Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Röghöz köt a kábelhűség

Simon Tamás, 2009. január 06. - kedd 10:51
Címkék: szolgáltató, szerződés, reklám, kábeltévé, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A folyamatosan megújuló technikákhoz kapcsolódó szolgáltatások erős versenyre kényszerítik a kábeltévé-társaságokat. Harcuk során előfizetőként már meglévő szerződésünkhöz képest gyakran rosszabb helyzetbe kerülünk. Mit tehetünk ilyen helyzetben?


Forrás: photos.com
Kábeltelevízió előfizetéssel

A hazai háztartások jelentős része kábelen keresztül, előfizetési szerződés megkötésével, a szolgáltató által előre meghatározott csomagok révén éri el a televíziós csatornákat. A kábeltársaságok eltérő áron és szolgáltatási minőség mellett biztosítják fogyasztóikat arról, hogy az általuk kínált előfizetői csomagot szerződő partnereik a legjobb vételi-, és technikai feltételek mellett vehetik igénybe. Egy-egy társaság „képességeit” jelentősen befolyásolja a hálózat kiépítésének módja és korszerűsége. A kiépítés módja szerint a kábelhálózat soros vagy csillagpontos megoldással működik.


Kábeltelevíziós kisokos

Mielőtt szerződést kötünk egy kábeltelevíziós szolgáltatóval, érdemes utánanézni, melyik társaságnál, milyen formában élvezhetjük a legújabb mozicsatornákat, vagy a legfrissebb sportközvetítéseket. Ha otthonunkban csak soros, azaz a házról-házra, vagy a lakásról-lakásra vezető hálózat van kiépítve, úgy programcsomagok kiválasztására nincs mód. Ezzel szemben a digitális kábelekre épülő csillagpontos hálózat esetében már rajtunk, fogyasztókon áll, hogy a szolgáltató által összeállított programcsomagok közül melyiket választjuk.

Ha lakókörnyezetünkben az utóbbi megoldás is elérhető, a kábeltelevíziós szolgáltatók mindegyikének alapcsomagot kell biztosítania, amely tartalmazza a közszolgálati- valamint a helyi adókat, ha azok napi műsora négy órásnál hosszabb.  A csillagpontos hálózatok jelentős része arra is alkalmas, hogy internet-hozzáférést, illetve telefonos elérhetőséget biztosítson az előfizetőknek.


Szerződéskötésre fel!

Forrás: photos.com

Az előfizetői szerződés megkötése során két dolgot mindenképpen érdemes figyelembe venni. Első, hogy ha valamilyen kedvezményes akció keretében kötünk szerződést, úgy az esetek döntő többségében hűségnyilatkozat aláírására kötelezhetnek minket.

Másodszor: az általunk aláírandó szerződés két részből áll: egy általános szerződési feltételeket tartalmazó részből, illetve egy egyedi előfizetői szerződésből.

Érdemes mindkettőt részletesen áttanulmányozni, hogy a későbbiekben felmerülő esetleges problémák esetén tudjuk, milyen lépéseket tehetünk a szolgáltatóval szemben!

Az esetek többségében persze a hűségnyilatkozatokkal megkötött szerződések jelentenek gondot, amelyek főként akkor vezetnek problémához, ha ki akarunk lépni belőle.

Jó, ha tudjuk…

Hűségnyilatkozat aláírásakor lemondunk a jogszabály biztosította azon jogunkról, hogy a szerződést bármikor felmondhassuk. Ha  mégis ezt tennénk, úgy számolnunk kell azzal, hogy az egyedi előfizetői szerződésben vagy ÁSZF-ben (általános szerződési feltétel) meghatározott összeget, például a még hátralévő kedvezményes előfizetői díjakat, illetve a hűségnyilatkozat aláírásával elengedett egyszeri díjakat, vagy kötbért meg kell fizetnünk. A hűségidő lejárta előtt a kábeltelevíziós társaságnak harminc nappal korábban nyilatkoztatnia kell előfizetőjét arról, hogy a továbbiakban is igényt tart-e az általa nyújtott szolgáltatásra. Önkényesen, a fogyasztó tudta nélkül szerződés nem hosszabbítható vagy szüntethető meg.

Gyakori problémák: áremelés, panaszkezelés hiánya, állandó csatornaváltozások

A Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező előfizetői panaszok többsége, főként az árak emelkedését, illetve az állandó csatornaváltozásokat kifogásolja. A szolgáltatási árak növekedésének jogos kivizsgálása nyújtja a hivatal számára a legnehezebb feladatot, hiszen a kábeltelevíziózás a szabadáras kategóriába tartozik. A fogyasztói panaszok másik csoportjában az előfizetői szerződések egy-egy pontját kifogásolják az ügyfelek, illetve egyes csatornák dekódolása miatt élnek a panasz lehetőségével. Gyakori az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos elégedetlenség, illetve a műszaki hibák miatt érkező bejelentés is. Utóbbiakért azonban a kábeltársaságok csak ritkán vonhatók felelősségre.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter



Ahol foglalkoznak panaszainkkal

A vitás kérdést először az adott szolgáltatóval próbáljuk meg tisztázni! Harminc napjuk van arra, hogy reagáljanak az általunk benyújtott panaszra. Ha a kábeltársaság ez idő alatt nem válaszol vagy nem orvosolja a problémát, úgy felkereshetjük a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjét, aki a hivatalába érkező összes beadványt megvizsgálja, s ezután tájékoztatja a bejelentőt az őt megillető jogokról és kötelezettségekről. A szolgáltatási díjak mértékével, s azok változásával, valamint az általános szerződési feltételeket (ÁSZF) sértő ügyekben a Gazdasági Versenyhivatal jár el.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Laci, 2014. augusztus 05. - kedd 17:03

Tarr Kft. nél a szolgáltatások minősége egyre csak csökken, a díjak egyre csak nőnek!

Dankó István, 2009. január 06. - kedd 13:45

Bátaszéken (7140) az eddigi 2700 Ft-os csomagot, mely 27 csatornát tartalmazott, január 1-től 3.410 Ft-ra emelte a TARR KFT, a szolgáltató! Ez 26.66 %-os emelés: CSÚCS ! vagy NEM?

Kommentek

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza