Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Korlátlan internet korlátok között

Simon Tamás, 2008. december 19. - péntek 12:31
Címkék: internet, szolgáltató, szerződés, átverés, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az otthoni internethasználat már nem luxus, sőt jelentősebb többletkiadást sem okoz, feltéve, hogy adott a megfelelő sávszélesség, s elégedettek vagyunk az általunk választott internetszolgáltatóval is. Mit tehetünk azonban akkor, ha gondjaink vannak szolgáltatónkkal?


Internet a háztartásban

Sok háztartásban már elérhető a világháló. A netezéshez számtalan szolgáltató, számos ajánlatát vehetjük igénybe. Lehet internet hozzáférésünk telefonvonalon, kábeltévés hálózaton, vagy éppen vezeték nélküli formában, korlátlan, illetve a hozzáférési idő, vagy a letöltött tartalom alapján korlátos szerződéssel, vagy ingyenes hozzáférés biztosításával. Az ördög persze az apró részletekben lakik, tehát mielőtt szerződést kötnénk az általunk választott szolgáltatóval, érdemes kicsit jobban elmerülni a hűségnyilatkozatok, ajánlatok, illetve egyedi előfizetői szerződések világában.


Hűségnyilatkozattal vagy anélkül
Forrás: photos.com

A megfelelő internetszolgáltató kiválasztása során mindképpen érdemes mérlegelni, hogy határozott vagy határozatlan időre tervezzük-e a szerződés megkötését. Ha az előbbi opció mellett döntünk, úgy aláírásunkkal érvényesítjük, illetve elfogadjuk a cég által meghatározott hűségnyilatkozatot. Ebben az esetben azonban bizonyos kedvezményekért cserébe, hosszabb-rövidebb ideig csak az adott szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat vehetjük igénybe. Ez azonban a szerződésnek csak egyik része, másik felében egy általános szerződési feltételeket (ÁSzF), valamint az egyedi előfizetési szerződésből álló dokumentumokat látjuk el aláírásunkkal. Mindenképpen érdemes az összes dokumentumot alaposan átolvasni, s mérlegelni, eleget kívánunk-e tenni a szolgáltató által támasztott elvárásoknak.


Hűségszerződési okosságok

Az internetszolgáltatók egyik legnagyobb trükkje a hűségszerződések megfogalmazásában rejlik. Ennek legnagyobb csapdája, ha az ügyfél nem jelezi időben, hogy a későbbiekben nem szeretné igénybe venni az adott szolgáltatást, s így a szerződés automatikusan meghosszabbodik. Mivel az egy- vagy kétéves hűségszerződés időtartama alatt jellemzően csökkenek az előfizetői árak, a helyzet a szolgáltató számára kedvező.


Érdemes körültekintőnek lenni

„Aki tudatosan akar fogyasztani, annak lehetősége is legyen arra, hogy tudatosan dönthessen, mérlegelhessen” - mondta Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője, annak kapcsán, hogy a magyar fogyasztók számtalan esetben élnek panasszal az internetszolgáltatók által nem teljesített feltételek, például a sávszélesség miatt. A cégek eddig az általános szerződési feltételek (ÁSZF) végére rejtett „minimális garantált érték” feltüntetésével bújtak ki a felelősség alól, az NHH által támogatott új rendelet szerint azonban a későbbiekben a szolgáltatók minden esetben kötelesek a maximum mellett feltüntetni a minimális sávszélességet is.


Korlátlanul szörfölni

Korlátlan internet hozzáférés a gyakorlatban nem létezik, hiszen minden egyes szolgáltató megálljt parancsol a felhasználónak, ha az túl sok adatot varázsol le a világhálóról. A T-Online 150 Gbyte után figyelmezteti a netrajongót, míg a UPC három hónapos és 750 Gbyte-os „áldásos tevékenység” után küldi parkolópályára a fogyasztót. A szolgáltatók alapvetően nem szűrik, milyen célra használják az általuk nyújtott sávszélességet, előtérbe helyezik viszont a böngészést, az email-t, illetve az online játékokat, s csak alacsonyabb sávszélesség mellett engedik pörögni a letöltésekhez szükséges programokat.


Forrás: photos
Költözés, felmondás, s egyéb gondok a szolgáltatóval


Amennyiben szerződéskötésre kerül sor az általunk választott internetszolgáltatóval úgy érdemes végiggondolni, hogy a hűségnyilatkozat aláírás mellett milyen terveink vannak a későbbiekre vonatkozóan. Ugyanis, amennyiben új lakóhelyre költözünk, s a szolgáltató ott műszaki okok miatt már nem tud tovább internet-hozzáférést biztosítani a kötbér akkor is a mi számlánkat terheli, illetve a hűségszerződés szerint még hátralévő díjak kifizetése is a felhasználó költségeit növeli. Hasonló a helyzet az idő előtti felmondás esetében is, amelyet az egyedi előfizetői szerződés tartalmaz, s amelyet még a szerződés aláírása előtt érdemes részletesen áttanulmányozni.


Amikor az előfizető is felelős

Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője szerint a fogyasztóknak érdemes a szerződések aláírása előtt öt-tíz percet annak részletes átolvasására fordítani, hiszen a panaszok többségét figyelmesebb hozzáállással el lehetne kerülni. Ennek ellenére a közelmúltban nyilvánosságra hozott, négy állami szervezet által készített ajánlásában a szolgáltatókat keményebb feltételek mellett szeretnék fogyasztóbb barát magatartásra bírni. Az ajánlás szerint a szolgáltatóknak tájékoztatás kellene nyújtani arról, hogy hogyan alakulnak a hűségidő, illetve annak lejárta után a szolgáltatás igénybevételének feltételei, valamint a szolgáltatónak a szerződés lejárta előtt időben kellene a fogyasztót értesíteni a megszűnés feltételiről, az azt követő változásokról illetve a fogyasztót megillető jogokról is.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Juhász Kata, 2009. augusztus 21. - péntek 23:49

Besétáltam én is a csapdába. A kétéves hűségnyilatkozattal. Az volt a kérésem (szerződéskötés előtt) hogy a skype-ot szeretném használni-semmi másra nem kell az internet.Mondanom sem kell még kettő percet sem sikerült beszélnem másfél év alatt.Fizetni persze kell.Reklamáltam de minek.Minden hónapba kivan dobva az ablakon 6000 ft.Fél év múlva nagyon megfogom gondolni melyik szolgáltatóhoz megyek a T-Homhoz biztos nem.(Nálunk nincs lefedettsége de nem vallotta be) Kata

Judo, 2009. augusztus 17. - hétfő 09:15

Kedves Strox! Van a 3. kerületben más net szolgáltató! írj privit és elmondom hegyiju@citromail.hu

Value User, 2009. január 08. - csütörtök 04:59

Tisztelt Kollár Zoltán,azaz "zka67" ! A DIGI-nél NINCS forgalmi korlátozás....akadt olyan hónap, amikor 1.5 TB ( ! ) anyagot töltöttem le. Hozzáteszem, p2p oldalakról IS, de törvénytisztelő emberként kizárólag fizetős oldalakról. Többször rákérdeztem náluk- a válaszuk : őket nem érdekli, nem terhelem a hálózatot, ők nem jupiszi vagy takonylány. Különböző sebességmérő oldalakon teszteltem, különböző időpontokban . Az átlag: 28MB/s LE; ILL. 10-12 MB/s FEL-IRÁNY. Mindezt 3500-ft.-ért....

Strox, 2009. január 07. - szerda 19:11

Hello Kedves mindenki, Nekem is sajnos a Tré-Online-nál van szerződésem :S-már bánom, de sajnos a III. kerületbe nem nagyon lehet más szolgáltatót választani, lévén, mert nem nincs kiépítve :S-nem is értem, hogyha "szabad verseny van az internet piacon akkor ez hogy és miért van":S Számomra azt jelenti a szabad verseny, hogy azt választok aki a legjobbat ajánlja nekem!!! És számomra úgy tűnik, mintha felosztották volna maguk között a szolgáltatók Budapestet, mert, hogyha ide a III. kerületbe be lett vezetve a UPC-s kábel tv, akkor a net miért nem??? Sajnos nekem 1 fantasztikusan sz@r 1 megás netem van(4990,-ért), ráadásul minden 1es alaklommal be kell jelentkezni, ráadásul netalántán, hogyha újra rakom a winfost, akkor a tréonline telepítése csak a 6. alkalomra sikeül:S

zka67, 2008. december 28. - vasárnap 09:05

Tetszik a cím, ezért elmesélem milyen tisztességtelen reklámot folytat az UPC. A következő szöveggel reklámozza az internet csomagját: "A upc szélessávú internet szolgáltatás előfizetői fix havidíj ellenében nonstop, 24 órán keresztül szörfözhetnek a világhálón, a hagyományosnál nagyságrendekkel nagyobb sebességgel." Nos ez közel sem igaz! Elfelejtik megemlíteni, hogy havi 300GB a forgalmi korlát, ami a jelenlegi sávszélességem nyújtotta lehetőségnek kevesebb mint 8 azaz nyolc százaléka! Reklamáltam ugyan náluk, hogy az én aláírt szerződésemben nincs ilyen kitétel, erre az volt a válasz, hogy benne van az ÁSZF-ben, ami kb. 64 oldal és az interneten el lehet olvasni (egy eldugott oldalon egy kis "itt"-re kattintva), és nem gondolom, hogy ekkora szerződésekkel fognak mászkálni a kollegái (akik beszerelték a netet). Megkérdeztem tőlük levélben, hogy ugyan meséljék már el, hogy mire fizetek +3500 ft-ot, mert ezt a forgalmat az előző sávszélességemmel is simán el tudom érni. Válasz azóta se jött. Kérdezem, hogy honnan kellene nekem tudnom az ÁSZF-ről, ugyanis amíg nincs internetem, nem tudom elolvasni. A szerződést sincs lehetőség elolvasni csak utólag, a szerelők csak akkor adják oda "hogy itt írja alá", amikor már végeztek. Akkor meg már úgyis mindegy, ha nem fogadom el, akkor fizethetek, mert megrendeltem. Mellesleg nagyító kell a szerződés elolvasásához is, természetesen a lehető legkisebb betűvel van szedve. Természetesen kedvezményt sem kaptam, amikor csomagot váltottam, mert már régi előfizetőjük vagyok és ez nekem nem jár, így nem fog gondot okozni, hogy nem járt még le az újabb egy év hűség, ugyanis amikor ez tudomásomra jutott, azonnal szerződést kötöttem a digikábellel, aki kevesebb mint fele pénzért háromszoros sávszélességet ad (majd kiderül), forgalmi korlátozás (első kérdésem ez volt) és hűségnyilatkozat nélkül. Üdvözlettel: Kollár Zoltán

Prím Lajos, 2008. december 23. - kedd 14:06

A mostani T-online kezelése nehézkes és megbizhatatlan nem is használom mert ugy programoztak, hogy azt az egyszerü gyalogos ne értse meg. Még jó hogy van a gépen program. Én szolgáltatot fogok váltani mert a régi előfizető semmi kedvezményt nem kap mert bebetonozták az 2-3 éves szerződésbe. Ha érdrklődik az ember rögtön az a válasz ott nem lehet modositást csinálni. Pl a hirdetésben megjelent TV telefon Internet egyben kedvező áron, felejtsék el ez nem igaz. Lajos

Brosig János, 2008. december 20. - szombat 10:23

Szóval van egy UPC-s TV előfizetésem, és egy GTS.Datanetes internetem. Mindkettő egy-egy kábelen jön be a lakásomba. A szolgáltatók kérdésemre azt válaszolták, hogy ez az Ő tulajdonuk.(más egyébbel együtt) Ki tud arra valamit mondani, hogy mit jelent a "tulajdon" és ezután azt is, hogy mi van az én tulajdonommal! (lakás). Jó mi? Jani

szabó István, 2008. december 20. - szombat 09:17

Az Actel-nél volt 4 Megás csomagom. Januárban felajánlották, hogy kedvezményesen áttérhetek 8 Megásra. Örültem, elfogadtam. Semmi visszajelzés, hogy mikortól kapom a magasabb sebességű szolgáltatást. Egyszer jött egy számla, hogy visszamenőleg fizessek különbözetet, mert már fél éve kapom a 8-ast. Meglepődtem. Mértem, néha valóban volt 5-6 Mega a letöltés. Kértem állíták vissza a 4 Megás csomagot. Időközben az Enternet átvette az Actel ügyfeleit. Gondoltam e korrekt cégnél a problémát rendezni lehet. Tévedtem, nem állítják vissza az előző csomagot. Nekem tartanom kell magam a ( Megás hűségnyilatkozathoz. CSATTANó nincs, de utánajártam a T-Com -nál: a telefon vonalamon 6 Megánál többet műszakilag nem is kaphatok. Természete fizetem a 8-as csomagot, de csak a szerződés végéig. Itt nem maradok! Szabó István

Matus László, 2008. december 20. - szombat 08:43

Tisztelt fogyasztóvédelem! Sajnos úgy látom,hogy még mindíg nem értik, hogy ebben az országban csak két lehetőség van a szerződéskor /és ez a banktól a villanyon át bármire igaz/ VAGY ALÁÍROD VAGY MEHETSZ A FENÉBE. Mivel a szerződések áttekinthetetlenek, különböző sosemlátott belső szabályokra hivatkoznak és a szolgáltató természetessen jogosult bármikor változtatni és EZT A TÖRVÉNY ELTŰRI mi füstölöghetünk magunkba és fizetünk mint egy barom.

FooFighter, 2008. december 20. - szombat 08:13

Mi régebben a tkötőjeles szolgáltatóval álltunk szerződésben, 8MBit-es vonallal. A maximális tényleges sebesség 2MBit volt. Egy idő után ezt megelégeltem, mvel más szolgáltatóknál olcsóbban is megkapom ezt a szolgáltatást. Miután elfaxoltam a szerződésbontási kérelmet, a tkötőjeltől felhívtak, hogy miért vagyok elégedetlen a szolgáltatásukkal. Elmondtam a sérelmeim, mire a következő választ kaptam: azért csak ennyi a tényleges sebesség, mert 1) elöregedtek a vezetékek, 2) túl messze vagyunk a központtól, és más szolgáltatónál sem lesz ez jobb. Mivel nem ejtettek a fejemre, szolgáltatót váltottam, jelenleg tvnetworkos netem van, 8MBit-es csomag, a maximális sebességünk 6,5 MBit. Ennyit a T-Online-ról.


1 2

Kommentek

Hajdu Györgyi, 2018. augusztus 15.

hello, az én nevem Hajdu Györgyi Magyarország vagyok, itt vagyok, hogy elmondjam Önöknek, hogy ...

Telefonok a szervizben

Hajdu Györgyi, 2018. augusztus 15.

hello, az én nevem Hajdu Györgyi Magyarország vagyok, itt vagyok, hogy elmondjam Önöknek, hogy ...

Telefonok a szervizben

TiaDalma, 2018. augusztus 15.

Használt mobilom árultam, az érdeklődő done32115@gmail.com Peter W.
Azután a "Santander...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés