Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Autóhitelek válságos szemmel

Pusztai Beáta, 2009. január 03. - szombat 09:01
Címkék: autó, tartós, bank, hitel
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A gazdasági válság begyűrűzése egyes szektorokon, így az autókereskedők piacán is nagyobbat billent. Cikkünk az autóvásárlás aktuális finanszírozási lehetőségeit tekinti át. Legyen kisebb, vagy nagy autó, bizonyos, hogy hitelre egyre nehezebb lesz megvenni.


Napjainkban nem jellemző, hogy a kiszemelt autót teljes mértékben saját forrásból, és ne valamelyik finanszírozási konstrukció bevonásával vásárolnánk meg. Már a gépkocsikereskedésekben - amelyek többnyire leszerződött ügynökök is - lehetőség van a gyors hitelügyintézés elindítására, legyen az vásárlási kölcsön, vagy a lízing lehetősége.

Forrás: photos.com

Eddig a piacon kialakult verseny miatt a bankok, és a lízingcégek vállalták a magasabb pénzügyi kockázatot. A nagyobb forgalom érdekében akár nulla százalékos önerővel, százhúsz hónapra is finanszírozták „álmainkat”. A finanszírozási feltételek mélyebb ismeretének hiányában, és a csábító hitelajánlatok elfogadásával a vevő is magasabb kockázatot vállalt, hiszen a tíz évre megnyújtott futamidő csökkentette ugyan a havi törlesztőrészletet, de mindent egybevetve a futamidő végén a „számla” magasabb végösszeget mutatott. Nem beszélve arról, hogy hosszabb idejű kintlevőség esetén az adós életkörülményeiben bekövetkező, negatív hatású változás lehetősége is fennáll  ami miatt nem fogja tudni kölcsönét törleszteni.

Az ilyen jellegű „bedőlések” sok esetben a gépjármű visszavételét eredményezik. A vevőcsalogató reklámajánlatoknak a szeptember óta mélyülő gazdasági válság vetett véget.


Vásárlói kölcsön és lízing különbségei 

A kilencvenes években itthon elsősorban állami cégek voltak a lízingtársaságok ügyfelei, az utóbbi években azonban ez a finanszírozási forma a magánszemélyek körében is elterjedt. De mit is jelent pontosan az autóhitel és a lízing?

A lízing egy hosszabb távra (futamidőre) szóló, határozott idejű bérleti szerződés, amely értelmében a lízingbe vevő személy díj ellenében (lízingdíj) használja az autót, mint üzembentartó. A gépjármű tulajdonjoga a futamidő végéig a lízingcégé marad. További konstrukciós lehetőség, hogy a már meglévő autót is el lehet adni a banknak, aminek használata továbbra is a lízingbe vevőé. Ezt visszlízingnek nevezzük.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Maga az autó a fedezet

Az autóhitel olyan hitelforma, mint például a személyi kölcsön, itt azonban maga a gépjármű jelent fedezetet a banknak. Különbség a lízinggel szemben, hogy a vevő már a futamidő elején tulajdonjogot szerez a kocsira, csak a törzskönyv marad letétben a banknál, vagy a lízingcégnél. A vevő mindkét esetben részletekben fizet, mindkét konstrukciónál van kamat, törlesztő részlet, futamidő, hitelbírálati díj. Mindkét finanszírozási típusnál lehetőség van az alacsonyabb törlesztőrészlet reménye miatt deviza alapú hiteligényre is. Igaz a honlapok még hirdetik, a svájci frank alapú finanszírozás a jelenlegi körülmények között szinte teljesen eltűnt a piacról.

Jelen és jövő: az autókereskedő szemszögéből

„A válság megjelenésével szeptemberben és októberben volt erős megtorpanás a gépkocsi értékesítés terén, azóta némileg javult a helyzet”- tájékoztat Radvánszki László a nyíregyházi Renault Gold Cars Kft. ügyvezető igazgatója. Mindenki látja, hogy probléma van az autópiacon: nem keresik annyira az új autót, pedig a hitelszigorítások ellenére még most is elvihető volna nulla százalékos önerővel. Jövőre a készletre való gyártás csökkeni fog, vagy meg is szűnik, és csak vevőmegrendelésre készül majd új gépkocsi..

A jelenlegi helyzetben mindenki próbál a kereslet csökkenése miatt felhalmozódott készleteitől szabadulni, így a „készletkiseprő” akciók keretében akár százezer - egymillió forintos vételárengedménnyel is elvihetőek az új négykerekűek.

Jelen és jövő: a finanszírozó szemszögéből

Egy lízingcég vezetője szerint előfordulhat, hogy a piac a közeljövőben olyan rendszerre áll vissza, amikor akár hat hónapot is várni kell a kiszemelt autóra, az autógyárak leállása miatt. A jelenlegi akciózás a kereskedők részéről érthető, hiszen mind a kereskedő, mind a finanszírozó pénzintézet pénze a raktáron maradt autókban áll, ezek értéke pedig egyre csökken. Kevés az olyan márkakereskedő, aki saját forrásból tölti fel árukészletét, így autóértékesítés hiányában kereskedő és lízingcég egyaránt bajba kerülhet.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Várhatóan visszafogja az autóvásárlásokat és eladásokat a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2009. január ötödikétől életbe lépő, gépjárműfinanszírozással kapcsolatos ajánlása. Az ajánlás célja a kockázatos finanszírozási konstrukciók visszaszorítása. Ennek érdekében az érvényben lévő nulla százalék helyett húsz százalékos minimum önerőt, és a jelenlegi 120 hónapos futamidő maximum 96 hónapra való csökkentését írja elő. Feltétel továbbá, hogy új gépjárművek esetében a valós érték megállapításánál figyelembe kell venni a listaárat csökkentő különböző kedvezményeket is. Használt autók esetében irányadó az Eurotax - amely minden Magyarországon forgalmazott gépkocsi márkát és típust tartalmazó - katalógusban meghatározott érték. (lizingszovetseg.hu)

A PSZÁF nem írja elő a feltételek kötelező érvényű bevezetését, azonban a kockázatosnak minősített konstrukciók esetén az elkülönített, akár ötven-száz százalékos tőketartalékot igen. Ez egyszerűsítve azt jelenti, hogy ha a feltételekaz előírtnál kedvezőbbek, drágább hitelre lehet számítani. Az új finanszírozási szabályok átláthatóbb és biztonságosabb feltételeket biztosítanak majd, amely egyrészt fellendítheti a használt autók utáni érdeklődést, másrészt átgondoltabb és felelősségteljesebb vásárlást eredményez új gépkocsi vétele esetén. A hitelszigorítás egyfajta rosta is lesz, hiszen kiszorítja a piacról azokat a vásárlókat, akiknek már a minimum húsz százalék önerő előteremtése is komoly fejtörést, nehézséget okoz.

A megfogalmazott javaslatok mindenképpen a piac átalakulását jelentik. Megritkulnak, sőt remélhetőleg megszűnnek például azok az extrém hitelkonstrukciók, amikor a hosszú törlesztőidő és a vásárláskor elengedett „önerős” finanszírozás miatt a hiteltörlesztés végösszege jóval meghaladta az autó értékét. A vásárlók vélhetően átláthatóbb, biztonságosabb feltételekkel tudnak majd gépkocsit vásárolni, és nem kell - a csábítóan hangzó, naphosszat csalogató hitelkonstrukciók miatt - az eladósodástól tartaniuk.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Hanga, 2020. március 26. - csütörtök 17:44

Név szerint Hanga vagyok, és Szegeden élek, annyira tele vagyok boldogsággal és örömmel, szeretnék beszélni Isten jóságáról az életemben, miután sok hónapos próbálkozásom volt az interneten kölcsönhöz jutni és átverés volt, tehát kétségbeesetten vágyam online hitelt egy legitim hitelezőtől, majd egy Zoe nevű barátom megjegyzését látom, amely arról tanúskodik, hogy ez a legális kölcsönadó cég gyorsan és egyszerűen, stressz nélkül megkapta kölcsönét, ezért bemutatta egy Dante Paola nevű ember, aki a Dante Cooperative Help céget ellenőrzi, ezért kértem kölcsönösszeget (66 000,00 euró) alacsony 2% -os kamatlábbal, tehát a kölcsönt jóváhagyták és letétbe helyezték a bankszámlámra, azaz hogyan sikerült hitelt szerezni az üzleti vállalkozásom indításához és a számlák kifizetéséhez, ezért azt tanácsolom mindenkinek, aki érdekli a hitel gyors és egyszerű megszerzése, kérjük, vegye fel velük a kapcsolatot e-mailben: dantecooperativehelp@hotmail.com , a gyors csevegéshez vagy a WhatsApphoz / +35677926593 Köszönöm, mikor elolvastat életem legnagyobb bizonyságát. Hanga

Vasegér, 2010. május 19. - szerda 15:04

Valaki itt írta,hogy a pórnép hüje.A pontos"j"a leghülyébbet is ütő fokozat.Ez esetemben is is igaz.-Sajnos!-A hülyeség világbajnokságán eséllyel indulhattam volna,mikor ostoba módon belementem egy autóvásárlásba.Megláttam,megtetszett,no meg szükségem is volt rá,a konstrukció is csábító volt,így elhoztam részletre.Az első hónapokban nem is volt gond,rendben tudtam fizetni a részleteket.Sajnos az ellenség / bank/ keze betette lábát kincstáramba és családom anyagi helyzetét a gazdálkodásból egyre inkább garázdálkodássá kényszerítette. Röviden: Nem tudtam tovább fizetni az autót!..sem.. Felszólítás néhányszor,stb.Végül az autót átadtam a banknak.Bukott az autó,az induló és a befizetett összeg.Eddig még nem is lett volna nagy a baj,mert nyeltem békát tüskéset eleget,ez is lecsúszott volna. Ám néhány nap múlva levélben értesítettek,hogy az autó értékesítésre került.-No gondolom-eddig ok.és tovább olvastam a levelet. Fizessek meg szállítási,tárolási,átvizsgálási,őrzési....még további sok-sok egyéb költséget.Osztok,szorzok,számolok és képzem az egyenleget.-Elkeserítő.-,vagy inkább röhejes.Többe kerül a már nem létező autó,mintha a futmidő végéig fizettem volna!-Mintezt be kell fizetnem,de izibe ám,mert egyrészt szaporán számolódik rá a késedelmi kamat és egyéb több sorban felsorolt tétel!-..ha meg nem fizetek,akkor déli tizenkettőkor a fő téren,meghívott tisztségviselők előtt nyilvános bírósági hátbarúgást,majd kivégzést tartanak a káromra! Mindezeket követően viszik a házamat,kőkerítésemet,meg házikoszttól legyengült kutyámat is ólastul..Itt,ezen Nagyrabecsült Nyilvánosság előtt Mondom én a tisztelt végre és behajtóknak,és mindazoknak akik a f.a.sz./ez a hímtag/ hegyesebik végére állítottak,hogy..ha lett volna,vagy lenne ennyi pénzem mint amit most nekik kellene egyösszegben fizetnem,akkor már rég kifizettem volna!Igaz,hogy csomó uzsorapénztől fosztottam volna meg így a kedves hitelezőt!-.Én ám egy oktondi büdös barom vagyok,aki mégis kockára teszi a családja és saját mindennapi betevőjét,meg fedelét.Valószínű ők is ezt gondolják rólam miközben számolgatják várható hasznukat és sok azon honfitársamról is,akik könnyelmű ostoba vágyból,vagy kényszerűségből lepaktáltak velük.Kedves barátomról a mindig vidám Süsüről, a Sárkányról is azt állítják,hogy "egy fejében csöppnyi ész,nem lesz sorsa túl nehéz" ,ez esetében talán igaz! Sajnos ez az egykoron pallérozott elméiről messziföldön is ismert,híres és tiszteltreméltó Elődeink elhülyített sarjadékáról,pl.rólam is elmondható. Velem-,annyit azért megtanítottak,megtaníthattak,a cseppet sem megbecsült,veszélyetetett és már-már kihaló félben lévő Pedagógák,hogy nem pontos jé a hülye és okosabb vagyok mint birkák,mert például nem szarom össze az udvart! Ebből is tapasztalható,hogy a kezükben lévő lámpásból kiöntötték az olajat!Tudván,hogy sötétben úgyis mindenki egyforma. No itt látom én a bajt!

lopicigazsi, 2009. január 17. - szombat 12:59

Stresszoldószer és vélemény nyíilvánító felület a FAL. afal.hu

Fürkész, 2009. január 05. - hétfő 16:44

Sajnos az a baj, hogy a kereskedők is megszívatják az ember ha nem figyel. 2003 szeptemberében vettünk egy használt autót egy kereskedésben,ez volt az első alkalom, hogy hitelre vettünk autót, aztán amikor lejárt a hitel, megjött a törzskönyv amiben az szerepelt, hogy a tulajdonos az XY bank, és mellette egy papír, hogy hozzájárulnak az átíráshoz. Csak csodálkoztunk, hiszen az összes ismerősöm aki így vett kocsit, amikor kifizette az autóját és megkapta a forgalmit, a nevén volt az autó nem a bankén, meg szerintem ez is van a köztudatban, hogy a bank csak a törzskönyvet tarja vissza, hogy ne lehessen eladni. Sőt közben apám vett mégegy autót, mert ezt én kezdtem el használni, és annak törzskönyve amikor megjött az ő nevére volt kiállítva. Szóval mi is megdöbbentünk, hiszen mi a kereskedőnél autóvásárlási hitellel vettük a kocsit, szó sem volt lízingelésről, sőt az átíratás költségét is kifizettük, így a hitelelbírálás után már az apám nevére kiállított forgalmival hozhattuk el az autót, azt meg nem is figyeltük, hogy a forgalmiban a tulajdonjog alatt az van, hogy lízingelő. Letelt a 4 év, ugye megjött a törzskönyv, apám egyből ment az okmányirodába, ahol közölték vele, hogy ha nem tud felmutatni semmilyen iratot arról, hogy kifizette az átírás költségét akkor megint ki kell fizetnie azt, hogy későbbiekben majd el tudja adni, ez úgy cirka 30ezer forint lett volna 2007-ben, amúgy ilyenkor egy megjegyzés rovatban is feltüntetik a rendszerben azt, hogy vételkor ki lett fizetve az átíratás, persze ilyen bejegyzés sem íratott be a kereskedő. Szerintünk valami olyan lehetett, hogy a kocsi eleve lízinges volt, csak átrakták apám nevére, így a kereskedő max. az új forgalmit fizette ki, hiszen a tulajdonos bank nem változott, igy sem átíratási díjat nem kellet kifizetnie, sem pedig az új törzskönyvet, tehát az 50 ezres átíratásból, kb. 45ezret zsebre tett. Szóval hagytuk a fenébe mert egyenlőre úgysem akartuk eladni. Decemberben ismét műszakis volt a kocsi, csak már nem volt több hely a forgalmiban, így irány az okmányiroda, ahol közölték velem, hogy nem odázhatom el az átíratást, mert volt rá példa, és velem is előfordulhat, hogy a bank megunja az, hogy még mindig a nevén van az autó, és kitiltathatja a kocsit a forgalomból, és akkor az átíratás többszörösébe kerülhet újból forgalomba helyeztetni. Ezt a kis történetet csak azért írtam le, hogy más is tanuljon ebből, és még valami, mindenképpen meg kell nézni, hogy a forgalmiban és a rendszám matricáján egyezik-e az időpont, ugyanis nálunk a matricán január volt, a forgalmiban pedig december, húgom akkori élettársa is így járt pedig ő máshol vette a kocsiját, és a rendőrök meg is büntették mintha műszaki nélkül járna.

Siendor, 2009. január 05. - hétfő 14:44

Kedves Feri! Szomorúan veszem tudomásul, hogy nem értesz - az átlag magyarhoz hasonlóan - semmit az egészből. 1. 0%-os önerőre bármit venni a létező legnagyobb ostobaság volt és marad is. 2. Számold már ki: a.) Veszel egy autót 800 000 Ft-ért (példa), 0% önerőre. A hitel összege 800 000Ft. b.) Veszel egy autót 1 000 000Ft-ért, 20% önerőre. A hitel összege 800 000Ft. Ez mégis mitől módosítja a tőke-kamat "bontást" (nevezzük aránynak inkább)!? Erre a hitel összege nincs befolyással, csak a mindenkori kamat. Ráadásul a 72 hónapos hitelnek lényegesen kedvezőbb a kamata mint a 120 hónaposnak, hiszen csak 72 hónapig kell kamatot fizetned, és mivel a tőkét rövidebb idő alatt fizeted be, ezért gyorsabban is csökken! Pl. 1 000 000 Ft, 5% kamat esetén. Az első hónapban: 72 hónapra: 10 606 Ft, 4167 Ft kamat (ami 39,28%) 120 hónapra: 16 105Ft, 4167 Ft kamat (ami 25,87%) Ráadásul 3 év után (37. hónap): 72 hónapos: 7517 Ft tőke, 3124 Ft kamat (29,36%), hátralévő tőke: 749 817 120 hónapos: 13865 Ft tőke, 2239 Ft kamat (13,9%), hátralévő tőke: 537 352 Azaz ha 3 év után bukod a hitelt, mert nem tudod fizetni, a 72 hónapos esetén 750 000-t kell még fizetned, a 120 hónaposnál csak 537 ezret. Az 1 milliós autód ér kb. 6-700 ezret, azaz a 72 hónaposnál még te fogsz tartozni 50-150 ezer forinttal, MIUTÁN elárverezték az autódat, a 120 hónaposnál meg fizetnek (elvben) neked 63-163 ezret. Szóval ne haragudj, ez marhaság. A banknak kifejezetten érdeke hogy minél kisebb önerővel, minél nagyobb futamidőre vegyél fel hitelt. (Egy 240 hónapos átlagos lakáshitel időtartama alatt a felvett hitelt még kifizeted kamatra, egy 120 hónapos esetén "csak" a kb. 40-45%-át. Arról nem is beszélve, hogy akinek nem tudja összegyűjteni a 10-20% önerőt, az ne is vegyen autót, mert úgysem tudja fizetni. Egy olcsó (3M Ft) autó teljes havi költsége hitellel, 20% önerővel, benzin, casco (kötelező kötni!) és kötelezővel, Bp. lakos esetén 50-60 ezer Ft, vidéken kicsit olcsóbb. (kb. 5-8ezret spórolhatsz ha vidéki vagy, 40 felett, bónusszal) A havi 60 ezret félretéve a 3M-s autó önereje (600 000) 10 hónap alatt meg is van. Jó, vonjuk le a havi bérletet, amit nyilván már nem veszel meg ha megvan a kocsi, max. 1 év. De a törlesztőd 20%-kal kisebb lesz!

lepketop, 2009. január 04. - vasárnap 10:46

Nem védeni akarom a bankokat, de azt gondolom, alapvetően az emberek gondolkodásával van nagy baj. Minden azonnal kell: autó, lakás, annak divatos, trendi berendezése, és persze évente menjünk külföldre nyaralni. Mindezt akkor is, ha valójában mindezt egyszerre nem is engedhetnék meg maguknak. Az autó legtöbbünknek nem létszükséglet, pláne nem a vadiúj. Én részletre kocsit sosem vennék, tavasztól őszig biciklizek vagy, tömegközlekedem és amikor mégis kell az autó, inkább "égek" az öreg verdámban, de az legalább biztosan az enyém és ugyanúgy elvisz A-ból B-be, mint a néhány hónapig menőnek számító új autó. Egyre több ismerősöm bukik bele a lízingelt vagy részletre vásárolt "tutijába", van, akitől még az első évben ellopták a verdát, persze azóta is fizet, egy másik két éve totálkárosra törte magát a néhány hónapos autójával, szintén fizet a mai napig, mert még a roncsot sem tudta eladni. A szomszédunk öt éves autót vett tíz éves hitelre, mire kifizeti, a dupláját perkálta le a banknak és tolhatja az autót a roncstelepre.

Matus László, 2009. január 04. - vasárnap 09:11

Emberek! Figyelem! A lizinget nem ajánlom senkinek. Volt rá nem is egy példa, hogy a lizingelő cég bedőlt / de akár a bank is lásd világválság/ és a kocsit mivel az a cég tulajdona a kifizetés végéig, egyszerűen kőrözték, majd elvették attól a személytől aki pedig rendesen fizette. Volt, hogy már csak pár hónap hiányzott a teljes kifizetésig. Mivel a felszámolásnál viszont a bedőlt cég vagyonának számított egyszerűen elvették és az értékét kártalanításra fordították, a szerencsétlen lizingelő meg pereskedhetett a már nem létező céggel, és ha nyert is akkor sem kapott egy fillért sem a tönkrement cég nem lévő vagyonából.

GReddy, 2009. január 03. - szombat 19:50

Kedves Ferenc! Szerintem a pórnép egyszerűen hüje! (sic!) Azért pontosjé-s, mert a "Tanár Úr, kérem" rosszdiákjával van egy színvonalon az, aki elhiszi, hogy a Böcsületes Nagy Böszmeteg Bank csak az ő kegyét keresi, csak az ő érdekét nézi, ezért találta ki a 120 havi törlesztőt, és a 0% befizetést. Ez ostobaság. A BANK istene a PÉNZ. Bármire képesek érte, nem baj, ha az ügyfél bedől, becsődöl, bebukik, hajléktalan lesz, a lényeg, hogy amíg tud, fizessen mint a katonatiszt! A magyar gazdaság hitelből (nem)működik. A jelenlegi importszámla HATVANmilliárd euro, szemben a kilencvenes évek 17 Milliárd dolláros importszámlájával. A magyar valutatartalék most cca 40 milliárd euro, azaz egy havi importszámlát sem tudunk fizetni! Innentől CSAK a hitelezők jóindulatára vagyunk utalva, ezért nálunk most nagyon látványosan fog visszakozni a bankvilág, (merthogy nem magyar kézben vannak!) és szépen viszik a biztos csőd felé az országot. Még csak nem is lassan, de annál biztosabban. Elsőnek a járműipar dől be, mind az új, mind a használtpiac, bár eleinte kétségkívül lesz a használtpiacon egy bizonyos fokú felllendülés, mert ugye nem lesz új. Aki másik, újabb, régebbi, szebb, csúnyább autót akar, annak nem lesz alternatíva, hogy beugrik a kétéves muzuki leadásával egy újba. Viszont ahogy visszakozik (egyszerű pánikreakció) a külföldi tőke, úgy dőlnek be a piacok: Szerintem a sorrend (egyszerű gazdasági informatikus magánvéleménye) Újautó - és minden ami hozzá kapcsolódik. Gyakorlatilag már bedőlt. Informatika, hardware - nem igénylik az alkalmazások FELTÉTLENÜL az új gépet, és le lehet mondani róla. Gyakorlatilag folyamatosan zuhannak az eladások. Mobilkommunikáció - hihetetlen iramban értéktelenednek a mobilok, ergo ritkábban lesznek cserélve. Esik, mintha kötelező lenne. Új ingatlanok - Ha az állam valóban kivonul a finanszírozásból, ahogy ferkónk tervezi, (szocpol, lakáshitel) akkor pont az én társadalmi osztályom (alsóközép-panellakó) lehetetlenül el, és válik esélytelenné arra, hogy a panellakásából kiköltözzön az agglomerációba - egy új építésű ikerbe. Ennek az az oka, hogy a használtpiac a potenciális vevők eltűnése miatt mélyrepülésbe kezdett, és az újnál kaklulálod a szocpolt, az új lakásra szóló kedvezményes (főleg svájci frank alapú) hitelllel. Mivel ez nincs vagy nem lesz, esélytelen fizetni 10-12 millió forint alapú törlesztőjét. Azaz én maradok itt a panelben, az építőipar kereslet hiányában bedől, a fiatalok meg majd maradnak a kisszobában anyukánál. Ruhakészítés - varrni is, foltozni is lehet, meg jó a kínai is.. Idegenforgalom - eddig sem volt hűde, ezután még annyira sem lesz érdekes. Talán ha az ötmillió hajléktalan országa leszünk, akkor a katasztrófaturizmus fellendülhet, addig semmi. Borúlátó vagyok? Nem... realista.

castilla, 2009. január 03. - szombat 18:47

Feri, mitől lenne rosszabb? Eddig ha elvitte 0% 120hónapra és idő előtt ki akart belőle szállni, a gépjármű értéke nem fedezte a felvett hitelállományt, és ha nem önszántából tette, hanem elvették tőle, akkor a kompenzálós módszer sem érvényesült, és felkerült a KHR-re (BAR volt korábban), plusz a finanszírozó polgári peres úton a különbözetet is behajtotta! Ezzel szemben ha 20% önerő megvan, akkor a fenti problémába sokallta kisebb eséllyel fut bele az adós, hisz a fedezeti érték/ felvett hitelösszeg arány jobb esetben fedezi a költségeket. Mindezt kedvezőtlenül érintette a dráguló hitel, ami az Euróra történő átállásból és a rossz országbesorolásból is ered, viszont ha most veszel fel pl 72hónapra hitelt, van rá esélyed, hogy a futamidő közbeni euróövezethez csatlakozásunk után nem lesz devizakockázatod. Biztos sok kereskedő bezárhat, viszont védi a piacot, és sok polgárt önmagától is.

Feri, 2009. január 03. - szombat 09:49

Szomorúan veszem tudomásul, hogy a válság legfőbb okozói, a bankok, ismét a maguk hasznára, saját védelmükben, valamilyen módon elérték, hogy a "pórnép" elhiggye, az ő érdekükben történnek a változtatások. Az új konstrukcióban kötött hitelek csak hátrányosan érintik a vásárlókat! 20 % induló befizetése után a hitel töke-kamat bontása lényegesen rosszabb és hátrányosabb a vevőnek, így a bedőlés esetén pontosan ugyanabba a helyzetbe kerül szegény vásárló, mint eddig. Ezidáig már az első évben a megoszlás 50% volt, most 20-80%, természetesen a kamat irányába.

Kommentek

John Doe, 2020. március 29.

Szüksége van hitelre? Ne aggódjon többé, vegye fel a kapcsolatot a certifiedloanlenders@gmail.c...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Tóth Éva, 2020. március 27.


...

Villanyóra feltöltés hírlapüzletekben is

Baka László, 2020. március 27.

Király...

Elstartolt a MÁV valós idejű vonatfigyelője

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza