre, pedig a modemben van beépített sms szolgáltatás. Nem lett volna nehéz egy figyelmeztetést küldeni, hogy "paraszt lassíts, mert jön a korlát".) A hölgy már úgy tájékoztatott, hogy számlazárásig vagyok korlátozva, tehát január negyedikéig. Kérdeztem: ez hogy lehet, hiszen az új ÁFSZ, ami szerint ez működhet csak január 11-én lép életbe?! Szerintem eléggé undorító ez az egyoldalú szerződésmódosítás. Most, miután már lett egy csomó előfizetőjük szépen átírják az ÁFSZ tartalmát, hogy cak a bevétel jöjjön, szolgáltatni csak a minimumon kelljen. Megtehetik ezt? Törvényes? A nő válasza az volt, hogy ha nem tetszik reklamáljak. De hát éppen azt csinálom! Most itt vagyok egy éves bilincsbe verve egy olyan szolgáltatónál aki az új előfizetők pénzéből építi hálózatát. Addig is használhatatlan, a beígért minőséghez képest szinte semmire nem jó szolgáltatást kapunk sokan, hatezer forintért. Ha megfelelően tájékoztatnak, nem hazudnak, tévesztenek meg, akkor nem kötöttem volna szerződést velük. Jóhiszeműen jártam el, meg is lett az eredménye. Kértem a szerződésem felbontását kötbér nélkül. Még nem válaszoltak.
Lázár
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Jack@, 2009. december 19. - szombat 23:39

Ilyen ügyekben forduljatok a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz http://www.nhh.hu/ A fogyasztóvédelem nem foglalkozik vele.

Paki79, 2009. február 26. - csütörtök 23:08

Sziasztok. Engem úgy palizott be a pannon hogy kötöttem én is egy korlátlan mobilinternetet és öt nap múlva kikapcsolták. Az volt a baj mint utólag kiderült hogy arról a címről ami a személyimbe van kijelentett az új tulaj. A pannon azt mondta hogy szerződést szegtem és nem érdekli őket hogy nem tudtam hogy az a cím már nem valós. Most albérletben lakom és sajna a tulaj nem engedi hogy bejelentkezzek. Szóval a pannon közölte hogy fizesek be 50000 forint kötbért és még 50000 forintot a modemért és még ez sem elég kiküldték a havi díjról a csekket is holott 2009.01.18. óta nem is használom a szolgáltatást. Az sem érdekelte hogy gyesen vagyok, egyedül nevelem a kislányomat. Most mit csináljak? Valaki tud valami megoldást? Ha igen kérem segítsen. Én havi 6000 forintra írtam alá nem azért hogy 5 nap internet után fizessek több mint 100000 forintot.

Paki79, 2009. február 26. - csütörtök 22:47

Szia Lázár. Olvastam a leveled. Érdekelne hogy hova írtál levelet a szerződés felbontásával kapcsolatban és válaszoltak e már rá és mit?

ferenc1953, 2009. február 08. - vasárnap 21:52

e 169-es modem .... edge hálózat 95-100 % jelszit 0-10kB/s !!! hspda hálózat 0!!! jelszint 10-30kB/s !!! hogy van ez? persze ez is nulla ! az ország közepén /Szigethalom/ mi a baj?

...., 2009. január 14. - szerda 16:12

A Vodafone 1 hónappal a szerződéskötés után a DUPLÁJÁRA emelte a mobiltarifámat!!! Nem tudom felmondani a szerződést, mert két évet aláírtam kedvezményes készülékvásárlás miatt.Hiába reklamálok, panaszkodok, mindenhol elutasítanak. Most már tudom, hogy az ilyen csalások miatt lett a Vodafone ilyen nagy multi cég! Zoltán

Horváth László, 2009. január 11. - vasárnap 14:24

Kedves Mindenki! Ugyanúgy szinte szóról szóra jártam mint a fent említett cikk írója. Azzal a különbséggel, hogy a korlátos 5GB-os csomagból (én naív internetező) léptem át amivel ezzerrel tudtam letölteni és hasznákni amit csak akartam. Persze az 5 GB korlát elérése előtt kaptam sms-t a Kékvirágos GSMtől korrektül. Ezért is nem értek egyet GReddy hozzászólásával, hiszen ez a "korlátlan" büntik az adatmennyiség korlátos csomagra nem érvényes.Bár lehet 11-e után már azzal is megszívtam volna.Egyébként soha nem is korlátoztak 2007 májusa óta csak most ebben a fenenagy korlátlanságba. Tehát símán mehetett a P2P meg bármi.Természetesen - tól -ig értékkel. Az egészben csak az a megalázó, hogy 14 évnyi(ekkora marha van még 1?) Pannon előfizetősködés után nyalnom kell a magasságos Egyedi Igénykezelési Osztálynak, hogy kegyeskedjenek már visszahelyezni a régi korlátos csomagomba.Egyszerűen gusztustalan a kékvirágos GSM húzása és már én is gondolokodom a yodafonban vagy t-boyban bár szerintem ott sem rózsásabb a helyzet. Csak a paraszt ugye netezni akar a szolgáltató meg pénzt:):) csak kinek melyik vége jutott a pórázon:)))))

jabor, 2009. január 09. - péntek 15:43

Elnézést MARCI (A maciért) elírtam. T: janbor

jabor, 2009. január 09. - péntek 15:12

Maci úgy látom, hogy egy cipőben járunk. A telefonos ügyfélszolgálat a mellvéd, a leggyengébb láncszem. Az első vonalban ülőknek általában kevés a jogosultságuk. Amennyiben tovább lépsz (van türelmed, időd és pénzed)találkozhatsz ügyintézővel vagy tovább küldenek.Hiányolom a belépési jogosultságú honlapokról az illetékes urak telefonszámát! Ügyfélszolgálat: kérem az illetékes telefonszámát (igazgató, helyettese,pü vezető,rendszergazda) a válasz nem publikus.-Szerződés tartama alatt a szolgáltató lekapcsol (leállítja az internetszolgáltatást). A lemondás részemről 40 000Ft azonali inkasszóval járt volna.Az említett szolgáltató kb 4 hónap multán küldött 1 heti egyoldalú kikapcsolásért 670 Ft-ot. -Az ominózus szolgáltatási minimumot egyetlen szolgáltató tájékoztatójában sem olvastam.Ez a fórum sajnos öncélú.a fogyasztóvédők nem olvassák.Sajnos a leggyakoribb tanácsuk:szabd bíróságra menni. Tisztelettel:janbor

jabor, 2009. január 09. - péntek 14:43

GReddy! Örülök, hogy a homályba némi világosságot hoztál. 2009- ben az internetező elvárhatná, hogy nem kis pénzéért némi szolgáltatást kapjon.- RENDSZER gazdai beállítás: nincs hang fájl és videó fájl letöltés, kérdezem hogy is van ez? Válasz a cégnél másnak is így van beállítva (ez nem volt igaz). Mondom, hogy az üzleti levelek is tartalmaznak hang és képtartalmat. Érdekes, hogy szabaddá lehetett tenni eme korlátozást. Egy irodaházzal arrébb pedig router van. Ha a rendszer gazda lent ezt meg meri tenni, akkor mit várhatunk a szolgáltatiói szerverek uraitól? -Más:1264-es ADSL -em van ,általában jól működik, de a FREEMAIL sokszor döcög , nem nyitható meg, a BOON is hasonlóan viselkedik. Emailben már kaptam tanácsot, amivel nem sokra mentem.Céges (szolgáltatói)telefonon nem érhetők el(titkos, nincs vagy nincs türelmemm kivárni a 10-15 percet). Tisztelettel:janbor

marci, 2009. január 08. - csütörtök 10:33

Kedves Uraim, itt nem kimondottan a mobil internet szolgáltatás a probléma, hanem a folyamatos félrevezetés, ami szolgáltatói szinten ebben az országban megy. Teljesen mindegy gáz-, elektromos áram-, internet-, telefon-, stb. szolgáltato, mindenhol félrevezetik a fogyasztót, ha reklamálni mer. Szerződés aláírva, fogyasztó félretájékoztatva, ha felemeli szavát hazudoznak, ígérgetnek, nem tesznek semmit, szabályokra, törvényekre hivatkoznak, melyeket ok nem tartanak be, és pofátlan módon azt hiszik, hogy csupa hülye él itt, akik úgysem ismerik a jogaikat. Aki véletlenul ismeri a jogait azzal ordítozik az ügyfélszolgálatos, esetleg megengedi magának, hogy lecsapja a telefont. Ez ma a nagy magyar demokrácia, melyben vannak jogaink a szolgáltatókkal szemben papíron, amit aztán használhatunk arra, hogy kitöröljük vele a fenekünket.


1 2

Kommentek

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza