Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fogyasztóvédelmi kampány az utasok jogairól

2008. december 09. - kedd 16:11
Címkék: utazás, jog, kiadvány, reklamáció, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Fogyasztóvédelmi kampányt indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az utasok jogairól, kötelezettségeiről, "Gondtalan utazás a Föld körül" címmel.


A kampány keretében egyebek között arról informálják a fogyasztókat, hogy mit tehetnek, ha késik a repülőjáratuk, vagy elvesztik a poggyászukat, milyen kötelezettségük van akkor, ha érvényes jegy nélkül utaznak a buszon, és utólag fizetik be a büntetést. Mire kell figyelniük az utazási szerződés megkötésekor, vagy akkor, ha elégedetlenek a választott szálloda szolgáltatásaival, esetleg nem kapnak számlát.

Az utasjogokról és a panaszkezelés módjairól itt találhatunk bővebb tájékoztatást!

Forrás: photos.com
A szövetség elsőként a közeljövőben hatályba lépő új jogszabály, az utazási szerződésről szóló kormányrendeletre szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét - derül ki a közleményből. Az új rendelkezések tisztázzák az utazással kapcsolatos alapvető fogalmakat, pontosítják utazási szerződés esetében a részvételi díjra, árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat. Kibővül a díjemelés lehetőségének köre azzal, hogy erről a szállítási költségek változása miatt is dönthetnek, ideértve az üzemanyagköltségek változását is. Módosulnak az út lemondására, a bánatpénzre, vagy lemondási díjra vonatkozó szabályok is, és a jövőben az utazásszervezők a hibás teljesítésből eredő károkért a felelősség mértékét a részvételi díj kétszereséig korlátozhatják.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

...., 2009. január 07. - szerda 17:27

2008 novemberében, 2 részletben: 2008.11.10-én és 208.11.28-án férjemmel befizettünk az Ariadne Travel barcelonai, szilveszteri útjára. 2008.12.12-én hozták tudomásunkra az utazás elmaradását az Ariadne Travel hibájából, az idevonatkozó Kormányrendelet pedig leszögezi, hogy: "ha az utazási vállalkozó az a) pont szerinti helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy az utas a neki felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, az utas követelheti a teljes befizetett díj azonnali visszafizetését és a díj után évi 20% mértékű kamat megfizetését." A mai napig, 2008.12.27-ig a befizetett díj visszatérítése nem történt meg. Az utazási irodához személyesen, illetve ajánlott, tértivevényes levélben is eljuttattam a fizetési felszólítást. Fel szeretném hívni minden utazni vágyó figyelmét arra, hogy ezt az utazási irodát kerüljék el, nehogy hozzánk hasonlóan járjanak!!! Erzsébet

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. február 19.

Szüksége van sürgős kölcsönre pénzügyi problémájának megoldásához, valamint vállalkoz...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. február 18.

Hitelre van szüksége? Adunk mindenféle kölcsönt, például adóssághitel, üzleti kölcsön, o...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza